GG Amersfoort, Kampen en Yerseke (uitgebreid) zijn (of worden) ook mooi hoor.Henk J schreef: ↑08 jul 2024, 23:46Het mooiste orgel van de GG staat naar mijn mening vlak bij Hendrikus en hij kent dat orgel vast heel goed.GerefGemeente-lid schreef: ↑08 jul 2024, 21:12 Ik ben wel benieuwd of Hendrikus een uitspraak kan doen over het mooiste orgel uit de GG.
Ook wel leuke vraag trouwens, mooiste orgel GG of mooiste orgel HHK. Voor de HHK zou ik denk voor Elspeet gaan.
Welke muziek beluister je nu?
-
- Verbannen
Re: Welke muziek beluister je nu?
Ik word er blij van en die stem, wow!Maanenschijn schreef: ↑09 jul 2024, 09:39Dat eerste filmpje, dat zie ik wel zittenJ.C. Philpot schreef:Looking for a City
https://youtu.be/KUd4sBV1ioI?list=RDMMCvKwzGCK_dE
Deze mannen weten hoe ze zich in de kerk behoren te kleden. De zang bekijk ik echter met wat verbazing.
Dan liever het volgende lied dat Youtube mij aanreikt:
https://www.youtube.com/watch?v=4MIKmcBtpFA. Nu nog op zoek in onze kerk naar iemand met zo’n dijk van een stem. Heb jij suggesties? Graag indienen bij de kerkvoogdij.
Het spreekt mij ook wel aan dat zingen met deze zanger en het orkest er bij.Terri schreef: ↑09 jul 2024, 16:00Ik word er blij van en die stem, wow!Maanenschijn schreef: ↑09 jul 2024, 09:39Dat eerste filmpje, dat zie ik wel zittenJ.C. Philpot schreef:Looking for a City
https://youtu.be/KUd4sBV1ioI?list=RDMMCvKwzGCK_dE
Deze mannen weten hoe ze zich in de kerk behoren te kleden. De zang bekijk ik echter met wat verbazing.
Dan liever het volgende lied dat Youtube mij aanreikt:
https://www.youtube.com/watch?v=4MIKmcBtpFA. Nu nog op zoek in onze kerk naar iemand met zo’n dijk van een stem. Heb jij suggesties? Graag indienen bij de kerkvoogdij.
Zat wat meer filmpjes te kijken. Heerlijk enthousiast deze man

Amersfoort klinkt best aardig. De akoestiek van de kerk speelt daarin een voorname rol. Ik vind de klank van Kampen wat mat en droog.GerefGemeente-lid schreef: ↑09 jul 2024, 15:30GG Amersfoort, Kampen en Yerseke (uitgebreid) zijn (of worden) ook mooi hoor.Henk J schreef: ↑08 jul 2024, 23:46Het mooiste orgel van de GG staat naar mijn mening vlak bij Hendrikus en hij kent dat orgel vast heel goed.GerefGemeente-lid schreef: ↑08 jul 2024, 21:12 Ik ben wel benieuwd of Hendrikus een uitspraak kan doen over het mooiste orgel uit de GG.
Ook wel leuke vraag trouwens, mooiste orgel GG of mooiste orgel HHK. Voor de HHK zou ik denk voor Elspeet gaan.
Ik ben benieuwd hoe het orgel in de nieuwe kerk van Yerseke gaat klinken. Hopelijk is in het nieuwe gebouw de akoestiek wat beter.
Ik vind de orgels (GG) van Barendrecht en Gouda mooi. Beide kerkgebouwen hebben een mooie nagalm, waardoor de klank beter tot zijn recht komt.
- J.C. Philpot
Yiruma
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Daar noem je een heel belangrijk punt. Door een goede akoestiek komt de muziek veel beter tot z'n recht. Waarom nemen zoveel koren hun cd in Hasselt op? Niet vanwege die Knol, zet dat apparaat maar eens in ruimte zonder galm en je loopt weg zo hard je kunt. Het is de akoestiek die het daar zo aangenaam maakt.
Vooropgesteld: ik ken niet alle GG-orgels, maar wel een heleboel. Laat ik er 11 noemen in alfabetische volgorde. Daarbij neem ik er ook een aantal mee die niet geholpen worden door een fijne akoestiek, maar die wel een inspirerend klankkarakter hebben. Goed, daar gaan we:
Berkenwoude
Ede
Gouda
Groningen
Moerkapelle
Rijssen-Noord
Tholen
Westzaan
Woerden
Zeist
Zoetermeer
~~Soli Deo Gloria~~
Heeft Tholen volgens jou een fijne akoestiek of niet?
- Niet meer zo actief -
-
- Verbannen
Tholen heeft inderdaad een prachtig orgel.
Ik ben benieuwd wat @Hendrikus over het orgel alhier te melden heeft. Er moet nog een cornet als extra stem ingebouwd worden.
Ik ben benieuwd wat @Hendrikus over het orgel alhier te melden heeft. Er moet nog een cornet als extra stem ingebouwd worden.
Is een poosje geleden, maar staat me bij dat men in Tholen wel mooi zingt. Regelmatig, en niet te hard schreeuwerig.GerefGemeente-lid schreef: ↑09 jul 2024, 21:09 Tholen heeft inderdaad een prachtig orgel.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Johann Gottfried Walther
De 5x dat ik er gespeeld heb vond ik de akoestiek prima. Maar goed ik ben Hendrikus niet.
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
-
- Verbannen
Het ging over het orgel, niet over de zangkunsten.-DIA- schreef: ↑09 jul 2024, 21:35Is een poosje geleden, maar staat me bij dat men in Tholen wel mooi zingt. Regelmatig, en niet te hard schreeuwerig.GerefGemeente-lid schreef: ↑09 jul 2024, 21:09 Tholen heeft inderdaad een prachtig orgel.
-
Als je puur naar klank kijkt vind ik Rijssen-Noord het meest overtuigend. Helaas helpt de kerk niet mee.
Verder vind ik ook Apeldoorn wel mooi, die noemde Hendrikus niet, maar heel goed thuis ben ik ook niet in de GG.
Weet meer van de HHK maar daar staan ook niet zo gek veel overtuigende orgels. Noemde Elspeet al, Putten is ook fraai, dan heb je Lunteren nog, ben ik alleen niet zo weg van. Orgels in Ouddorp en Nieuwleusen zijn ook mooi. Iemand nog aanvullingen?
Verder vind ik ook Apeldoorn wel mooi, die noemde Hendrikus niet, maar heel goed thuis ben ik ook niet in de GG.
Weet meer van de HHK maar daar staan ook niet zo gek veel overtuigende orgels. Noemde Elspeet al, Putten is ook fraai, dan heb je Lunteren nog, ben ik alleen niet zo weg van. Orgels in Ouddorp en Nieuwleusen zijn ook mooi. Iemand nog aanvullingen?
Heesbeen, in ieder geval het frontje. Er staat weer een echt pijporgel achter maar gehoord heb ik het niet.Henk J schreef: ↑09 jul 2024, 21:57 Als je puur naar klank kijkt vind ik Rijssen-Noord het meest overtuigend. Helaas helpt de kerk niet mee.
- Johann Gottfried Walther
HHG Gameren?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"