Wat voor auto rijden wij?

Miepie

Bericht door Miepie »

jvdg schreef:Elk verstand van auto's wordt mij door iedereen ontzegd.
Sommige dingen echter kan ik knijzen.

Maar wat zijn Barokvelgen?

Velgen in de vorm van Bach's kapsel of zo?

Rijdt dat schokkerig en scherp?

En........bestaan er ook Rocococo velgen? :mrgreen:
Nou wat die barokvelgen betreft; dat is volgens mij gewoon design, je hebt namelijk ook interieurs in Barok-stijl. :lol:

oeps, of mag ik mij als vrouw niet mengen in een autotopic? :(
jvdg

Bericht door jvdg »

Miepie schreef:
jvdg schreef:Elk verstand van auto's wordt mij door iedereen ontzegd.
Sommige dingen echter kan ik knijzen.

Maar wat zijn Barokvelgen?

Velgen in de vorm van Bach's kapsel of zo?

Rijdt dat schokkerig en scherp?

En........bestaan er ook Rocococo velgen? :mrgreen:
Nou wat die barokvelgen betreft; dat is volgens mij gewoon design, je hebt namelijk ook interieurs in Barok-stijl. :lol:

oeps, of mag ik mij als vrouw niet mengen in een autotopic? :(
Of course, sure! Juist omdat je een vrouw bent.
Design enzo vertrouw ik alleen maar toe aan een vrouw.

Sorry hoor, maar ik ben alleen maar een man.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Pim schreef:Kaw,

Wanneer ben je meer met geld bezig, als je op de cent uit gaat rekenen of je toch wel zo goedkoop mogelijk rijdt, of als je je daar wat minder druk om maakt?

En als je het niet erg vindt heb ik graag wat (rij)comfort tijdens zakelijke ritjes van Rotterdam naar bijv. Belgie of Hoogeveen.
Ik wordt uitgedaagd om uit te rekenen wat goedkoper rijdt en vervolgens krijg dit commentaar. Beetje flauw.

Het is maar wat je gewend bent en wat je nodig vind. Ik rij rond de 1000 kilometer per week en ik vind de hyundai voldoende in comfort. Het is ook wat je gewenning is. Ik kan ook zo'n laungesofa kopen, maar ook blijven eten op mijn keukenstoel. Ik weet dat een laungesofa lekkerder zit, maar die keukenstoel is voldoende voor mij.

Bovendien vind ik het nogal overdreven dat zo'n auto walgelijk zou rijden. Ik heb inmiddels heel wat kilometertjes gereden in een 170pk mercedes. Ik weet het type niet, maar het is geen matige auto. Ja, ik vind het fijn dat ik zo lekker hard kan optrekken en de radio klinkt ook beter dan mijn eigen autoradio. Maar de stoel en de verwarming/airco vind ik niet zo overdreven verschillend dat ik kan spreken over een schokkend verschil. De hyundai stuurt lekker licht en schakeld zeer prettig, zoals ook mijn schoonvader beaamde. Beter nog dan de mercedes.
Petrus

Bericht door Petrus »

Maandelijkse lasten:

0,00 aan wegenbelasting cq fietspadbelasting
3,00 aan oplaadkosten
0,00 aan onderhoudskosten
0,00 aan verzekeringskosten
------
3,00 totaal.

Zitcomfort: prima de luxe volledig ergonomisch gevormd.
Verwarming: hmmmmm, kon beter in deze tijd van het jaar
Stuurt zeer licht, bagageruimte kon ook wel wat ruimer zijn, verlichting is van uitstekend gehalte, remmen van superklasse.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kaw schreef:
Pim schreef:Kaw,

Wanneer ben je meer met geld bezig, als je op de cent uit gaat rekenen of je toch wel zo goedkoop mogelijk rijdt, of als je je daar wat minder druk om maakt?

En als je het niet erg vindt heb ik graag wat (rij)comfort tijdens zakelijke ritjes van Rotterdam naar bijv. Belgie of Hoogeveen.
Ik wordt uitgedaagd om uit te rekenen wat goedkoper rijdt en vervolgens krijg dit commentaar. Beetje flauw.

Het is maar wat je gewend bent en wat je nodig vind. Ik rij rond de 1000 kilometer per week en ik vind de hyundai voldoende in comfort. Het is ook wat je gewenning is. Ik kan ook zo'n laungesofa kopen, maar ook blijven eten op mijn keukenstoel. Ik weet dat een laungesofa lekkerder zit, maar die keukenstoel is voldoende voor mij.

Bovendien vind ik het nogal overdreven dat zo'n auto walgelijk zou rijden. Ik heb inmiddels heel wat kilometertjes gereden in een 170pk mercedes. Ik weet het type niet, maar het is geen matige auto. Ja, ik vind het fijn dat ik zo lekker hard kan optrekken en de radio klinkt ook beter dan mijn eigen autoradio. Maar de stoel en de verwarming/airco vind ik niet zo overdreven verschillend dat ik kan spreken over een schokkend verschil. De hyundai stuurt lekker licht en schakeld zeer prettig, zoals ook mijn schoonvader beaamde. Beter nog dan de mercedes.
Niemand neemt het jou kwalijk dat je in een Hyundai rijdt, maar je pretendeert een stuk beter bezig te zijn. Jouw betoog lijkt er op gericht dat we allemaal maar in een Hyundai moeten gaan rijden. Men kan ook andere keuzes maken, dat wil ik er maar mee zeggen.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Pim schreef:Niemand neemt het jou kwalijk dat je in een Hyundai rijdt, maar je pretendeert een stuk beter bezig te zijn. Jouw betoog lijkt er op gericht dat we allemaal maar in een Hyundai moeten gaan rijden. Men kan ook andere keuzes maken, dat wil ik er maar mee zeggen.
Tjonge, je irritatie is weer niet van de lucht en je neemt de discussie vreemdsoortig serieus. Als ik jou was zou ik een dagje dit topic met rust laten en over een dag weer reageren. Als je die insteek leest in mijn postings, dan heb je vandaag geen beste bui. Denk je nu echt dat ik hyundai zit te evangeliseren? Lees eens mijn eerste posting in deze serie.
Petrus

Bericht door Petrus »

Pim schreef:. Men kan ook andere keuzes maken, dat wil ik er maar mee zeggen.
Tja, je KUNT natuurlijk ook nog voor een scootmobiel kiezen.................lekker goedkoop joh................... :mrgreen: :mrgreen:
Josephus

Bericht door Josephus »

Refo's en heilige koeien... Gevoelige materie hoor... :wink:
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Josephus schreef:Refo's en heilige koeien... Gevoelige materie hoor... :wink:
Ja ik merk het...
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Kaw schreef:
Pim schreef:Niemand neemt het jou kwalijk dat je in een Hyundai rijdt, maar je pretendeert een stuk beter bezig te zijn. Jouw betoog lijkt er op gericht dat we allemaal maar in een Hyundai moeten gaan rijden. Men kan ook andere keuzes maken, dat wil ik er maar mee zeggen.
Tjonge, je irritatie is weer niet van de lucht en je neemt de discussie vreemdsoortig serieus. Als ik jou was zou ik een dagje dit topic met rust laten en over een dag weer reageren. Als je die insteek leest in mijn postings, dan heb je vandaag geen beste bui. Denk je nu echt dat ik hyundai zit te evangeliseren? Lees eens mijn eerste posting in deze serie.
Geen enkele sprake van irritatie, maar je hebt het zelf over vooroordelen gehad die je bevestigd zag worden, volgens mij was daar geen noodzaak toe. M.i. neem jij dan de bijdragen in dit topic iets te serieus!

Maar goed het is natuurlijk jouw goed recht om je vooroordelen in stand te houden. Daar heb je uiteindelijk alleen jezelf mee, want vooroordelen zijn volgens mij nergens goed voor. :wink:
Laatst gewijzigd door Pim op 07 feb 2007, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Vincent

Bericht door Vincent »

Gezien tijdgebrek, gezien geldgebrek, gezien de luchtvervuiling, gezien de files en gezien het overdreven materialisme mbt auto's, juist in de 'gereformeerde gezindte' , heb ik zelf rijbewijs noch auto.

Mocht ik ooit vrouw en kinders hebben wordt het een andere kwestie en valt de aanschaf van een normale, bescheiden auto te overwegen.

Ik heb een hékel aan auto's -was als kind altijd al reisziek in die dingen.
Duuk

Bericht door Duuk »

Miscanthus schreef:
Kaw schreef: Ik heb wel airco als ik niet zo slordig was geweest om dat ding stuk te laten gaan. Dat zal die mercedes nog niet hebben.
beste Kaw,

hij is nog niet gekocht, maar even voor de beeldvorming de opties van een mercedes uit 1983:

- Centrale deurvergrendeling
- Houtinleg
- Abs
- Airbag
- Automaat
- Automatische airco, werkt nog uitstekend
- Stuurbekrachtiging
- Electrische antenne
- Hoogte verstelbare stoelen
- Pullman interieur
- Middenarmsteun
- Radio cassette
- 14 inch. originele Barokvelgen

:wink:
Leuke lijst, Miscanthus.Om welk type gaat het? Maar als ik jou was zou ik er wel heel serieus over nadenken om een W126 met climate control te nemen. Ze schijnen (net als bij de W123) nogal gevoelig te zijn voor storingen en als je die hebt ben je snel erg duur uit.
Ik heb zelf een airco in de W123 gebouwd, daar kan weinig aan kapot gaan.
refo

Bericht door refo »

Petrus schreef:Maandelijkse lasten:

0,00 aan wegenbelasting cq fietspadbelasting
3,00 aan oplaadkosten
0,00 aan onderhoudskosten
0,00 aan verzekeringskosten
------
3,00 totaal.

Zitcomfort: prima de luxe volledig ergonomisch gevormd.
Verwarming: hmmmmm, kon beter in deze tijd van het jaar
Stuurt zeer licht, bagageruimte kon ook wel wat ruimer zijn, verlichting is van uitstekend gehalte, remmen van superklasse.
Die kosten die jij op nul stelt worden wel betaald, hoor.
En die 3 euro kan alleen waar zijn als je weinig rijdt. Want anders zou heel Nederland in zo'n ding rijden.
Petrus

Bericht door Petrus »

refo schreef:
Die kosten die jij op nul stelt worden wel betaald, hoor.
En die 3 euro kan alleen waar zijn als je weinig rijdt. Want anders zou heel Nederland in zo'n ding rijden.
M'n beste Refo, als ik 3 x per week oplaadt, dan kost dat per oplaadbeurt 10 ct. Dus ik heb nog ruim gerekend met die 3 euro ( elke dag opladen)

De 0-kosten worden door eenieder betaald die belasting betaald. Overigens zijn die 0-kosten alleen in het geding als je via de Wvg/WMO zo'n scootmobiel krijgt toegewezen.

Als je 'm zélf koopt, tja, dan mag je álle kosten zélf betalen. En goedkoop zijn ze niet bepaald hoor! En dat geldt evenzeer voor een Canta (invalidenauto'tje [zonder rijbewijs]) Ook alleen de stookkosten voor eigen rekening als je via de WMO er een krijgt toegewezen.

En de normen waaraan je moet voldoen om er een toegewezen te krijgen liggen heel streng: je moet niet meer dan 80 - 100 meter zelfstandig (al dan niet met gebruikmaking van loophulp) kunnen afleggen, en er mag geen zicht zijn op verbetering van de situatie.

dit even ter informatie.
Petrus

Bericht door Petrus »

Afbeelding

Ocassion brommobiel : € 11,750,= (bj 2003)
Nieuwprijs: vanaf 19.500,=

Afbeelding

Occasion Canta: vanaf € 5500,=
Nieuwprijs: vanaf € 13.500,=
Laatst gewijzigd door Petrus op 07 feb 2007, 12:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie