God haat de verworpenen.

HerbertV

Re: God haat de verworpenen.

Bericht door HerbertV »

eilander schreef:Volgens mij haal je (Herbert) continu Gods kant en de kant van de mens door elkaar. Wij als mens hebben helemaal niets te maken met wel/niet uitverkoren zijn. Alleen iemand die is wedergeboren, kan achteraf zeggen: het was Gods verkiezende liefde.
Jouw voorbeeld voor hoe je met je kind om moet gaan, gaat helemaal niet op. Zo mag je niet tegen een kind of tegen wie dan ook praten. Dan wordt de verantwoordelijkheid van de mens totaal uitgeschakeld. Want die verantwoordelijkheid is er zeker, op grond van de Schrift. Dáár en daar alleen hebben wij mee te maken.

... Oke laat ik het eenvoudiger vragen: Wat zou jij dan antwoorden als je kind je ter verantwoording roept?
HerbertV

Bericht door HerbertV »

Bert Mulder schreef:
HerbertV schreef:Ik zou jullie eens willen wijzen op dit artikel:
http://webspire.nl/artikelen/Romeinen%209.pdf
Geloof niet dat je die rotzooi hier op dit REFOforum, niet REMOforum, mag plaatsen.

Jij hoort op REMOforum thuis!
Bert, bert... Hoeveel heb jij van God eigenlijk zelf begrepen in je leven? Oordelen, oordelen, ik voel me weer terug in de kerk... Argumenten, nee die hebben we niet. Oordelen kunnen we des te beter.
HerbertV

Bericht door HerbertV »

Erasmiaan schreef:
Neem je dit serieus? Als de Statenvertaling te pas komt wordt die genomen en als de NBV te pas komt wordt die genomen... 't Heeft iets aandoenlijks om te zien hoe deze persoon (wie is eigenlijk de schrijver) de verkiezing probeert overeen te stemmen met zijn "God is liefde-theologie".
Dat is zeker aandoenlijk.. Dat er iemand zich nog drukt maakt om Gods rechtvaardigheid. En niet over zijn kant laat gaan, dat God afgeschilderd wordt als een God van willekeur. De tekst uit het NBV wordt negens genomen als leidraad. De SV is overal de leidraad, maar de tekst uit de NBV wordt gebruikt als verklaring van de tekst uit de SV..

Sorry voor mijn veel verschillende berichten, maar het lijkt wel of de *** hier losbast ;)..

Iemand stelde dat de uitverkiezing geen loterij zou zijn. Maar zoals ik vroeg, wat is het dan wel? Kan iemand mij dat uitleggen? Waarop is de uitverkiezing gebaseerd?
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Ik denk dat ik DJK in open armen hier terug zou ontvangen....
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
HerbertV

Bericht door HerbertV »

Bert Mulder schreef:Ik denk dat ik DJK in open armen hier terug zou ontvangen....
DJK? Wie is dat? Iemand die het beter weet recht te praten dan jij?
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

Herbert V schreef:Ik weet beter gemaakt: ik zal het artikel daarover hier maar gewoon letterlijk posten (gedeelten). In de hoop dat het dan wel gelezen wordt. Daarnaast vindt ik het ietwat grof om iemand zomaar voor Godslasteraar uit te maken. Kijk toch uit, met dat soort dingen..
Ik vind het Godslasterlijk ja, als er gezegd wordt God onrechtvaardig zou zijn om iemand voor zijn geboorte te haten. Ten eerste: in God is geen onrechtvaardigheid. Ten tweede: God doet alles wat Hem behaagd. Overigens heb ik het artikel al gelezen, dit vond ik er van:
Erasmiaan schreef:Neem je dit serieus? Als de Statenvertaling te pas komt wordt die genomen en als de NBV te pas komt wordt die genomen... 't Heeft iets aandoenlijks om te zien hoe deze persoon (wie is eigenlijk de schrijver) de verkiezing probeert overeen te stemmen met zijn "God is liefde-theologie".
Denk jij niet veelste klein over God's liefde in Jezus Christus?
Ja, dat denk ik misschien wel. Maar ik meen, niet in dit opzicht.

Ik zal dit overigens nog eens herhalen want daar ga je niet op in:
Erasmiaan schreef:Maar ten tweede, de kinderen die geboren mogen worden kunnen en moeten en zullen zalig worden. Dat staat namelijk in de Bijbel.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

HerbertV schreef:
Bert Mulder schreef:Ik denk dat ik DJK in open armen hier terug zou ontvangen....
Je bent hier blijkbaar wel een vreemdeling, die verdwaald is op weg naar REMOforum...
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
albion

Bericht door albion »

Herbert, wat denk je is Judas ook behouden na zijn berouw? Hij bracht zijn 30 zilverlingen terug.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
HerbertV

Bericht door HerbertV »

Erasmiaan schreef:
Herbert V schreef:Ik weet beter gemaakt: ik zal het artikel daarover hier maar gewoon letterlijk posten (gedeelten). In de hoop dat het dan wel gelezen wordt. Daarnaast vindt ik het ietwat grof om iemand zomaar voor Godslasteraar uit te maken. Kijk toch uit, met dat soort dingen..
Ik vind het Godslasterlijk ja, als er gezegd wordt God onrechtvaardig zou zijn om iemand voor zijn geboorte te haten. Ten eerste: in God is geen onrechtvaardigheid. Ten tweede: God doet alles wat Hem behaagd. Overigens heb ik het artikel al gelezen, dit vond ik er van:
Erasmiaan schreef:Neem je dit serieus? Als de Statenvertaling te pas komt wordt die genomen en als de NBV te pas komt wordt die genomen... 't Heeft iets aandoenlijks om te zien hoe deze persoon (wie is eigenlijk de schrijver) de verkiezing probeert overeen te stemmen met zijn "God is liefde-theologie".

Erasmiaan schreef:Maar ten tweede, de kinderen die geboren mogen worden kunnen en moeten en zullen zalig worden. Dat staat namelijk in de Bijbel.
Ik denk dat je wat gemist heb, want alle dingen die je aanvoert heb ik al eerder op gereageerd.. Oke het is tijd voor pauze ;).

Laten we vooral niet vergeten dat we hier als christenen een discussie voeren over de rechtvaardiging van de verwerping. Dat is zo'n teer onderwerp waarbij het denk ik geen nut heeft (Bert..) om elkaar uit te gaan maken voor godslasteraars. Dat zou een beetje jammer van het gesprek zijn.

Maar goed, voorals nog pauze hier .. :)
albion

Bericht door albion »

:) :) (daar voel je je dan toch beter bij thuis)
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

HerbertV schreef:
Erasmiaan schreef:
Neem je dit serieus? Als de Statenvertaling te pas komt wordt die genomen en als de NBV te pas komt wordt die genomen... 't Heeft iets aandoenlijks om te zien hoe deze persoon (wie is eigenlijk de schrijver) de verkiezing probeert overeen te stemmen met zijn "God is liefde-theologie".
Dat is zeker aandoenlijk.. Dat er iemand zich nog drukt maakt om Gods rechtvaardigheid. En niet over zijn kant laat gaan, dat God afgeschilderd wordt als een God van willekeur. De tekst uit het NBV wordt negens genomen als leidraad. De SV is overal de leidraad, maar de tekst uit de NBV wordt gebruikt als verklaring van de tekst uit de SV..

Sorry voor mijn veel verschillende berichten, maar het lijkt wel of de *** hier losbast ;)..

Iemand stelde dat de uitverkiezing geen loterij zou zijn. Maar zoals ik vroeg, wat is het dan wel? Kan iemand mij dat uitleggen? Waarop is de uitverkiezing gebaseerd?
Dat de hel hier losbarst, heeft te maken met de vrij bruuske manier waarop jij hier je standpunt lanceert.
Verder moet je je ook niet inbeelden dat jij de eerste bent die hier moeite mee heeft en nu tot de 'bevrijdende' ontdekking is gekomen dat het 'héél anders' is. Maar alle alternatieve verkiezingstheorieën zijn niet in overeenstemming te brengen met dat weerbarstige Woord van God!
Onze taak is niet Gods rechtvaardigheid en liefde met elkaar te laten rijmen, onze taak is om het Woord te laten staan, en niet alleen datgene wat ons aanstaat, maar ook datgene wat we niet klein kunnen krijgen.
Laatst gewijzigd door Afgewezen op 24 okt 2008, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.
HerbertV

Bericht door HerbertV »

albion schreef:Herbert, wat denk je is Judas ook behouden na zijn berouw? Hij bracht zijn 30 zilverlingen terug.
Van berouw is nog nooit iemand zalig geworden. Het zal duidelijk zijn, (mag ik hopen), dat eens gerechtvaardigd wordt door geloof.

En Bert, wat bedoel je met REMOforum? Ik post juist expres hier, om mensen wakker te schudden..

Tuurlijk gaat het om God's woord. Maar kom dan ook vanuit dat woord met argumenten tegen het artikel. Die heb ik nog steeds!! niet gezien..
Laatst gewijzigd door HerbertV op 24 okt 2008, 14:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

HerbertV schreef:
albion schreef:Herbert, wat denk je is Judas ook behouden na zijn berouw? Hij bracht zijn 30 zilverlingen terug.
Van berouw is nog nooit iemand zalig geworden. Het zal duidelijk zijn, (mag ik hopen), dat eens gerechtvaardigd wordt door geloof.

En Bert, wat bedoel je met REMOforum? Ik post juist expres hier, om mensen wakker te schudden..
Ja, want we zitten hier met zijn allen te slapen... :)
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

HerbertV schreef:
Erasmiaan schreef:

Ik denk dat je wat gemist heb, want alle dingen die je aanvoert heb ik al eerder op gereageerd.. Oke het is tijd voor pauze ;).

Laten we vooral niet vergeten dat we hier als christenen een discussie voeren over de rechtvaardiging van de verwerping. Dat is zo'n teer onderwerp waarbij het denk ik geen nut heeft (Bert..) om elkaar uit te gaan maken voor godslasteraars. Dat zou een beetje jammer van het gesprek zijn.

Maar goed, voorals nog pauze hier .. :)
Pauze? Ik heb nog geen reacties gezien, met name op mijn laatste stelling.
albion

Bericht door albion »

HerbertV schreef:
Ik zou zeggen, lees de topics van het refoforum eens goed door
Plaats reactie