Ik begrijp dat je dat zo ziet / stelt. Zeker nadat je het boek van Gods Smokkelaar hebt gelezenMannetje schreef: ↑04 jun 2024, 12:57 Ezra zat ook op de puinhopen. Ik lees daar wel van schuld belijden, maar niet van keihard werken.
https://www.statenvertaling.net/bijbel/ezra/9.html
En nog een vraag:
Als je nu gebeden hebt, hoe weet je dan dat je daarna goed bezig bent met het harde werken?
Begrijp me goed, er is niets mis met ijver, met hard werken, met inspannen. Niets doen en dan denken dat die zetel er wel komt, zonder dat daar een belofte voor ligt zou ik het ook niet durven.
Maar als ik lees dat het grootste campagnebudget bij de SGP aanwezig is...
En wees gerust: als ik het niet vergeet ga ik donderdag echt wel stemmen, ondanks mijn treurige gevoel bij alle slavenarbeid.
Ik ga mijn gevoel nog een keer op een andere manier beschrijven. En ik zeg maar vooraf dat ik niemand wil veroordelen, brandmerken, of wat dan ook. Puur mijn gevoel verwoorden:
De Heere heeft toch liever afhankelijke kinderen in Zijn dienst, dan hardwerkende slaven?

De vraag is of je de middelen die je tot je beschikking hebt niet mag gebruiken. En als dat een groot campagnebudget is, waarom mag het niet gebruikt worden. De vraag is of dat niet gewoon kan samengaan met een stil Godsvertrouwen. Ik wil overigens niet beweren dat dit nu, op dit moment samen gaat, ik heb er niet zo'n mening over eigenlijk.
Wel weet ik dat ik dat treurige gevoel wel herken in de weken nadat ik dat boek heb gelezen. En dan niet specifiek bij de SGP, maar ook bij veel andere stichtingen / instellingen gericht op zending / hulpverlening in onze gezindte. De eindeloze stroom acties om via worsten, kaas, kaarten, markten enz. met heel erg veel inspanning van vrijwilligers maar een paar centen bij elkaar te krijgen lijkt dan in tegenspraak met de houding die je lees van Anne v/d Bijl en de zegen die hij erop mocht ervaren.
Ik ben het weer wel een beetje kwijt. Ik denk dat de werkelijkheid genuanceerder ligt. Wij zijn in onze gezindte nu eenmaal ook niet zo gewend om te koop te lopen met ons (vermeende) vertrouwen op God en niet alles hoeft met elkaar in tegenspraak te zijn. Maar goed, misschien ben ik weer in slaap gesukkeld