Tiberius schreef:Die kan je beter in de oud-papier-bak gooien.-DIA- schreef:Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)

Tiberius schreef:Die kan je beter in de oud-papier-bak gooien.-DIA- schreef:Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)
Dat is ook wel het minste wat me interesseert, maar ja, was toch ook wel een leuke verzameling)Tiberius schreef:Die kan je beter in de oud-papier-bak gooien.-DIA- schreef:Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)
heb je eigenlijk wel tijd om tussen het lezen door, adem te halen?? tja, je moet maar zo'n "tik" hebben.....een paar weken nádat ik een blad heb gelezen, gaat het zonder meer naar de oud-papier container......-DIA- schreef:Ik verzamel eigenlijk ook tijdschriften.
Ik heb
GezensGids (incl. Kleine Gids) vanaf de jaren 50
Weekblad De Schakel (compleet), is in jaren 90 opgegaan in GezinsGids.
Terdege (vanaf het begin, incl de eerste proefnummers, die als bijlage bij het RD verschenen, dus vanaf 1979).
De Saamninder, vanaf 1958
De Wachter Sions vanaf plusminus 1960
Kerkblad (oud geref. gem. in ned.). Had ze vanaf de oprichting, maar met verhuizing zijn de eerste jaargangen verdwenen.
De Kerkbode (plaatselijke kerkbode Gereformeerde Gemeenten van Rijssen) vanaf ongeveer 1972
Kerkblad van de OGG Bevervoorde (vanaf de oprichting).
Reformatorisch Dagblad *aleen de eerste jaargang van 1971*
AllerHande (thuisblad van Albert Heijn) vanaf dat het in magazinevorm verschijnt, ongeveer in 1977)
Distrifood (vakblad voor de Levensmiddelenhandel) Hier heb ik de laatste nrs niet meer van. Ik lees het nu in de kantine bij AH, het werd me wat te duur.
West Twente (huis-aan-huisblad) vanaf de oprichting in de jaren 80, maar eerste nrs bij verhuizing kwijtgeraakt)
Rijssens Nieuwsblad (had ik compleet, maar verkocht op Marktplaats, en ben opnieuw begonnen met verzamelen)
AH Bonus, een unieke verzameling! vanaf de eerste!
Lekker Doen (blad van Dirk vd Broek)
Kruitvat (folders vanaf plusminus 1985)
Trekpleister (folders vanaf plusminus 1985)
Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)
En nog veel meer...
-DIA-
Tijdschriften en aanverwant worden vaak pas mooi als ze meer dan 10 jaar oud zijn... En af en toe een oude jaargang Saambinders of Kleine Gidsen inkijken is best leuk en leerzaam. Het meeste blijft vanzelf wel ongelezen... Maar je hebt het wel bij de hand, voor het geval je iets wil napluizen...Rens schreef:heb je eigenlijk wel tijd om tussen het lezen door, adem te halen?? tja, je moet maar zo'n "tik" hebben.....een paar weken nádat ik een blad heb gelezen, gaat het zonder meer naar de oud-papier container......-DIA- schreef:Ik verzamel eigenlijk ook tijdschriften.
Ik heb
Terdege (vanaf het begin, incl de eerste proefnummers, die als bijlage bij het RD verschenen, dus vanaf 1979).
Kerkblad (oud geref. gem. in ned.). Had ze vanaf de oprichting, maar met verhuizing zijn de eerste jaargangen verdwenen.
De Kerkbode (plaatselijke kerkbode Gereformeerde Gemeenten van Rijssen) vanaf ongeveer 1972
AllerHande (thuisblad van Albert Heijn) vanaf dat het in magazinevorm verschijnt, ongeveer in 1977)
Distrifood (vakblad voor de Levensmiddelenhandel) Hier heb ik de laatste nrs niet meer van. Ik lees het nu in de kantine bij AH, het werd me wat te duur.
West Twente (huis-aan-huisblad) vanaf de oprichting in de jaren 80, maar eerste nrs bij verhuizing kwijtgeraakt)
Rijssens Nieuwsblad (had ik compleet, maar verkocht op Marktplaats, en ben opnieuw begonnen met verzamelen)
Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)
En nog veel meer...
-DIA-
tsssssssssssssssss......................-DIA- schreef:Ik verzamel eigenlijk ook tijdschriften.
Ik heb
En nog veel meer...
-DIA-
Gaan we die rotonde weer langs?Tiberius schreef:Die kan je beter in de oud-papier-bak gooien.-DIA- schreef:Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)
Hendrikus schreef:Gaan we die rotonde weer langs?Tiberius schreef:Die kan je beter in de oud-papier-bak gooien.-DIA- schreef:Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)
Iemand anders schreef:Voor doorgewinterde forummers is het een uitgekauwd onderwerp, maar als je net op het forum zit, dan wil je daar ook wel eens je zegje over doen. Dat moet toch mogelijk zijn?
tja... en aangezien het hier inderdaad de nieuwelingen betreft.....Tiberius schreef:Hendrikus schreef:Gaan we die rotonde weer langs?Tiberius schreef:Die kan je beter in de oud-papier-bak gooien.-DIA- schreef:Donald Duck (had er enorm veel maar intussen de meeste verkocht via Marktplaats)Iemand anders schreef:Voor doorgewinterde forummers is het een uitgekauwd onderwerp, maar als je net op het forum zit, dan wil je daar ook wel eens je zegje over doen. Dat moet toch mogelijk zijn?
Marnix schreef:Goed, dan nog even de samenvatting voor de nieuwelingen:
1. Pratende eenden bestaan niet, wie de Donald Duck verkoopt, verkoopt leugens. Hetzelfde geldt overigens voor honden, katten, muizen, konijnen, beren, wolven en biggetjes. Alleen Joe Carioca moeten we op dit punt gedogen, dit betreft namelijk een papegaai, en papegaaien kunnen wel praten.
2. Zwarte magica en Madam Mikmak zijn heksen. Hiermee is de Donald Duck een occult blad, ze maken zich schuldig aan tovenarij, waarzeggerij en dat moeten we onze kinderen niet voorhouden.
3. Dagobert Duck verzamelt zich schatten op aarde, de hang naar geld, de wortel van alle kwaad, wordt onomwonden beschreven. Wie hem hierop wijst verdwijnt via een valluik op pijnlijke wijze uit het geldpakhuis.
Marnix schreef:Goed, dan nog even de samenvatting voor de nieuwelingen:
1. Pratende eenden bestaan niet, wie de Donald Duck verkoopt, verkoopt leugens. Hetzelfde geldt overigens voor honden, katten, muizen, konijnen, beren, wolven en biggetjes. Alleen Joe Carioca moeten we op dit punt gedogen, dit betreft namelijk een papegaai, en papegaaien kunnen wel praten.
2. Zwarte magica en Madam Mikmak zijn heksen. Hiermee is de Donald Duck een occult blad, ze maken zich schuldig aan tovenarij, waarzeggerij en dat moeten we onze kinderen niet voorhouden.
3. Dagobert Duck verzamelt zich schatten op aarde, de hang naar geld, de wortel van alle kwaad, wordt onomwonden beschreven. Wie hem hierop wijst verdwijnt via een valluik op pijnlijke wijze uit het geldpakhuis.
ach ja,..... Marnix, een leuke samenvatting die exact de zienswijze van de diehard-refo's weergeeft.....MarthaMartha schreef:Marnix schreef:Goed, dan nog even de samenvatting voor de nieuwelingen:
Het inzicht is nu ook bij Marnix geboren!!Marnix schreef:Goed, dan nog even de samenvatting voor de nieuwelingen: