Ik vind het zelf allemaal niet zo belangrijk, maar ik heb er wel bezwaar tegen dat zoiets alleen ter rechterzijde geaccepteerd wordt. Als prof. Selderhuis in een GG zou voorgaan, dan zou daar het laatste woord nog niet over gezegd zijn.
Dat zei je wel;-)MGG schreef: ↑08 jun 2024, 06:18Dat zei ik ook niet.DDD schreef: ↑08 jun 2024, 00:48 De GG in Bodegraven laat ook predikanten ter rechterzijde voorgaan. Het ging er nu om, dat het onzin is om te zeggen dat ze daarin eenkennig zouden zijn.
Los daarvan: bij de eerste GBS-bijeenkomst heb ik al beet: het is duidelijk een nep-kerkdienst. Ik hoor geen verschil:
https://www.youtube.com/watch?v=VYNID2As-i8
Dus wat ds. P. Mulder zegt, klopt in zoverre dat de GBS natuurlijk geen kerkdiensten kan organiseren. Maar dat er een synodale lijn zou zijn om nooit een andere voorganger te hebben, kan ik uit het artikel niet afleiden. Misschien is het waar, misschien ook niet. Het volgt in ieder geval niet uit hetgeen hij zegt, behalve dan als zijn mening.
MGG schreef: ↑08 jun 2024, 00:00De kerkenraad van Bodegraven heeft zoals zoveel mensen en kerkenraden niks met kerkmuren aan 1 kant.HHR schreef: ↑07 jun 2024, 22:09Dat weet toch iedereen. Ds vd Staaij heeft gelukkig niet zoveel op met kerkmuren. En de kerkenraad an GG Bodegraven ook niet. En terecht.GerefGemeente-lid schreef: ↑07 jun 2024, 20:26De dienst is niet terug te luisteren.
Ik zeg verder lekker niets.![]()
Dit zou helemaal niet bijzonder moeten zijn. In deze tijd hebben we de luxe niet meer om maar kansels te sluiten omdat je net van een ander kerkverband bent.