Welk boek ben jij nu aan het lezen?

Lassie

Re: Welk boek ben jij nu aan het lezen? [5]

Bericht door Lassie »

Geschreven door een vriend van ons.

Afbeelding
dennis

Bericht door dennis »

Lassie schreef:Geschreven door een vriend van ons.

Afbeelding
oogt boeiend...
Cremar

Bericht door Cremar »

Ik ga nu voor het eerst een hoofdstuk lezen uit 'De Bergrede' van Dr. D. Martynlloyd-Jones.
henriët

Bericht door henriët »

Cremar schreef:Ik ga nu voor het eerst een hoofdstuk lezen uit 'De Bergrede' van Dr. D. Martynlloyd-Jones.
Ah, prachtig boek!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Floppy

Bericht door Floppy »

Als e-book: The brothers Karamazov, van Fyodor Dostoyevsky.
Daar ben ik nog wel even mee bezig.
refo

Bericht door refo »

henriët schreef:
Cremar schreef:Ik ga nu voor het eerst een hoofdstuk lezen uit 'De Bergrede' van Dr. D. Martynlloyd-Jones.
Ah, prachtig boek!
Boeken
parsifal

Bericht door parsifal »

Floppy schreef:Als e-book: The brothers Karamazov, van Fyodor Dostoyevsky.
Daar ben ik nog wel even mee bezig.
:super
Ik lees nu "unapologetic" van Francis Spufford.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Floppy

Bericht door Floppy »

En? Wat vind je er van? Ik had nog niet eerder van Spufford gehoord...
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Retour Rantepao, van Joke Verweerd. Ik was niet zo Joke Verweerd-minded, en word het nog steeds niet. De mensen zijn tot nu toe - pagina 150 - nogal typetjes. De vader een sympathieke pastorale dominee, de moeder depressief en overspannen, de vriend vrolijk en perfect en de hoofdpersoon wispelturig, de pleegbroer wiens naam ik vergeet is ook al perfect en zelfopofferend.
Het boek is af en toe zoooo voorspelbaar. Bij de eerste onderbuikgevoelens rond bladzijde vijftien had ik door dat de hoofdpersoon zwanger was. Zij deed er nog een tijdje over om er achter te komen. Ik voorzie dat de pleegbroer een Christustype gaat worden.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:Retour Rantepao, van Joke Verweerd. Ik was niet zo Joke Verweerd-minded, en word het nog steeds niet. De mensen zijn tot nu toe - pagina 150 - nogal typetjes. De vader een sympathieke pastorale dominee, de moeder depressief en overspannen, de vriend vrolijk en perfect en de hoofdpersoon wispelturig, de pleegbroer wiens naam ik vergeet is ook al perfect en zelfopofferend.
Het boek is af en toe zoooo voorspelbaar. Bij de eerste onderbuikgevoelens rond bladzijde vijftien had ik door dat de hoofdpersoon zwanger was. Zij deed er nog een tijdje over om er achter te komen. Ik voorzie dat de pleegbroer een Christustype gaat worden.
Op zich vind ik het wel een goede schrijfster, boven de middenmoot, maar als je één boek van haar gelezen hebt, worden de volgende min of meer voorspelbaar.
Volgens mij kan ze beter, maar komt het er niet uit.
Zij is niet de enige.
Nelly van Dijk-Has en Annie Oosterbroek hadden dit ook. Steeds dezelfde soort mensen, de vrouwen "tripten" met hun schoentjes, dus ook typerend woordgebruik.
Maar ik las deze 2 schrijfsters altijd wel graag weg vroeger hoor en nu nog wel in een nostalgische bui.
Net weer een grote doos meegegeven, voor het goede doel.
Wat miskopen, boeken waar ik op uitgekeken was en dubbele aanschaf. Ruimt lekker op. :)
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Mara schreef:
Zita schreef:Retour Rantepao, van Joke Verweerd. Ik was niet zo Joke Verweerd-minded, en word het nog steeds niet. De mensen zijn tot nu toe - pagina 150 - nogal typetjes. De vader een sympathieke pastorale dominee, de moeder depressief en overspannen, de vriend vrolijk en perfect en de hoofdpersoon wispelturig, de pleegbroer wiens naam ik vergeet is ook al perfect en zelfopofferend.
Op zich vind ik het wel een goede schrijfster, boven de middenmoot, maar als je één boek van haar gelezen hebt, worden de volgende min of meer voorspelbaar.
Zij is niet de enige.
Nelly van Dijk-Has en Annie Oosterbroek hadden dit ook. Steeds dezelfde soort mensen, de vrouwen "tripten" met hun schoentjes, dus ook typerend woordgebruik.
Maar ik las deze 2 schrijfsters altijd wel graag weg vroeger hoor en nu nog wel in een nostalgische bui.
Wat miskopen, boeken waar ik op uitgekeken was en dubbele aanschaf. Ruimt lekker op. :)
Joke Verweerd (of haar uitgever) heeft wel de pretentie dat zij literatuur schrijft. En dat hadden Nelly van Dijk-Has en Annie Oosterbroek-Dutschun niet. Ik ben in dit boek nog geen zin tegengekomen die ik een tweede keer las, gewoon omdat 'ie mooi was. En als dan ook de personen nog niet echt gaan leven, gaat er iets niet helemaal goed.
Mara

Bericht door Mara »

Zita schreef:
Mara schreef:
Zij is niet de enige.
Joke Verweerd (of haar uitgever) heeft wel de pretentie dat zij literatuur schrijft. En dat hadden Nelly van Dijk-Has en Annie Oosterbroek-Dutschun niet. Ik ben in dit boek nog geen zin tegengekomen die ik een tweede keer las, gewoon omdat 'ie mooi was. En als dan ook de personen nog niet echt gaan leven, gaat er iets niet helemaal goed.
Maar niet ieder literatuur-boek is per definitie mooi of boeiend geschreven toch?
Tenminste, ik vind van niet.
Eerlijk gezegd maakt het mij niet uit welk etiket er op gedaan wordt. Een boek is mooi en boeiend of is het niet.
Ik had dit weekend een boek, ook literatuur, geschreven door iemand die op de universiteit Nederlands doceert, maar niet goed geschreven.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

Mara schreef:Ik had dit weekend een boek, ook literatuur, geschreven door iemand die op de universiteit Nederlands doceert, maar niet goed geschreven.
En waarom heet het dan 'literatuur'? Omdat de uitgever dat bedenkt??
Mara

Bericht door Mara »

Posthoorn schreef:
Mara schreef:Ik had dit weekend een boek, ook literatuur, geschreven door iemand die op de universiteit Nederlands doceert, maar niet goed geschreven.
En waarom heet het dan 'literatuur'? Omdat de uitgever dat bedenkt??
Even iets rechtzetten, het is geen literair boek. Sorry.
Misschien werd ik op het verkeerde been gezet, door de veelvuldige citaten van o.a. Adriaan van Dis, Hans Lodeizen en J.C. Bloem.
Van Dis wordt zelfs nog achterin het boek bedankt voor zijn genereuze toestemming een zin uit zijn werk als motto te mogen gebruiken.
huisman

Bericht door huisman »

Het treffelijkste werk van J.M. Vermeulen...een levensbeschrijving van ds C. Smits. Normaal ben ik niet in zulke boeken (levensbeschrijvingen)geïnteresseerd maar deze heb ik in twee dagen uitgelezen (Ja @auto het boek is al uit dus je krijgt het binnenkort terug)

Afbeelding
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Plaats reactie