Een iets te lang geknoopte stropdas volstaat meestal redelijk om af te kleden.
Kleding en stereotypen
Re: Kleding en stereotypen
Misschien een wollen zwempak tot de ellebogen. Maar ik kom in het zwembad vooral mensen in zwembroek tegen en de echte fanatiekelingen in een zwemslip.
- Lilian1975
Gekleed ja zeker. Maar de baarden waren zijn ook wereldgelijkvormig. En die zijn de laatste jaren ook schrikba(a)r(en)d toegenomen...Maanenschijn schreef: ↑05 jun 2024, 10:43 Gelukkig gaat het alleen maar over de vrouwen. Daar kom ik weer goed mee weg.
Of kunnen mannen ook wereldgelijkvormig gekleed gaan?

Maar indertijd heeft wel eens een artikel in rd gestaan met zwemkleding voor moslimvrouwen. Altijd jammer gevonden dat dit niet breder gedragen werd. Zeker met al het gedoe over UV straling, alleen maar een uitkomst. Moet toch aanspreken?
Eerlijk is eerlijk. Ik voel mij best ongemakkelijk als ik met badpak en al uit het water klauter. Ligt altijd een handdoek klaar die netjes om mij heen gaat.

@DDD De Fransen willen dat de mannen een slip in zwembad dragen. De Hollandse mannen zijn wat "preutser" kennelijk en prefereren een short.... . Altijd weer een discussie.

-
- Verbannen
Die komen nooit in het zwembad, als het goed is.
Dat meen je hopelijk niet serieus.
Ik erger me het meeste aan belijdenisdiensten waarin gewoon expliciet, uitdagende kleding wordt gedragen. Daarmee zeg ik niks over het geloof van iemand, maar het is wel vreselijk als je zo belijdenis doet van je geloof in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Mannen en vrouwen kunnen allebei uitdagende kleding dragen, maar als je dat tijdens je belijdenisdienst doet heb je dringend onderwijs nodig.
Vroeger dacht men vaak als we maar het Evangelie verkondigen dan veranderen mensen vanzelf. Dat is een verkeerde gedachte, want mensen kunnen tot geloof geloven komen in Christus maar hebben ook elke keer weer onderwijs nodig. Ook specifiek onderwijs over hoe we ons kleden is erg belangrijk. Hoe wil je je kleden als je gelooft? Als ik de Bijbel goed lees dan ligt de nadruk vooral op kuisheid en eerbaarheid.
Vroeger dacht men vaak als we maar het Evangelie verkondigen dan veranderen mensen vanzelf. Dat is een verkeerde gedachte, want mensen kunnen tot geloof geloven komen in Christus maar hebben ook elke keer weer onderwijs nodig. Ook specifiek onderwijs over hoe we ons kleden is erg belangrijk. Hoe wil je je kleden als je gelooft? Als ik de Bijbel goed lees dan ligt de nadruk vooral op kuisheid en eerbaarheid.
-
- Verbannen
Waarom zou het zo zijn dat ik dit niet serieus meen? Waarom zou je wel zo in het zwembad kunnen lopen, maar niet in de winkel?merel schreef: ↑05 jun 2024, 21:55Dat meen je hopelijk niet serieus.
(Of het wel of niet serieus is, laat ik even buiten beschouwing.)
Omdat een zwembad geen winkel is en een winkel geen zwembad.
Badkleding draag je op het strand of in een zwembad en niet in een winkel. Ik draag ook geen wandelschoenen of sportkleding naar mijn werk. In die situatie is het niet gepast. Dat betekent niet dat het nooit gepast is.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jun 2024, 21:58Waarom zou het zo zijn dat ik dit niet serieus meen? Waarom zou je wel zo in het zwembad kunnen lopen, maar niet in de winkel?merel schreef: ↑05 jun 2024, 21:55Dat meen je hopelijk niet serieus.
Wat is de grens?
Ligt de grens bij bij vrouwen bij gesluierd zwemmen? Of in badpak? Of in een bikini?
En de grens bij mannen dan? Zwemshort? Of een slip? Mag een zwemstring wel?
Of mag je als christen niet naar een zwembad?
Ligt de grens bij bij vrouwen bij gesluierd zwemmen? Of in badpak? Of in een bikini?
En de grens bij mannen dan? Zwemshort? Of een slip? Mag een zwemstring wel?
Of mag je als christen niet naar een zwembad?
Waarom zo zoeken naar een (de) grens? En voor jezelf of voor anderen?
Als je gaat zwemmen doe je zwemkleding aan. Voor mij is het wel/ geen christen zijn geen criterium op dit vlak.
De optie gesluierd toont mijns inziens behoorlijk de islamisering van de samenleving aan
Omdat functie en setting een rol spelen hierin. Een badpak of zwemshort is functioneel en passend voor het strand of het zwembad, waar zwemmen de norm zijn. Als je gaat winkelen, of naar een bijbelstudie gaat, gaat het om een andere setting, waarbij normale kleding passend is en een badpak niet.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jun 2024, 21:58Waarom zou het zo zijn dat ik dit niet serieus meen? Waarom zou je wel zo in het zwembad kunnen lopen, maar niet in de winkel?merel schreef: ↑05 jun 2024, 21:55Dat meen je hopelijk niet serieus.
Het is dus geen goede vergelijking, omdat de situaties niet vergelijkbaar zijn.
- Lilian1975
Kijk wat dacht je hiervan... zonder sluier uiteraard. Maar een leuk zwemmutje of hoedje
is wel grappig.
https://www.elifboutique.nl/winkel/bur ... -blauw/
Er bestaan ook langere modellen.
De korte zullen waarschijnlijk meer in de gunst vallen bij de refommeisjes...
Tja de legging ligt misschien dan wel weer wat gevoelig....
Ik denk dat we oprecht wel wat meer bewust mogen zijn van wat we uitdragen in onze badkleding.
Eerlijk is eerlijk. Er is één enorme ontwikkeling geweest. Toen ik als niet refo meisje met mijn buurmeisje dat wel refo was kreeg ik opmerkingen over mijn badpak. Die bij de benen iets hoger uitgesneden was dan bij haar.
Nu pakweg 30 jaar later zwemt het gemiddelde refo meisje met bikini. En is het badpak wat ik draag hopeloos ouderwets.
M.a w. Het is gewoon allemaal bloter geworden.
Voor de mannen. Geldt misschien wel hetzelfde.
Met alles geldt wat last je zien en wat niet, toch?
Zwempakken voor heren, lijkt me ook wel wat
https://www.wetsuit.nl/wetsuits/job ... QQAvD_BwE
https://www.elifboutique.nl/winkel/bur ... -blauw/
Er bestaan ook langere modellen.
De korte zullen waarschijnlijk meer in de gunst vallen bij de refommeisjes...

Tja de legging ligt misschien dan wel weer wat gevoelig....
Ik denk dat we oprecht wel wat meer bewust mogen zijn van wat we uitdragen in onze badkleding.
Eerlijk is eerlijk. Er is één enorme ontwikkeling geweest. Toen ik als niet refo meisje met mijn buurmeisje dat wel refo was kreeg ik opmerkingen over mijn badpak. Die bij de benen iets hoger uitgesneden was dan bij haar.
Nu pakweg 30 jaar later zwemt het gemiddelde refo meisje met bikini. En is het badpak wat ik draag hopeloos ouderwets.
M.a w. Het is gewoon allemaal bloter geworden.
Voor de mannen. Geldt misschien wel hetzelfde.
Met alles geldt wat last je zien en wat niet, toch?
Zwempakken voor heren, lijkt me ook wel wat
https://www.wetsuit.nl/wetsuits/job ... QQAvD_BwE
Ik probeer even een beeld te krijgen met wat je zegt. Wat bedoel je met 'expliciet' en 'uitdagend'? Wat is daar jouw definitie van? Kort van stof en diep van inzicht bij de dame, en op zijn Italiaans het overhemd half open bij de man?MePaul schreef: ↑05 jun 2024, 21:57 Ik erger me het meeste aan belijdenisdiensten waarin gewoon expliciet, uitdagende kleding wordt gedragen. Daarmee zeg ik niks over het geloof van iemand, maar het is wel vreselijk als je zo belijdenis doet van je geloof in God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. Mannen en vrouwen kunnen allebei uitdagende kleding dragen, maar als je dat tijdens je belijdenisdienst doet heb je dringend onderwijs nodig.
(...)
Voor wat betrreft bikini's en badpakken: daar zitten natuurlijk nogal wat gradaties in. Er zit nog wel iets tussen een boerkini en een Braziliaanse bikini type postzegels-met-touwtje. Dat geldt ook voor de heren: zwemshorts of slechts een lapje voor de edele delen.
Ik denk dat men vooral moet kiezen waar men zich prettig bij voelt, zeker als christen. Dat lijkt me heel persoonlijk.