beroepingswerk, deel 2

Lassie

Bericht door Lassie »

Hendrikus schreef:
Erasmiaan schreef:ds Blok naar Gorinchem
gemengde gevoelens in Ermelo, denk ik
uhmm, wat ik hoorde was het volgende: het werd wel eens tijd dat hij vertrok naar een andere plaats.
Unionist

Bericht door Unionist »

Het kan zijn dat je het moeilijk hebt onder een bepaalde prediking. Dat is toch niet synoniem aan afval van God?
Unionist

Bericht door Unionist »

't Is een beetje lastig om persoonlijke ervaring neer te schrijven als iedereen je identiteit kent. Ik kan me jouw laatste posting voorstellen, maar ik ken ook gevallen waarbij het weggaan van een predikant als een gebedsverhoring werd gezien.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

Van oudsher was het gewoon dat de kerkenraad om de 4 jaar ververst werd. In sommige kerken is het vrij gebruikelijk dat een dominee nergens veel langer staat dan 8 jaar. Die traditie zal er wel niet voor niets zijn.
memento

Bericht door memento »

Kaw schreef:Van oudsher was het gewoon dat de kerkenraad om de 4 jaar ververst werd. In sommige kerken is het vrij gebruikelijk dat een dominee nergens veel langer staat dan 8 jaar. Die traditie zal er wel niet voor niets zijn.
Ik denk dat de maximale tijd dat een predikant een gemeente goed kan bedienen erg afhankelijk is van de kwaliteiten die de predikant op sociaal, pastoraal en preek-kundig terrein heeft.
Kaw
Contacteer:

Bericht door Kaw »

memento schreef:
Kaw schreef:Van oudsher was het gewoon dat de kerkenraad om de 4 jaar ververst werd. In sommige kerken is het vrij gebruikelijk dat een dominee nergens veel langer staat dan 8 jaar. Die traditie zal er wel niet voor niets zijn.
Ik denk dat de maximale tijd dat een predikant een gemeente goed kan bedienen erg afhankelijk is van de kwaliteiten die de predikant op sociaal, pastoraal en preek-kundig terrein heeft.
En wie maakt die inschatting? Dat is te subjectief.
jvdg

Bericht door jvdg »

Unionist schreef:Het kan zijn dat je het moeilijk hebt onder een bepaalde prediking. Dat is toch niet synoniem aan afval van God?
Dit lezende dacht ik aan de uitspraak: ......beter om een dominee verlegen, dan met een dominee verlegen.......
Auto

Bericht door Auto »

Nu ik dit nieuws lees, moest ik denken aan een leuke uitspraak die ik gistermorgen hoorde:

"De wilde ganzen vliegen weer, dus de predikanten verplaatsen zich ook weer". (De persoon vergeleek het met de ganzen, die vliegen ook in het najaar en in het voorjaar)
geledu

Bericht door geledu »

Miepie schreef:Heel menselijk gesproken denk ik dan weer:
de classis Amsterdam (ger.gem.) komt weer niet aan bod. :cry:
Idd, het is te hopen dat ook in deze classis snel versterking komt.
Josephus

Bericht door Josephus »

Lassie schreef:uhmm, wat ik hoorde was het volgende: het werd wel eens tijd dat hij vertrok naar een andere plaats.
jvdg schreef:Dit lezende dacht ik aan de uitspraak: ......beter om een dominee verlegen, dan met een dominee verlegen....
De combinatie van bovenstaande reacties geeft volgens mij de situatie in Ermelo redelijk weer... :|
Unionist

Bericht door Unionist »

geledu schreef:
Miepie schreef:Heel menselijk gesproken denk ik dan weer:
de classis Amsterdam (ger.gem.) komt weer niet aan bod. :cry:
Idd, het is te hopen dat ook in deze classis snel versterking komt.
Meld het aan bij Bidden voor de Ger Gem!
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Lassie schreef:
Hendrikus schreef:
gemengde gevoelens in Ermelo, denk ik
uhmm, wat ik hoorde was het volgende: het werd wel eens tijd dat hij vertrok naar een andere plaats.[/quot2

Er zijn vele tientallen leden vertrokken naar HHK Putten
Unionist

Bericht door Unionist »

Ik vind het niet zo'n gezellige conversatie over Ds. Blok eigenlijk. Laten we d'r maar mee stoppen.

Ik moet nog denken aan een collega. Hij is ouderling in Uddel, ook in de classis Barneveld. Daar staat ds. Mouw en die heeft een beroep naar Brakel lopen.
Vanmorgen zei ik tegen hem: Hou je dominee maar goed vast, want ze gaan allemaal weg! Hij bromde een beetje van: dat zal wel meevallen enzo. Nog geen vijf minuten later ging de telefoon en het was voor hem: Dominee Mouw aan de telefoon. Oeioeioei!
Hij loopt snel naar zijn eigen kantoortje en even later komt hij terug. Roept het hele kantoor in koor: Hij heeft het aangenomen....!

Het viel mee...
jvdg

Bericht door jvdg »

Ik bespeur een hoop onuitgesproken kritiek op Ds. Blok te Ermelo.

Wees nou eens eerlijk en zeg wat je in zijn prediking tegenstaat.
Als je dat doordenkt, en dat verzeker ik je, dan is dat alleen maar eigen "ik".

Wie en wat heeft aanleiding gegeven dat "ze hem" gaarne zien vertrekken?

Met nadruk: Het gaat niet over de gezondene, maar over de Zender.
Miscanthus

Bericht door Miscanthus »

jvdg schreef:Met nadruk: Het gaat niet over de gezondene, maar over de Zender.
waarom heffen we dit topic dan niet gewoon op?
Gesloten