nieuwjaarsmeeting.....

Christiaan

Bericht door Christiaan »

Oude-Waarheid schreef:
judith schreef:
parsifal schreef:Ik wilde eigenlijk ook wel komen (er kan nog wel iets tussenkomen)
ik kom denk ik ok wel....ik zie wel hoe ik er kom :oops:
Tja daarom is D.V. zo toe passelijk :!:
Ja en dan welteverstaan, zo de Heere wil en wij leven en niet bij leven en welzijn, zoals een predikant eens aanhaalde was er ook eens een man die zei zelfs ik zou bij leven en welzijn daar en daar begraven willen worden. Nou dan weet je dus werkelijk niet wat je zegt. Nou is zo de Heere wil en wij leven nogal een verschil met bij leven en wel zijn.

Maar jammer, dat er al een heel aantal niet kunnen komen.
Bij het lezen van de bijbel zijn twee fouten mogelijk: men neemt alles letterlijk of met vergeestelijkt alles (Blaise Pascal)

Wij zijn bedelaars, dat is waar. (Dr. Maarten Luther)
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Christiaan schreef:Ja en dan welteverstaan, zo de Heere wil en wij leven en niet bij leven en welzijn, zoals een predikant eens aanhaalde was er ook eens een man die zei zelfs ik zou bij leven en welzijn daar en daar begraven willen worden. Nou dan weet je dus werkelijk niet wat je zegt. Nou is zo de Heere wil en wij leven nogal een verschil met bij leven en wel zijn.
Dus die predikant had liever dat die man zei: "Zo de Heere wil en wij leven wil ik daar en daar begraven worden."?
Lijkt me nogal typisch.
Jongere

Bericht door Jongere »

Tiberius schreef:
Christiaan schreef:Ja en dan welteverstaan, zo de Heere wil en wij leven en niet bij leven en welzijn, zoals een predikant eens aanhaalde was er ook eens een man die zei zelfs ik zou bij leven en welzijn daar en daar begraven willen worden. Nou dan weet je dus werkelijk niet wat je zegt. Nou is zo de Heere wil en wij leven nogal een verschil met bij leven en wel zijn.
Dus die predikant had liever dat die man zei: "Zo de Heere wil en wij leven wil ik daar en daar begraven worden."?
Lijkt me nogal typisch.
:D
Volgens mij zegt die anekdote ook weinig over het verschil tussen de uitspraken.
freek

Bericht door freek »

Ik ken ook iemand die, na de keurige opmerking 'Zo de Heere wil en wij leven zullen', er steevast aan toevoegde: 'Maar da zal wel'...
Plaats reactie