Wat is jouw lievelingsdier? (niet voor dierenhaters)

Wilma van den Berg

Re: Wat is jouw lievelingsdier? (niet voor dierenhaters)

Bericht door Wilma van den Berg »

helma schreef:laat mensen hun hond in ieder geval aangelijnd houden!!!!!

vanmorgen toen we naar school fietsten liepen er aan 2 kanten van de weg mensen met een hond.
de ene hond liep los, de andere aangelijnd.
De losse hond vloog onverwachts de weg over om even te snuffelen aan de andere hond
Mijn zoon van 17 kon hem niet ontwijken en vloog over de kop met zijn fiets.
Helaas had hij juist deze morgen mijn dochter van 7 achterop in het stoeltje....

allemaal schrammen en zere plekken en mijn dochter helemaal overstuur
de man floot zijn hond terug en wandelde rustig verder

ik ben geen dierenhater....maar sommige hondenbazen kan ik soms wel :pan
Tsja, dat kan ik zeker voorstellen. Van die heer ook niet netjes om vrolijk verder te gaan. En daarna nog de valpartij van je zoon op school?
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Rens

Bericht door Rens »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens

Bericht door Rens »

Puck wordt net wakker............

Afbeelding
Moderatorbericht:
Cumulus

Bericht door Cumulus »

Mijn favoriet is de rat. Ratten zijn erg actieve en nieuwschierige beestjes en ook nog eens makkelijk in het onderhoud. Perfecte huisdieren dus.
jvdg

Bericht door jvdg »

Cumulus schreef:Mijn favoriet is de rat. Ratten zijn erg actieve en nieuwschierige beestjes en ook nog eens makkelijk in het onderhoud. Perfecte huisdieren dus.
Je weet het hè, het baasje gaat op z'n huisdier lijken. :?
Meeting

Bericht door Meeting »

Rens schreef:Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leuk, dat je geregeld een foto van je hond op het forum zet. Is het een rashond?
Ik heb een vriendin die wel drie van dit soort honden in huis heeft rondlopen. En het zijn echte rashonden. Ze heeft er al tig prijzen mee in de wacht gesleept. Ik ben er eerlijkgezegd bang voor. Ook al zegt ze duizend keer dat ze niets doen(en dat geloof ik gelijk) dan nog ben ik op m'n hoede. Ze snuffelen aan je, hun poten op je schoot enz. Ik vraag iedere keer:"Wat willen ze nou!" En zij maar lachen! "Ze willen aangehaald worden" zegt ze dan. maar een aai over hun kop geven vind ik al eng! Laat staan dat ik ze op schoot neem. misschien vind je het wel raar, maar het is gewoon zo.
"Men heeft vaak ongelijk door de manier waarop men gelijk heeft". (De Bruix)
Rens

Bericht door Rens »

Nee, Puck is geen rashond..........het is een "mislukt product van buitenechtelijk geknutsel" zoals dat vaak gekscherend wordt genoemd: een kruising tussen een Duitse Herder en een hoogbenige Jack Russell.......een onwaarschijnlijke kruising, maar je ziet wat er voortgekomen is.....

en, néé, raar vind ik het niet dat je er huiverig voor bent.........ook al is het redelijk vaak onterecht, het si iest waar JIJ mee zit, en daar hebben hondeneigenaren gewoon rekening mee te houden. Als er bij mij viste komt die bang/huiverig/afkerig is voor/van Puck, dan houdt ik haar strák bij me op de bank, óf ik stuur haar naar haar plekje achter de tafel, waar ze vervolgens de rest van de tijd niet meer vandaan komt tót ik haar roep....
Moderatorbericht:
Letstalk

Bericht door Letstalk »

Een lievelingsdier heb ik eerlijk gezegd niet. Waarschijnlijk komt dat omdat ik niet met dieren opgegroeid ben, omdat mijn vader allergiesch is voor bepaalde dieren. Maar toch heb ik dieren in huis, nl. vissen. Ik houd een aquarium waar ik veel plezier in heb, ongeveer een meter breed lang. Ik krijg er veel positieve reacties op. Ik reageer meestal: 'dat is nu mijn tv'. : :haha :haha
Hoe minder sommigen begrijpen, des te meer willen zij bewijzen. (C.F. Gellert)
judith

Bericht door judith »

Rens schreef:Nee, Puck is geen rashond..........het is een "mislukt product van buitenechtelijk geknutsel" zoals dat vaak gekscherend wordt genoemd: een kruising tussen een Duitse Herder en een hoogbenige Jack Russell.......een onwaarschijnlijke kruising, maar je ziet wat er voortgekomen is.....

en, néé, raar vind ik het niet dat je er huiverig voor bent.........ook al is het redelijk vaak onterecht, het si iest waar JIJ mee zit, en daar hebben hondeneigenaren gewoon rekening mee te houden. Als er bij mij viste komt die bang/huiverig/afkerig is voor/van Puck, dan houdt ik haar strák bij me op de bank, óf ik stuur haar naar haar plekje achter de tafel, waar ze vervolgens de rest van de tijd niet meer vandaan komt tót ik haar roep....
Puck lijkt me een geweldige lieve hond!
Hier in de buurt, hebben we een Herdershond, en, die loopt altijd los.
Ik krijg kippevel van de beest. Hij heeft me 1 keer bijna aangevallen. En de eigenaar, tja, die kan het niks schelen dat die hond veel mensen bijna aanvliegt. Een enkel sorry kan er alleen maar vanaf. pas, fietse ik naar muziekschool, en ja hoor, daar liep die hond weer, niet aan de lijn, los, ooh, en ik was bang!!! Kei hard voorbijgeraced, bijna die hond achter me aan....echt, als ik die hond zie, wanneer het ook is, maak ik wel een ommetje! :oO
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Lapressa

Bericht door Lapressa »

ik heb 2 heerlijke poezen. Alleen 1 is er nu ziek :deg
'Wat zullen wij dan tot deze dingen zeggen? Zo God voor ons is, wie zal tegen ons zijn?'
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

judith schreef: Puck lijkt me een geweldige lieve hond!
Ik krijg kippevel van de beest. Hij heeft me 1 keer bijna aangevallen. En de eigenaar, tja, die kan het niks schelen dat die hond veel mensen bijna aanvliegt. Een enkel sorry kan er alleen maar vanaf. pas, fietse ik naar muziekschool, en ja hoor, daar liep die hond weer, niet aan de lijn, los, ooh, en ik was bang!!! Kei hard voorbijgeraced, bijna die hond achter me aan....echt, als ik die hond zie, wanneer het ook is, maak ik wel een ommetje! :oO
misschien kom je nu wel in het
Afbeelding
~~Soli Deo Gloria~~
Marnix

Bericht door Marnix »

katten vind ik nog wel gaan, alleen geven ze zoveel haar... een hond... leuk maar ik moet er niet aan denken... 4x per dag uitlaten, oppas of asiel moeten regelen voor de vakantie etc.

Ik ga als ik getrouwd ben maar geen huisdier nemen.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Kippetje

Bericht door Kippetje »

Marnix schreef:katten vind ik nog wel gaan, alleen geven ze zoveel haar... een hond... leuk maar ik moet er niet aan denken... 4x per dag uitlaten, oppas of asiel moeten regelen voor de vakantie etc.

Ik ga als ik getrouwd ben maar geen huisdier nemen.
En hond geeft meer haar dan een kat hoor! (ligt waarschijnlijk ook wel aan het ras natuurlijk, ik heb een golden retriever en die verliest méér haren dan mijn katten).

En idd kun je beter geen dier nemen als je er niet 100% voor gaat (al die zielige konijnen in hokken omdat het zo leuk is voor de kinderen, maar waar na een week geen haan meer naar kraait..... :nonnon )
Lees de Bijbel niet als een notaris, maar als een erfgenaam (Ds.A.van der Veer)
judith

Bericht door judith »

Hendrikus schreef:
judith schreef: Puck lijkt me een geweldige lieve hond!
misschien kom je nu wel in het
Afbeelding
:haha
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
BJD

Bericht door BJD »

Wel een aardig filmpje over dierenliefde :huhu

[youtube]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/oiGKWoJi5qM&hl ... ram><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/oiGKWoJi5qM&hl=nl_NL&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube]
Plaats reactie