Nee dat geloof ik niet. Bij een liedje is het vaak zo dat een woord verkeerd wordt gehoord of aangeleerd en kinderen denken vaak niet na bij wat ze precies zingen. Ik heb dat ook heel lang bij een geijkte opmerking gehad.Josephus schreef:Zou dat meisje met 'zoek is' niet gewoon 'zoek eens' bedoeld hebben, net zoals in 'mama, kom is kijken'?Wilma van den Berg schreef:In de topic "welke muziek luister je" schreef ik dat ik momenteel luister naar een instrumentaal stuk ("Zoek eerst het Koninkrijk van God"). Hierover het volgende: enige tijd geleden hoorde ik van iemand die haar gehele basisschooltijd gezongen heeft: Zoek is het Koninkrijk van God
Tsja...dan krijgt dit versje wel een andere betekenis
Kinderpraat
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Zou kunnen. Aan de andere kant: ik hoor toch echt maar weinig kinderen zeggen dat iets 'zoek' is. Meestal is het dan gewoon 'kwijt' of 'weg'. Maar goed, dat is natuurlijk ook een kwestie van hoe het is aangeleerd of wat in het gezin (of breder verband) gebruikelijk is.vlinder schreef:Nee dat geloof ik niet. Bij een liedje is het vaak zo dat een woord verkeerd wordt gehoord of aangeleerd en kinderen denken vaak niet na bij wat ze precies zingen. Ik heb dat ook heel lang bij een geijkte opmerking gehad.Josephus schreef:Zou dat meisje met 'zoek is' niet gewoon 'zoek eens' bedoeld hebben, net zoals in 'mama, kom is kijken'?Wilma van den Berg schreef:In de topic "welke muziek luister je" schreef ik dat ik momenteel luister naar een instrumentaal stuk ("Zoek eerst het Koninkrijk van God"). Hierover het volgende: enige tijd geleden hoorde ik van iemand die haar gehele basisschooltijd gezongen heeft: Zoek is het Koninkrijk van God
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Daar kun je wel een nieuw topic over openen.
Ik heb als kind altijd gedacht dat in de avondzang stond: Al schijnt geen zon, allicht geen maan. Dat klopte niet vond ik. Als de zon niet schijnt schint de maan juist wel.
Ik heb als kind altijd gedacht dat in de avondzang stond: Al schijnt geen zon, allicht geen maan. Dat klopte niet vond ik. Als de zon niet schijnt schint de maan juist wel.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Maar een kind zal die uitdrukking wellicht wel kennen. En een refokind is bovendien gewend aan ingewikkeld geformuleerde liedjes/liederen. Zo heb ik ook jaren gedacht dat "Leid mij in Uw waarheid leer" een deftige vorm was van "Leid mij in Uw ware leer". En zolang je in de kerk nog massaal "voor 't outer treden", "uchtendstond" en "den honig ver te boven" zingt, vind je dat helemaal niet raar.Josephus schreef:Zou kunnen. Aan de andere kant: ik hoor toch echt maar weinig kinderen zeggen dat iets 'zoek' is. Meestal is het dan gewoon 'kwijt' of 'weg'. Maar goed, dat is natuurlijk ook een kwestie van hoe het is aangeleerd of wat in het gezin (of breder verband) gebruikelijk is.vlinder schreef:Nee dat geloof ik niet. Bij een liedje is het vaak zo dat een woord verkeerd wordt gehoord of aangeleerd en kinderen denken vaak niet na bij wat ze precies zingen. Ik heb dat ook heel lang bij een geijkte opmerking gehad.Josephus schreef:Zou dat meisje met 'zoek is' niet gewoon 'zoek eens' bedoeld hebben, net zoals in 'mama, kom is kijken'?Wilma van den Berg schreef:In de topic "welke muziek luister je" schreef ik dat ik momenteel luister naar een instrumentaal stuk ("Zoek eerst het Koninkrijk van God"). Hierover het volgende: enige tijd geleden hoorde ik van iemand die haar gehele basisschooltijd gezongen heeft: Zoek is het Koninkrijk van God
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Mijn opa vierde vandaag zijn verjaardag. Zij krijgen een nieuwe dominee, die intrede doet op woensdag(?) 5 december. Dit werd door de familie uitgebreid besproken.
M'n broertje(8 ): Wie komt er op 5 december?
M'n zusje(6): Sinterklaas natuurlijk...
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
haha, wat grappig zeg!!!!mentos schreef:Mijn opa vierde vandaag zijn verjaardag. Zij krijgen een nieuwe dominee, die intrede doet op woensdag(?) 5 december. Dit werd door de familie uitgebreid besproken.

mijn man maakte van de week nieuwe kastjes voor op de kamer van de twee jongsten.
Hij hing ze op toen ze al sliepen en 's morgens waren ze dan ook zeer verbaasd ineens die kastjes te zien hangen.
Kom eens mee, zei mijn dochter van 3; ik heb nieuwe kastjes!
ze pakte me aan mijn hand mee en we gingen samen kijken. Zó-oh, zei ik; die zijn mooi! Wie heeft die gemaakt?
Vol ontzag zei ze: De Heere Jezus!
(iets wat zomaar ineens uit het niets te voorschijn komt moet wel een scheppingswonder zijn, heeft ze vast gedacht)
Lief hè!
Hij hing ze op toen ze al sliepen en 's morgens waren ze dan ook zeer verbaasd ineens die kastjes te zien hangen.
ze pakte me aan mijn hand mee en we gingen samen kijken. Zó-oh, zei ik; die zijn mooi! Wie heeft die gemaakt?
(iets wat zomaar ineens uit het niets te voorschijn komt moet wel een scheppingswonder zijn, heeft ze vast gedacht)
Lief hè!
- Wilma van den Berg
Wow....prachtige momenten!helma schreef:mijn man maakte van de week nieuwe kastjes voor op de kamer van de twee jongsten.
Lief hè!
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
Schitterend!!!!helma schreef:mijn man maakte van de week nieuwe kastjes voor op de kamer van de twee jongsten.
Lief hè!
En ze heeft nog gelijk ook......
- JolandaOudshoorn
Kreeg ze nog wel een cadeautje??mentos schreef:helma schreef:Ging vanmorgen met mijn dochtertje van 3 naar de supermarkt
zag ze zwarte piet, roept ze heel hard: mama! ik zie een Indiaan!
Tot grote hilariteit van de omstanders....
(misschien voed ik ze toch een beetje wereldvreemd op :mrgreen: )![]()
![]()
: :mrgreen:
Hier is weer het nodige binnengekomen en dan al het lekkers niet te vergeten!!
En dan nog op school cadeaus en feest. Voor kinderen is het een mooie tijd.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Dit keer een uitspraak van een wat ouder kind.
Op de school waar ik werk, vroeg een 6 Lyceunmleerling aan een 4VMBO-leerling: "En, ga je vanmiddag ook staken?"
Waarop de ander antwoordde: "Nee, want ik heb vanmiddag les"
Ik vond het een heel wijs antwoord.
Op de school waar ik werk, vroeg een 6 Lyceunmleerling aan een 4VMBO-leerling: "En, ga je vanmiddag ook staken?"
Waarop de ander antwoordde: "Nee, want ik heb vanmiddag les"
Ik vond het een heel wijs antwoord.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)