Artikel 23 in de media

Herman
Moderator

Re: Artikel 23 in de media

Bericht door Herman »

Het gaat om een open brief op instagram, dus die mag overal worden overgenomen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

@Dia, Klopt wat Herman zegt. Overigens is het criterium voor plaatsen niet of jij het belangrijk vindt of niet, maar of er auteursrechten op rusten.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

DDD schreef:Misschien was ik nog niet helemaal wakker. Maar dit zou inderdaad geen uren behoeven te kosten.

Ik kijk zelf ook niet zozeer naar de samenvattingen. Ik ben meer van het autoriteitsargument, in dit opzicht althans, aangevuld met nieuwsgierigheid.
Eens. Vooral in die nieuwsgierigheidsfactor kan ik me zeer vinden.

Ik begrijp dan ook absoluut niet het verzoek van ondermeer @Zita om er een samenvatting bij te plaatsen. Maar goed, dat ligt dus aan mijn nieuwsgierige aard.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Tiberius schreef:@Dia, Klopt wat Herman zegt. Overigens is het criterium voor plaatsen niet of jij het belangrijk vindt of niet, maar of er auteursrechten op rusten.
Dat wist ik dus niet. Volgens mij staat dat ook niet bij ieder artikel vermeldt. En daarom zei ik ook dat er in dat geval geknipt moest worden. Overigens kan ik niet in alle gevallen het copyright begrijpen, als men tenminste het geschrevene wil verbreiden.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Hollander

Bericht door Hollander »

Zoals ik al eerder zei kunnen wel geldpotjes opgebouwd gaan worden om weer echt een drieslag tussen gezin-school-kerk te gaan slaan. Als het aan de huidige koers ligt, dan gaan we het nog meemaken dat reformatorische (en misschien ook de protestants-christelijke) scholen niet meer gesubsidieerd gaan worden. En dan is de vraag hoeveel we als christenen over hebben voor reformatorisch en/of protestants-christelijk onderwijs.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef:Zoals ik al eerder zei kunnen wel geldpotjes opgebouwd gaan worden om weer echt een drieslag tussen gezin-school-kerk te gaan slaan. Als het aan de huidige koers ligt, dan gaan we het nog meemaken dat reformatorische (en misschien ook de protestants-christelijke) scholen niet meer gesubsidieerd gaan worden. En dan is de vraag hoeveel we als christenen over hebben voor reformatorisch en/of protestants-christelijk onderwijs.
Dat lijkt me niet financierbaar.
Jantje
Verbannen

Bericht door Jantje »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef:Zoals ik al eerder zei kunnen wel geldpotjes opgebouwd gaan worden om weer echt een drieslag tussen gezin-school-kerk te gaan slaan. Als het aan de huidige koers ligt, dan gaan we het nog meemaken dat reformatorische (en misschien ook de protestants-christelijke) scholen niet meer gesubsidieerd gaan worden. En dan is de vraag hoeveel we als christenen over hebben voor reformatorisch en/of protestants-christelijk onderwijs.
Als het in Amerika en Canada kan, kan dat hier ook.

Het is gewoon een kwestie van er op tijd op voorbereid zijn en er nu al rekening mee houden tijdens de zondagse collecten.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
Hollander

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Dat zou ik niet te stellig willen overnemen. Vandaar mijn laatste zin: hoeveel heb je over voor...
samanthi

Bericht door samanthi »

Hollander schreef:
Ambtenaar schreef:
Dat zou ik niet te stellig willen overnemen. Vandaar mijn laatste zin: hoeveel heb je over voor...
Niets... ik vind het niet echt een drieslag, onze kinderen hebben op verschillende scholen gezeten, slechts bij één school en dat was speciaal onderwijs, had ik het drieslaggevoel.
O HEERE, wat is de mens, dat Gij hem kent? Het kind des mensen, dat Gij het acht?
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Jantje schreef: Als het in Amerika en Canada kan, kan dat hier ook.

Het is gewoon een kwestie van er op tijd op voorbereid zijn en er nu al rekening mee houden tijdens de zondagse collecten.
Basisschool kost zo'n €5000 per kind per jaar en middelbare school zo'n €7000.

Dat lijkt me niet mogelijk om te financieren. Je kunt niet zomaar je uitgaven met aanpassen.
Ad Anker
Moderator

Bericht door Ad Anker »

Reformatorisch Nederland heeft zichzelf in de afgelopen jaren gesloopt. De wereld maakt het nu af. Wellicht het begin van het herstel van Neerlands kerk.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Hollander schreef:Zoals ik al ]Dat zou ik niet te stellig willen overnemen. Vandaar mijn laatste zin: hoeveel heb je over voor...
Stel je hebt drie kinderen, twee op de basisschool en een op de middelbare school. Dan moet je opeens €17000 per jaar ophoesten. Lijkt me dat de meeste mensen dat niet kunnen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Je spreekt voor mij in raadsels, Ad.
Hollander

Bericht door Hollander »

Ambtenaar schreef:
Hollander schreef:Zoals ik al ]Dat zou ik niet te stellig willen overnemen. Vandaar mijn laatste zin: hoeveel heb je over voor...
Stel je hebt drie kinderen, twee op de basisschool en een op de middelbare school. Dan moet je opeens €17000 per jaar ophoesten. Lijkt me dat de meeste mensen dat niet kunnen.
Als je het individueel bekijkt wel. Ik denk meer vanuit het geheel van de christelijke gemeenschap, ofwel de drieslag gezin-school-kerk. Zolang er miljoenen en miljoenen per jaar in luxueuze kerkgebouwen gestopt kan worden of tal van uitgaven nog op grote en kleine luxeproducten gericht is, geloof ik niet zo snel dat iets in deze orde van grootte onmogelijk is.
Plaats reactie