Kleine vreugden
Re: Kleine vreugden
Van de week twee onderzoeksvoorstellen over pandemische paraatheid goedgekeurd gekregen, waarbij ik bij een hoofdaanvrager was.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Edelweiss schreef: ↑25 jun 2024, 15:08 Ik ga nog een kleine vreugde delen. Ik werk vandaag weer vlakbij de Rheinfall en boven Schaffhausen werd zojuist een vliegshow gegeven door het PC-7 team van de luchtmacht. Wat een coordinatie en beheersing moet dat zijn, maar wat hebben die jongens ook een uitzicht!

Dit is een video van de Swiss Airforce. Muziek is niet de mijne maar die kun je heel zacht zetten. De beelden zijn fraai.
(Video is 11 jaar oud)
https://youtu.be/SysiwPWfYYI?si=DCPRGEHLjfOIHT2A
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ohh, prachtig! Het geluid van die toestellen tussen de bergen is voor mij nog steeds een mix tussen 'epic' en 'ga maar weer gauw weg'. Mijn eerste ervaring daarmee was een oefening van de Israelische luchtmacht bij Mitzpe Ramon. Ik had daarna nog een halve dag een piep in mijn oren.huisman schreef: ↑06 jul 2024, 17:56Edelweiss schreef: ↑25 jun 2024, 15:08 Ik ga nog een kleine vreugde delen. Ik werk vandaag weer vlakbij de Rheinfall en boven Schaffhausen werd zojuist een vliegshow gegeven door het PC-7 team van de luchtmacht. Wat een coordinatie en beheersing moet dat zijn, maar wat hebben die jongens ook een uitzicht!
![]()
Dit is een video van de Swiss Airforce. Muziek is niet de mijne maar die kun je heel zacht zetten. De beelden zijn fraai.
(Video is 11 jaar oud)
Jij zult deze zeer recente oefening op de snelweg dan overigens ook vast wel interessant vinden. Klein geintje van de vliegers: het snelwegvignet op de toestellen. Geweldig.
- Maanenschijn
Mooi.Edelweiss schreef:Ohh, prachtig! Het geluid van die toestellen tussen de bergen is voor mij nog steeds een mix tussen 'epic' en 'ga maar weer gauw weg'. Mijn eerste ervaring daarmee was een oefening van de Israelische luchtmacht bij Mitzpe Ramon. Ik had daarna nog een halve dag een piep in mijn oren.huisman schreef: ↑06 jul 2024, 17:56Edelweiss schreef: ↑25 jun 2024, 15:08 Ik ga nog een kleine vreugde delen. Ik werk vandaag weer vlakbij de Rheinfall en boven Schaffhausen werd zojuist een vliegshow gegeven door het PC-7 team van de luchtmacht. Wat een coordinatie en beheersing moet dat zijn, maar wat hebben die jongens ook een uitzicht!
![]()
(Video is 11 jaar oud)
Jij zult deze zeer recente oefening op de snelweg dan overigens ook vast wel interessant vinden. Klein geintje van de vliegers: het snelwegvignet op de toestellen. Geweldig.
Op verschillende plaatsen worden de Russische autowegen, doorgaans tweebaans 90 km/u wegen heel breed. Dat is ook bedoeld om vliegtuigen te kunnen laten landen en stijgen. Best bijzonder om dan plotseling op een loeibrede weg te rijden met anderhalve man en soms nog een paardenkop (met kar).
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
De buurman van 134 huisnummers verderop.
Het was een week of twee geleden. Hittegolfje en modteam zou alhier vergaderen. Dan kijk je weer eens iets kritischer naar je tuin. En naar je tuintafel. En het valt niet te ontkennen: die staat op instorten. Uitgebreid gegoogled naar een nieuwe die niet te lelijk was en ook weer niet te belachelijk duur. Als je gewend bent om dat soort dingen tweedehands aan te schaffen, zijn nieuwe best wel duur. Maar goed, een tafel gevonden die er financieel en esthetisch mee door kon. Uiteraard werd die de dag na het modteamoverleg geleverd. Toen was het een beetje druk, want toetsweek met het bijbehorende nakijkwerk en alle andere leukigheden van de afronding van het schooljaar. Op mijn to-do-list van anderhalf A4 stond 'slopen oude tuintafel' en 'monteren nieuwe tuintafel' dus niet doorgestreept.
Tijdens dat nakijkwerk is iedere afleiding welkom. Zelfs de neuzelberichtjes in de buurtapp (doorgaans van het kaliber 'heeft iemand voetbalplaatje nummer x van winkel y voor me' of 'er loopt iemand met een verdacht uiterlijk langs en kijkt raar naar binnen. Ik heb een foto gemaakt, kijk maar hoe raar hij kijkt.' - 'dat is mijn kind.' - 'Oh, leuke zoon heb je, zeg') lieten mij opveren. En niet te geloven: er werd een tuintafel aangeboden die drie keer zo leuk was als die ongemonteerde onuitgepakte. Gratis en voor niks af te halen. Dus binnen tien seconden had ik dat ding gereserveerd. Gegoogled hoe zwaar hij was, en vooruit: dat kon ik vast die 134 huisnummers wel sjouwen. Volgende ochtend hup op de fiets naar buurman. 'Ik kom de tuintafel halen'. Buurman grijnst: 'Die krijg je alleen mee als je ook de zes bijpassende stoelen meeneemt.' En dan - jawel: 'Waar staat je aanhanger? Dan geven we 'm samen even een zetje.' Nou, een aanhanger heb ik niet, dat zou raar staan achter mijn fiets.
Buurman heeft wel een aanhanger. En als ik help met dat zetje, en goed uitleg welk huis het mijne is, dan staat hij over een kwartier met tafel en zes stoelen voor de deur. Nee, hij hoeft er echt niks voor, het ruimt zo lekker op en hij moest toch nog met aanhanger de compleet andere kant op.
Kortom: er staat een juweel van een tuintafel. Met zes stoelen. Het modteam kan uitgebreid worden, als dat nodig zou zijn
En morgen wordt die andere weer opgepikt. En die andere was binnen dertig seconden gesloopt. Even peuren met een schroevendraaier om één schroefje uit het rotte hout te vissen, en toen een trap tegen de rest.
Het was een week of twee geleden. Hittegolfje en modteam zou alhier vergaderen. Dan kijk je weer eens iets kritischer naar je tuin. En naar je tuintafel. En het valt niet te ontkennen: die staat op instorten. Uitgebreid gegoogled naar een nieuwe die niet te lelijk was en ook weer niet te belachelijk duur. Als je gewend bent om dat soort dingen tweedehands aan te schaffen, zijn nieuwe best wel duur. Maar goed, een tafel gevonden die er financieel en esthetisch mee door kon. Uiteraard werd die de dag na het modteamoverleg geleverd. Toen was het een beetje druk, want toetsweek met het bijbehorende nakijkwerk en alle andere leukigheden van de afronding van het schooljaar. Op mijn to-do-list van anderhalf A4 stond 'slopen oude tuintafel' en 'monteren nieuwe tuintafel' dus niet doorgestreept.
Tijdens dat nakijkwerk is iedere afleiding welkom. Zelfs de neuzelberichtjes in de buurtapp (doorgaans van het kaliber 'heeft iemand voetbalplaatje nummer x van winkel y voor me' of 'er loopt iemand met een verdacht uiterlijk langs en kijkt raar naar binnen. Ik heb een foto gemaakt, kijk maar hoe raar hij kijkt.' - 'dat is mijn kind.' - 'Oh, leuke zoon heb je, zeg') lieten mij opveren. En niet te geloven: er werd een tuintafel aangeboden die drie keer zo leuk was als die ongemonteerde onuitgepakte. Gratis en voor niks af te halen. Dus binnen tien seconden had ik dat ding gereserveerd. Gegoogled hoe zwaar hij was, en vooruit: dat kon ik vast die 134 huisnummers wel sjouwen. Volgende ochtend hup op de fiets naar buurman. 'Ik kom de tuintafel halen'. Buurman grijnst: 'Die krijg je alleen mee als je ook de zes bijpassende stoelen meeneemt.' En dan - jawel: 'Waar staat je aanhanger? Dan geven we 'm samen even een zetje.' Nou, een aanhanger heb ik niet, dat zou raar staan achter mijn fiets.
Buurman heeft wel een aanhanger. En als ik help met dat zetje, en goed uitleg welk huis het mijne is, dan staat hij over een kwartier met tafel en zes stoelen voor de deur. Nee, hij hoeft er echt niks voor, het ruimt zo lekker op en hij moest toch nog met aanhanger de compleet andere kant op.
Kortom: er staat een juweel van een tuintafel. Met zes stoelen. Het modteam kan uitgebreid worden, als dat nodig zou zijn

-
- Verbannen
Leuk! Is er al een tweetal bekend?

Laatst gewijzigd door GerefGemeente-lid op 11 jul 2024, 17:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat kan je toch gezellig en leuk schrijven.
-
Pracht verhaal.
Heerlijk om te lezen
Heerlijk om te lezen
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Haha, kan je geen foto posten van de tafel ?
-
- Verbannen
Allemaal natuurlijk! En die nieuwe in de doos die heb je toch wel met winst verkocht zeker?
Ik meldde 'm retour aan bij het bedrijf. Toen kreeg ik meteen €20 korting aangeboden als ik bereid was 'm te houden. Als ik daar ooit nog iets bestel, wordt de verleiding wel groot om dat ook te proberen als ik zeg maar niet erg zeker ben dat ik 'm werkelijk niet hoef.GerefGemeente-lid schreef: ↑11 jul 2024, 19:22Allemaal natuurlijk! En die nieuwe in de doos die heb je toch wel met winst verkocht zeker?