Curatorium vergadering GerGem 2025

Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5801
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door pierre27 »

MGG schreef: 21 mei 2025, 19:26
Herman schreef: 21 mei 2025, 19:14
Bertiel schreef: 21 mei 2025, 19:09 En hoe was dat geregeld?
Dat was als een kandidaat al afgestuurd was. Dus dan werd kennis en preekkunde getoetst en of iemand een zuivere levenswandel had. Dus geen innerlijke verslag van een roeping. Ik denk dat roeping toen nog veel meer in lijn met geschiktheid werd gezien dan nu.
Ook geen verslag van zijn bekering? Ik kan zo snel de naam niet vinden, maar in Nederland is een dominee tot bekering gekomen door de woorden van een gemeentelid. Wel kwam ik het niet onbekende boek 'hoe een dominee tot God bekeerd werd' van Shelton tegen.
Volgens mij ds de Hengst in Veenendaal...
""De bekering van een dominee

Willem den Hengst werd in 1859 te Delft geboren. Hij volgde er lager onderwijs en werkte van zijn dertiende tot zijn vijftiende jaar in de zeilmakerij van zijn vader. Als enige zoon was hij voorbestemd om het familiebedrijf voort te zetten. Dankzij de (ethische) hervormde wijkpredikant G.J. van der Flier nam het leven van Willem echter een andere wending: Van der Flier overtuigde zijn ouders ervan hun zoon voor predikant te laten studeren. Na de mulo in Delft doorlopen te hebben, vertrok Willem den Hengst naar Doetinchem. Hij volgde daar het gymnasium en verbleef in het aan de school gelieerde internaat Ruimzicht. Het gymnasium en internaat waren opgezet ter voorbereiding op de theologiestudie en maakten deel uit van de Christelijke Philantropische Inrichtingen van de plaatselijke predikant J.M. van Dijk. Den Hengst studeerde vervolgens van 1882 tot 1888 theologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Kuyper, Rutgers en Hoedemaker waren destijds de belangrijkste docenten aan de theologische faculteit, terwijl Woltjer de klassieke talen onderwees.

Den Hengst sloot zich in 1886 bij de Doleantie aan, deed in 1888 examen en nam het beroep van de Gereformeerde Kerk van Den Helder aan. In datzelfde jaar trad hij in het huwelijk met de Amsterdamse winkeliersdochter Johanna Hendrieka Beijer (1870-1952). Ze zouden vijf kinderen krijgen, vier zonen en een dochter. Hoewel hij een zwak gestel had en regelmatig door ziekte werd geveld, toog de jonge dominee met voortvarendheid aan het werk. Hij richtte een zondagsschool, een jongelings- en een jonge-dochtersvereniging op, en spande zich in voor vereniging met de plaatselijke afgescheiden gemeente. Die fusie kwam in 1892 tot stand.3 In 1889 hadden ook samensprekingen met de plaatselijke Vrije Gereformeerde Gemeente van ds. D. Versteeg plaatsgevonden. De ledenvergadering van Versteegs gemeente omschreef Den Hengst als ‘aardig in gesprekken’, maar de opvatting dat degenen die hun belijdenis ‘uitwendig naleven, en zich van hunne taak en verplichting goed kwijten’ als kinderen Gods aangemerkt moesten worden, stond vereniging in de weg.4

In 1894 nam Den Hengst het beroep naar Veenendaal aan. Wat zich daar tussen 1894 en 1913 afspeelde, zullen we hier op basis van de historiografie samenvatten. In de volgende paragraaf zullen we ons op basis van de primaire bronnen daar meer in detail mee bezighouden. De belangrijkste secundaire bron over deze periode is het gedenkboek van de Veenendaalse Gereformeerde Kerk. Daaruit leren we dat Den Hengst ook in Veenendaal zijn taken voortvarend ter hand nam maar ook dat er al spoedig na zijn komst bezwaren tegen zijn prediking rezen, die echter snel vergeten leken te zijn. In 1907 ontstond er een meningsverschil tussen predikant en kerkenraad over de te gebruiken belijdenisvragen, een kwestie die de gemoederen nogal bezig zou houden. De onrust leidde zelfs tot opzegging van hypotheken die gemeenteleden op de pastorie hadden uitstaan. Vermoedde de gemeente een breuk met de predikant? In het najaar van 1911 werden er openlijk bezwaren tegen de prediking geuit, de belijdeniskandidaten trokken zich terug, velen onthielden zich van het avondmaal en de ouderling van dienst weigerde na afloop van de prediking de voorganger de gebruikelijke handdruk. Op 4 juni 1913 legde Den Hengst zijn ambt neer en bedankte hij voor het lidmaatschap van de Gereformeerde Kerken. De geest van het ‘neocalvinisme’ die de Gereformeerde Kerken doortrok, noopte hem daartoe. Tweederde van de gemeente volgde de predikant. Ze vonden aansluiting bij de Gereformeerde Gemeenten.5

In de bevindelijk gereformeerde historiografie vervult Den Hengst geen prominente rol, maar hij is daarin inmiddels wel op de geëigende wijze geportretteerd. In deze literatuur valt alle nadruk op de bekering van Den Hengst in 1909. Een huisbezoek bij een godzalige vrouw in zijn gemeente was daartoe de aanleiding; zij verhaalde over het werk Gods in haar ziel. Dat werd het middel in de hand van de Geest om Willem den Hengst te bekeren – radicaal, ineens, zonder voorspel of geleidelijke ontwikkeling.6 Zijn prediking veranderde op slag: ‘Dominee preekte inmiddels helemaal geen “veronderstellingen” meer. Integendeel, de noodzaak van bekering voor doemschuldige zondaren tot roem van Gods Naam werd het hart van de prediking.’7 Dat lokte ‘vijandschap’ uit bij een deel van de kerkenraad en de gemeente. Bevindelijke geschiedschrijvers onderkennen in deze bekering een parallel met de negentiende-eeuwse piëtistische voorman L.G.C. Ledeboer, die na zijn bekering vanaf de kansel schuld beleed over wat hij tot dan toe had verkondigd. Den Hengst zou dat ook hebben gedaan. Vaker nog wordt er gerefereerd aan Klaas Kuipenga, de eenvoudige vrome die het middel was tot de bekering van Hendrik de Cock, de vader van de Afscheiding.8 Hoewel voor Den Hengst een vrouw het ‘middel’ was, kon er moeilijk een parallel getrokken worden met Pietje Baltus; Den Hengst keerde zich immers van Kuyper en de ‘veronderstelde wedergeboorte’ af. Interessant is de meest recente versie van de Veenendaalse domineesbekering, te boek gesteld in de geschiedenis van de plaatselijke Gereformeerde Gemeente in Nederland. Over de tijd van zijn bekering heet het hier:

In deze tijd moet hij in de nachtelijke eenzaamheid het kerkhof bezocht hebben om te huilen bij de graven waar hij in zijn eertijds mensen had zalig gesproken op grond van de veronderstelde wedergeboorte. Dat alles werd hem nu tot schuld en hierover heeft hij bittere tranen geschreid....."
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
newton
Berichten: 892
Lid geworden op: 22 feb 2019, 16:22

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door newton »

Zuidab schreef:Moet hij dan 2x naar Nederland komen? Februari/maart voor een attest en in mei om gehoord te worden?
Ik denk dat dat allemaal wel binnen een verlofperiode past.
DDD
Berichten: 32180
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door DDD »

KB_ schreef: 21 mei 2025, 19:52 In 1994 was in de NRC(gg) zoals jullie misschien wel weten een scheuring. Daaruit ontstond toen de HNRC nu HRC. De prediking in beide verbanden kende toen wat accentverschillen maar was nog hetzelfde, ds Beeke kon je toen vergelijken met ds Visscher of ds P Mulder bijv. De oorzaak van de scheuring lag aan beide zijden. Daar om kan je zeggen: de Heere werkte in beide verbanden. De HRC heeft het systeem van toelating door een curatorium doorgezet. Toch werden daar na 1994 verhoudingsgewijs veel en veel meer mensen toegelaten Terwijl het curatorium daar nog hetzelfde georganiseerd was. Natuurlijk gaat niets buiten Zijn leiding om maar ik geloof niet dat de leiding van de Heere verschilt per denominatie en binnen een paar maanden zo verschilt. Daarom durf ik voorzichtig de conlusie te trekken dat het aantal toelatingen daarom afhankelijk is van de samenstelling van het curatorium en van 100% verzonnen menselijke criteria of menselijke meningen. Het predikantentekort in gemeenten wordt kunstmatig laag gehouden. Vast met alle goede bedoelingen en uit voorzichtigheid maar er moet iets veranderen om het proces wat ruimer te krijgen, maar ik denk dat het systeem van een curatorium zelf een goed systeem is.
Helemaal eens. Het zit hem niet in Gods roeping, maar het gebeurt wel onder Zijn toelating. En het is jammer dat het zo geheimzinnig is, en zo'n weinig zorgvuldige procedure kent. Er zijn niet veel functies waar je in 20 minuten tot een uur beoordeeld wordt, na wat vragenlijsten.
DDD
Berichten: 32180
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door DDD »

J de Groot schreef: 21 mei 2025, 20:23 Meneer Stam is dus ook geïnterviewd door de Ref Dagblad
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... pr16932295

Zijn vrouw is Christine Stam geboren van Gent

Ik vind bepaalde zaken vreemd overkomen uit het artikel .
Het zou dan informatief zijn te weten welke zaken vreemd overkomen. Anders worden we er natuurlijk nog niet zoveel wijzer van.
DDD
Berichten: 32180
Lid geworden op: 11 jul 2012, 17:48

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door DDD »

Rido91 schreef: 21 mei 2025, 21:35 Ook zijn vrouw schreef hier al eerder een column over voor het RD (die daar overigens niet geplaatst werd)

https://stamvangent.com/2024/05/18/dat- ... gels-zijn/
Wat gek. Het is een heel mooie column. Dank voor het delen!
Gebruikersavatar
pierre27
Berichten: 5801
Lid geworden op: 10 sep 2005, 12:00
Locatie: Eemvallei

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door pierre27 »

Zuidab schreef: 21 mei 2025, 21:20 Krijg iemand van het zendingsveld een attest van zijn zendende gemeente?
Ja, we hadden een zendingsavond vandaag en daar heeft Teun o.a. ook iets verteld over de laatste maanden rondom zijn attest en de gang naar Rotterdam.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 34656
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door Tiberius »

pierre27 schreef: 21 mei 2025, 22:02
Emma de Jong schreef: 21 mei 2025, 18:28 Als derde en laatste toegelaten: K.K. de Wit uit Tholen
Erg mooi, oud-collega van me. Een reus van een persoon qua lengte....
Mooi om te lezen.
Geen collega van mij, maar een soort van kennis.
MGG
Berichten: 5611
Lid geworden op: 30 jul 2022, 22:05
Locatie: Mgg2023rf@gmail.com

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door MGG »

pierre27 schreef: 21 mei 2025, 22:05
MGG schreef: 21 mei 2025, 19:26
Herman schreef: 21 mei 2025, 19:14
Bertiel schreef: 21 mei 2025, 19:09 En hoe was dat geregeld?
Dat was als een kandidaat al afgestuurd was. Dus dan werd kennis en preekkunde getoetst en of iemand een zuivere levenswandel had. Dus geen innerlijke verslag van een roeping. Ik denk dat roeping toen nog veel meer in lijn met geschiktheid werd gezien dan nu.
Ook geen verslag van zijn bekering? Ik kan zo snel de naam niet vinden, maar in Nederland is een dominee tot bekering gekomen door de woorden van een gemeentelid. Wel kwam ik het niet onbekende boek 'hoe een dominee tot God bekeerd werd' van Shelton tegen.
Volgens mij ds de Hengst in Veenendaal...
""De bekering van een dominee

Willem den Hengst werd in 1859 te Delft geboren. Hij volgde er lager onderwijs en werkte van zijn dertiende tot zijn vijftiende jaar in de zeilmakerij van zijn vader. Als enige zoon was hij voorbestemd om het familiebedrijf voort te zetten. Dankzij de (ethische) hervormde wijkpredikant G.J. van der Flier nam het leven van Willem echter een andere wending: Van der Flier overtuigde zijn ouders ervan hun zoon voor predikant te laten studeren. Na de mulo in Delft doorlopen te hebben, vertrok Willem den Hengst naar Doetinchem. Hij volgde daar het gymnasium en verbleef in het aan de school gelieerde internaat Ruimzicht. Het gymnasium en internaat waren opgezet ter voorbereiding op de theologiestudie en maakten deel uit van de Christelijke Philantropische Inrichtingen van de plaatselijke predikant J.M. van Dijk. Den Hengst studeerde vervolgens van 1882 tot 1888 theologie aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Kuyper, Rutgers en Hoedemaker waren destijds de belangrijkste docenten aan de theologische faculteit, terwijl Woltjer de klassieke talen onderwees.

Den Hengst sloot zich in 1886 bij de Doleantie aan, deed in 1888 examen en nam het beroep van de Gereformeerde Kerk van Den Helder aan. In datzelfde jaar trad hij in het huwelijk met de Amsterdamse winkeliersdochter Johanna Hendrieka Beijer (1870-1952). Ze zouden vijf kinderen krijgen, vier zonen en een dochter. Hoewel hij een zwak gestel had en regelmatig door ziekte werd geveld, toog de jonge dominee met voortvarendheid aan het werk. Hij richtte een zondagsschool, een jongelings- en een jonge-dochtersvereniging op, en spande zich in voor vereniging met de plaatselijke afgescheiden gemeente. Die fusie kwam in 1892 tot stand.3 In 1889 hadden ook samensprekingen met de plaatselijke Vrije Gereformeerde Gemeente van ds. D. Versteeg plaatsgevonden. De ledenvergadering van Versteegs gemeente omschreef Den Hengst als ‘aardig in gesprekken’, maar de opvatting dat degenen die hun belijdenis ‘uitwendig naleven, en zich van hunne taak en verplichting goed kwijten’ als kinderen Gods aangemerkt moesten worden, stond vereniging in de weg.4

In 1894 nam Den Hengst het beroep naar Veenendaal aan. Wat zich daar tussen 1894 en 1913 afspeelde, zullen we hier op basis van de historiografie samenvatten. In de volgende paragraaf zullen we ons op basis van de primaire bronnen daar meer in detail mee bezighouden. De belangrijkste secundaire bron over deze periode is het gedenkboek van de Veenendaalse Gereformeerde Kerk. Daaruit leren we dat Den Hengst ook in Veenendaal zijn taken voortvarend ter hand nam maar ook dat er al spoedig na zijn komst bezwaren tegen zijn prediking rezen, die echter snel vergeten leken te zijn. In 1907 ontstond er een meningsverschil tussen predikant en kerkenraad over de te gebruiken belijdenisvragen, een kwestie die de gemoederen nogal bezig zou houden. De onrust leidde zelfs tot opzegging van hypotheken die gemeenteleden op de pastorie hadden uitstaan. Vermoedde de gemeente een breuk met de predikant? In het najaar van 1911 werden er openlijk bezwaren tegen de prediking geuit, de belijdeniskandidaten trokken zich terug, velen onthielden zich van het avondmaal en de ouderling van dienst weigerde na afloop van de prediking de voorganger de gebruikelijke handdruk. Op 4 juni 1913 legde Den Hengst zijn ambt neer en bedankte hij voor het lidmaatschap van de Gereformeerde Kerken. De geest van het ‘neocalvinisme’ die de Gereformeerde Kerken doortrok, noopte hem daartoe. Tweederde van de gemeente volgde de predikant. Ze vonden aansluiting bij de Gereformeerde Gemeenten.5

In de bevindelijk gereformeerde historiografie vervult Den Hengst geen prominente rol, maar hij is daarin inmiddels wel op de geëigende wijze geportretteerd. In deze literatuur valt alle nadruk op de bekering van Den Hengst in 1909. Een huisbezoek bij een godzalige vrouw in zijn gemeente was daartoe de aanleiding; zij verhaalde over het werk Gods in haar ziel. Dat werd het middel in de hand van de Geest om Willem den Hengst te bekeren – radicaal, ineens, zonder voorspel of geleidelijke ontwikkeling.6 Zijn prediking veranderde op slag: ‘Dominee preekte inmiddels helemaal geen “veronderstellingen” meer. Integendeel, de noodzaak van bekering voor doemschuldige zondaren tot roem van Gods Naam werd het hart van de prediking.’7 Dat lokte ‘vijandschap’ uit bij een deel van de kerkenraad en de gemeente. Bevindelijke geschiedschrijvers onderkennen in deze bekering een parallel met de negentiende-eeuwse piëtistische voorman L.G.C. Ledeboer, die na zijn bekering vanaf de kansel schuld beleed over wat hij tot dan toe had verkondigd. Den Hengst zou dat ook hebben gedaan. Vaker nog wordt er gerefereerd aan Klaas Kuipenga, de eenvoudige vrome die het middel was tot de bekering van Hendrik de Cock, de vader van de Afscheiding.8 Hoewel voor Den Hengst een vrouw het ‘middel’ was, kon er moeilijk een parallel getrokken worden met Pietje Baltus; Den Hengst keerde zich immers van Kuyper en de ‘veronderstelde wedergeboorte’ af. Interessant is de meest recente versie van de Veenendaalse domineesbekering, te boek gesteld in de geschiedenis van de plaatselijke Gereformeerde Gemeente in Nederland. Over de tijd van zijn bekering heet het hier:

In deze tijd moet hij in de nachtelijke eenzaamheid het kerkhof bezocht hebben om te huilen bij de graven waar hij in zijn eertijds mensen had zalig gesproken op grond van de veronderstelde wedergeboorte. Dat alles werd hem nu tot schuld en hierover heeft hij bittere tranen geschreid....."
Bedankt voor het delen van dit indrukwekkende verhaal. Ook mooi dat die vrouw ondanks de prediking bleef. Als zij niet gebleven was, dan was zij menselijk gesproken ook niet voor zijn bekering gebruikt.
J de Groot
Berichten: 92
Lid geworden op: 12 mei 2025, 11:12

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door J de Groot »

Zita schreef: 21 mei 2025, 20:27
J de Groot schreef: 21 mei 2025, 20:23 Meneer Stam is dus ook geïnterviewd door de Ref Dagblad
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... pr16932295

Zijn vrouw is Christine Stam geboren van Gent

Ik vind bepaalde zaken vreemd overkomen uit het artikel .
Wat vind je vreemd? En is dat in het ND- of in het RD-artikel?
Het RD-artikel vond ik open (zonder exhibitionistisch te zijn) en integer. Maar daar mag je uiteraard anders over denken.
Dat hij blij is dat hij niet heel de dag in een zwart pak hoeft te lopen
En de visie van zijn vrouw op de ambten en de vrouw in de kerk is ook twijfelachtig , aangaande haar interview met het Ned Dagblad op YouTube
Zo een interview zorgt er al gelijk voor dat je als man bij het curatorium een kruis krijgt achter je naam
En de column over haar man die zeker wist dat hij dominee zou worden maar niet werd toegelaten en de boosheid in die column is ook genoeg redenen om iemand die zo kritisch is af te wijzen
Er ontstaat dan in de gelederen teveel spanning en ruis en dat bevordert niet de kerkelijke eenheid en saamhorigheid van hoe de Geref Gemeenten vanouds af hebben gefunctioneerd
Je krijgt dan vroeg of laat dezelfde discussies als in de Chr Geref Kerken
Daarom had hij beter gewoon in de Herst Herv Kerk dominee kunnen worden
Soms is het beter om te erkennen dat je niet thuishoort binnen het geheel van de Geref Gemeenten , ook al voel je je plaatselijk wel aan de gemeente verbonden
En het is ook niet een goed gerucht van je naaste verspreiden , mijns inziens
HHR
Berichten: 1509
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door HHR »

Tiberius schreef: 21 mei 2025, 22:22
pierre27 schreef: 21 mei 2025, 22:02
Emma de Jong schreef: 21 mei 2025, 18:28 Als derde en laatste toegelaten: K.K. de Wit uit Tholen
Erg mooi, oud-collega van me. Een reus van een persoon qua lengte....
Mooi om te lezen.
Geen collega van mij, maar een soort van kennis.
Tja. Hij is in ieder geval goed geïnformeerd in het refowereldje en alle meningen die daar leven.
Chrisje72
Berichten: 1583
Lid geworden op: 09 apr 2012, 11:50

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door Chrisje72 »

pierre27 schreef:
Emma de Jong schreef: 21 mei 2025, 18:28 Als derde en laatste toegelaten: K.K. de Wit uit Tholen
Erg mooi, oud-collega van me. Een reus van een persoon qua lengte....
Oh nu weet ik precies wie het is!
Profesto
Berichten: 1151
Lid geworden op: 23 sep 2014, 11:02

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door Profesto »

J de Groot schreef: 22 mei 2025, 00:02
Zita schreef: 21 mei 2025, 20:27
J de Groot schreef: 21 mei 2025, 20:23 Meneer Stam is dus ook geïnterviewd door de Ref Dagblad
https://www.digibron.nl/viewer/collecti ... pr16932295

Zijn vrouw is Christine Stam geboren van Gent

Ik vind bepaalde zaken vreemd overkomen uit het artikel .
Wat vind je vreemd? En is dat in het ND- of in het RD-artikel?
Het RD-artikel vond ik open (zonder exhibitionistisch te zijn) en integer. Maar daar mag je uiteraard anders over denken.
Dat hij blij is dat hij niet heel de dag in een zwart pak hoeft te lopen
En de visie van zijn vrouw op de ambten en de vrouw in de kerk is ook twijfelachtig , aangaande haar interview met het Ned Dagblad op YouTube
Zo een interview zorgt er al gelijk voor dat je als man bij het curatorium een kruis krijgt achter je naam
En de column over haar man die zeker wist dat hij dominee zou worden maar niet werd toegelaten en de boosheid in die column is ook genoeg redenen om iemand die zo kritisch is af te wijzen
Er ontstaat dan in de gelederen teveel spanning en ruis en dat bevordert niet de kerkelijke eenheid en saamhorigheid van hoe de Geref Gemeenten vanouds af hebben gefunctioneerd
Je krijgt dan vroeg of laat dezelfde discussies als in de Chr Geref Kerken
Daarom had hij beter gewoon in de Herst Herv Kerk dominee kunnen worden
Soms is het beter om te erkennen dat je niet thuishoort binnen het geheel van de Geref Gemeenten , ook al voel je je plaatselijk wel aan de gemeente verbonden
En het is ook niet een goed gerucht van je naaste verspreiden , mijns inziens
En jij verspreid met dit bericht wel een goed bericht van je naaste?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 34656
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door Tiberius »

HHR schreef: 22 mei 2025, 00:47
Tiberius schreef: 21 mei 2025, 22:22
pierre27 schreef: 21 mei 2025, 22:02
Emma de Jong schreef: 21 mei 2025, 18:28 Als derde en laatste toegelaten: K.K. de Wit uit Tholen
Erg mooi, oud-collega van me. Een reus van een persoon qua lengte....
Mooi om te lezen.
Geen collega van mij, maar een soort van kennis.
Tja. Hij is in ieder geval goed geïnformeerd in het refowereldje en alle meningen die daar leven.
Wellicht kan hij zijn aanstaande collega's dan eens uitleggen wat het verschil is tussen een riool en een riool.
Robbie
Berichten: 104
Lid geworden op: 08 dec 2010, 21:45

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door Robbie »

?
HHR
Berichten: 1509
Lid geworden op: 15 jun 2023, 09:02

Re: Curatorium vergadering GerGem 2025

Bericht door HHR »

Tiberius schreef: 22 mei 2025, 07:56
HHR schreef: 22 mei 2025, 00:47
Tiberius schreef: 21 mei 2025, 22:22
pierre27 schreef: 21 mei 2025, 22:02

Erg mooi, oud-collega van me. Een reus van een persoon qua lengte....
Mooi om te lezen.
Geen collega van mij, maar een soort van kennis.
Tja. Hij is in ieder geval goed geïnformeerd in het refowereldje en alle meningen die daar leven.
Wellicht kan hij zijn aanstaande collega's dan eens uitleggen wat het verschil is tussen een riool en een riool.
Hopelijk blijft hij z'n mannetje staan aan de Boezemsingel. Want dat valt niet altijd mee.
Plaats reactie