Kleine vreugden

DDD
Berichten: 29049
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

merel
Berichten: 10086
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

DDD schreef: 07 aug 2023, 22:49Afbeelding
Wel deel van mijn vreugde verbaast jou?
DDD
Berichten: 29049
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Kleine vreugden

Bericht door DDD »

Dat je blij bent met het einde van de vakantie. Dat vind ik moeilijk voorstelbaar. Maar goed. Ik heb dan ook geen kinderen.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1246
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Klavart »

DDD schreef: 08 aug 2023, 11:22 Dat je blij bent met het einde van de vakantie. Dat vind ik moeilijk voorstelbaar. Maar goed. Ik heb dan ook geen kinderen.
Ik vind dat ook moeilijk voorstelbaar. En ik heb wel kinderen. Ook ik de vakantie kan iedereen meestal bijtijds naar bed.
Zeeuw
Berichten: 11812
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 07 aug 2023, 22:25 De een-na-laatste week van de vakantie. Het aftellen is begonnen. Ik ben altijd zo blij als de zomervakantie weer voorbij is. Dan kan iedereen weer in het ritme komen en bijtijds naar bed.
Maar buiten de vakantie geef je vaak aan dat het zo een drukte is met werk, (sportende) kinderen etc. Lukt het niet een beetje ritme in de vakantie te krijgen? Kinderen gaan hier echt max een uur na de normale tijd naar bed. Anders dartelen ze de hele avond nog om ons heen.
merel
Berichten: 10086
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 11:58
merel schreef: 07 aug 2023, 22:25 De een-na-laatste week van de vakantie. Het aftellen is begonnen. Ik ben altijd zo blij als de zomervakantie weer voorbij is. Dan kan iedereen weer in het ritme komen en bijtijds naar bed.
Maar buiten de vakantie geef je vaak aan dat het zo een drukte is met werk, (sportende) kinderen etc. Lukt het niet een beetje ritme in de vakantie te krijgen? Kinderen gaan hier echt max een uur na de normale tijd naar bed. Anders dartelen ze de hele avond nog om ons heen.
Mijn man en ik zijn inmiddels alweer een week aan het werk. Vanwege een nieuwe baan is het voor mij deze zomer lastiger om veel thuis te werken. De kinderen zijn dan alleen thuis. Oppas hebben wij niet. De avond van te voren spreken we wel af wat een ieder gaat doen en overdag bellen we beiden een keer. Het gaat op zich prima, maar voelt niet fijn.

De pubers slapen natuurlijk enorm uit, maar wandelen daardoor 's avonds ook langer door het huis. Voor iemand die altijd vroeg gaat slapen, zoals ik, best vermoeiend. De pubers spreken met vrienden af en komen daardoor later thuis en vrienden komen bij ons over de vloer. Hierdoor is het toch onrustig in huis Tussendoor logeerpartijen van vrienden en vriendinnen bij ons thuis en vrijwel dagelijks mee-eters. Ons huis leent zich ook voor logeerpartijen en veel mensen over de vloer en zie het plezier dat zij hebben. Beter gezellig thuis dan gehang op straat. Ik vind ook dat dat voor hen allemaal door mag gaan. maar vind het daardoor stiekem best een vreugde dat de vakantie aflopend is.
-DIA-
Berichten: 32874
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Kleine vreugden

Bericht door -DIA- »

Ik vindt het best leuk dat er een nieuwe meelezer is, ze post tot hiertoe niets. Misschien heel wijs. Maar meelezer, we zien u/jou wel. En ik wil u/jou zomaar eens het beste toewensen. Wie je ook mag zijn. :)
© -DIA- 18-05-2024: 32800
merel
Berichten: 10086
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Klavart schreef: 08 aug 2023, 11:41
DDD schreef: 08 aug 2023, 11:22 Dat je blij bent met het einde van de vakantie. Dat vind ik moeilijk voorstelbaar. Maar goed. Ik heb dan ook geen kinderen.
Ik vind dat ook moeilijk voorstelbaar. En ik heb wel kinderen. Ook ik de vakantie kan iedereen meestal bijtijds naar bed.
Hoe oud zijn jouw kinderen?
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10673
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Kleine vreugden

Bericht door Ad Anker »

Bij ons 3 pubers. Wij hebben de hele vakantie om 22:30 uur de WIFI uit laten gaan, we eindigen dan de dag met elkaar en iedereen kan op tijd op bed liggen. Heel fijn! Ik vind vakantie heerlijk, maar ik begrijp merel zeker! Het is ook fijn dat er weer een einde aan komt. Maar ja, ik heb geen klagen, met 6 weken vakantie.
merel
Berichten: 10086
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Ad Anker schreef: 08 aug 2023, 12:41 Bij ons 3 pubers. Wij hebben de hele vakantie om 22:30 uur de WIFI uit laten gaan, we eindigen dan de dag met elkaar en iedereen kan op tijd op bed liggen. Heel fijn! Ik vind vakantie heerlijk, maar ik begrijp merel zeker! Het is ook fijn dat er weer een einde aan komt. Maar ja, ik heb geen klagen, met 6 weken vakantie.
O de telefoons liggen net enige regelmaat al op een eerder tijdstip in de kast. Voor mijzelf ook een goed streven. En voor mij is 22.30 uur al laat. Mijn wekker gaat om 5.45 uur, dus lig om 22.00 uur al vaak op bed.
Gebruikersavatar
Maanenschijn
Berichten: 4198
Lid geworden op: 01 jan 2016, 14:33

Re: Kleine vreugden

Bericht door Maanenschijn »

Ik merk dat het missen van de (school)structuur wel wat andere uitdagingen met zich mee brengt voor onze jongste nog schoolgaande dochter. Zij is erg gebaat bij structuur en dat alles ‘gewoon’ gaat. We houden daarom, maar ook voor ons eigen ritme, gewone lunch, avondeten en bedtijden aan.

Nu zijn wij als ouders wel veel thuis, dat scheelt ook. Ik denk dat als wij beide er niet zouden zijn het een heel ander geval zou worden, vooral ook door de oudere kinderen die er graag een rommeltje van maken.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Zeeuw
Berichten: 11812
Lid geworden op: 19 sep 2018, 08:28

Re: Kleine vreugden

Bericht door Zeeuw »

merel schreef: 08 aug 2023, 12:39
Zeeuw schreef: 08 aug 2023, 11:58
merel schreef: 07 aug 2023, 22:25 De een-na-laatste week van de vakantie. Het aftellen is begonnen. Ik ben altijd zo blij als de zomervakantie weer voorbij is. Dan kan iedereen weer in het ritme komen en bijtijds naar bed.
Maar buiten de vakantie geef je vaak aan dat het zo een drukte is met werk, (sportende) kinderen etc. Lukt het niet een beetje ritme in de vakantie te krijgen? Kinderen gaan hier echt max een uur na de normale tijd naar bed. Anders dartelen ze de hele avond nog om ons heen.
Mijn man en ik zijn inmiddels alweer een week aan het werk. Vanwege een nieuwe baan is het voor mij deze zomer lastiger om veel thuis te werken. De kinderen zijn dan alleen thuis. Oppas hebben wij niet. De avond van te voren spreken we wel af wat een ieder gaat doen en overdag bellen we beiden een keer. Het gaat op zich prima, maar voelt niet fijn.

De pubers slapen natuurlijk enorm uit, maar wandelen daardoor 's avonds ook langer door het huis. Voor iemand die altijd vroeg gaat slapen, zoals ik, best vermoeiend. De pubers spreken met vrienden af en komen daardoor later thuis en vrienden komen bij ons over de vloer. Hierdoor is het toch onrustig in huis Tussendoor logeerpartijen van vrienden en vriendinnen bij ons thuis en vrijwel dagelijks mee-eters. Ons huis leent zich ook voor logeerpartijen en veel mensen over de vloer en zie het plezier dat zij hebben. Beter gezellig thuis dan gehang op straat. Ik vind ook dat dat voor hen allemaal door mag gaan. maar vind het daardoor stiekem best een vreugde dat de vakantie aflopend is.
Ah, ja, als jullie alweer werken is het wel lastig een eenstemmig ritme te vinden ja.
Gebruikersavatar
Klavart
Berichten: 1246
Lid geworden op: 24 jun 2015, 08:36

Re: Kleine vreugden

Bericht door Klavart »

merel schreef: 08 aug 2023, 12:40
Klavart schreef: 08 aug 2023, 11:41
DDD schreef: 08 aug 2023, 11:22 Dat je blij bent met het einde van de vakantie. Dat vind ik moeilijk voorstelbaar. Maar goed. Ik heb dan ook geen kinderen.
Ik vind dat ook moeilijk voorstelbaar. En ik heb wel kinderen. Ook ik de vakantie kan iedereen meestal bijtijds naar bed.
Hoe oud zijn jouw kinderen?
Ik vermoed dat ze jonger zijn dan jouw kinderen. En na jouw uitgebreide reactie op Zeeuw kan ik jouw kleine vreugde beter plaatsen.
merel
Berichten: 10086
Lid geworden op: 08 jun 2015, 10:58

Re: Kleine vreugden

Bericht door merel »

Ik ben niet de enige die blij is met een aflopende vakantie. Onze jongste verzuchtte ook dat hij graag weer naar school wilde.
MePaul
Berichten: 512
Lid geworden op: 01 apr 2019, 19:35

Re: Kleine vreugden

Bericht door MePaul »

De oude kerk in Barneveld is donderdag tijdens de oude Veluwse markt (braderie) geopend en in de zomermaanden op zaterdag. Er zijn dan ook gastheren en gastdames die wat vertellen over de kerk en natuurlijk de verbinding leggen met de boodschap van zonde en genade. Ik ben ook weleens gastheer; prachtig om dat te doen en om diepgaande gesprekken te hebben en mensen voor het eerst en opnieuw in aanraking te brengen met het Evangelie.

Daarnaast wordt er tijdens de openstelling op het orgel gespeeld en gezongen. Hier een mooi fragment: https://youtu.be/e2v2NUB5QAs
Plaats reactie