huisman schreef:DDD schreef:Precies. Ik zie helemaal niet dat de natuur er zo mooi bijstaat.
Het is gewoon flauwekul. Zelfs het aantal mussen neemt dramatisch af.
Dit schreef ik gisteren en weerleg dit maar.
Ik trek best veel de natuur in en doe dat al heel lang. Als ik dit vergelijk met de jaren 70 van de vorige eeuw dan is de natuur in goede conditie. Toen werden bermen, slootkanten enz doodgespoten. Er was geen kikker meer in de sloot.
Nu een overvloed dus ook veel ooievaars, de kleine en grote zilverreiger, veel soorten roofvogels , bevers, otters en zelfs de wolf is terug. Elke bioloog kan jou vertellen dat als de dieren die aan de top staan van de voedselpiramide het goed doen er niet zoveel mis is met de natuur.
Maar wij doen dit om Nederland van het slot te halen. We willen huizen bouwen en wegen aanleggen. Dat is de reden. Dus wij leveren landbouwgebied in om te bouwen. Echt goed voor de natuur
Ten slotte kijk dit filmpje en zie dat de luchtvaart een minimale bijdrage levert aan het vermeende probleem.( max 1.1%)
https://www.npostart.nl/WO_NTR_16175134
Vooropgesteld dat zolang er boeren zijn met een heel aantal kinderen, het logisch is dat er huizen gebouwd moeten worden op landbouwgrond. Jouw conclusie over de -inderdaad volkomen juist waargenomen- verbeteringen in de natuur is gewoon niet onderbouwd en gebaseerd op verkeerde redeneringen. Natuurlijk is de waterkwaliteit gestegen, en zijn daarmee de reigerstand en door hele herstelprogramma's ook de ooievaarstand hersteld. Dat kan iedereen zien.
Maar dat de tapuit (vrijwel) niet meer op de Veluwe voorkomt, is je dat ook opgevallen (Trouw, donderdag jl., p. 10). Lees interviews met een willekeurige boswachter. Ik heb er in één maand al drie in verschillende kranten gelezen. Het is helemaal niet zo moeilijk om je hierin een beetje te informeren.
Dat de wolf terugkomt, is omdat landen veel hebben geïnvesteerd in zichtbare natuur en aaibare dieren. Maar dat zegt niets over de soortenrijkdom in de insectenwereld. Die zijn een stuk minder knuffelbaar maar uiteindelijk ook belangrijk, vooral voor de vogelstand.
Niemand beweert ook dat er meer reigers en ooievaars zullen komen als de stikstofuitstoot vermindert, toch? Ik snap dan niet dat je daarmee aanko/mt.
Om het over het nepnieuws over de luchtvaart maar niet te hebben. Dat zou op een christelijk forum niet voor mogen komen, zij het dat er dus christelijke mensen zijn die oprecht dat soort gedachten hebben.