De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Ambtenaar

Re: De krant van nú, vól verontrustende berichten!

Bericht door Ambtenaar »

pierre27 schreef: Dat kan je vinden, ik heb genoeg gesprekken met de voormalige adviseur van en de minister van landbouw gehad om te weten dat er nog politici en ambtenaren zijn die juist wel het gesprek aangaan. Daar ben ik Carola tot de dag van vandaag dankbaar om.
Schouten heeft niet zoals jij de negatieve aspecten van de veehouderij gebagatelliseerd of ontkent. Je kunt natuurlijk met elkaar in gesprek gaan, maar als je uitgangspunt is dat er niets aan de hand is met en door de intensieve veehouderij, dan is ieder gesprek in feite vergeefse moeite.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de zorgen met betrekking tot bestaanszekerheid en sociale cohesie legitiem zijn. En uitkoop van boeren moet ruimhartig gebeuren.

Maar dat het CDA nu terugkrabbelt om de paar zetels die het heeft niet verder te zien dalen is uitermate zwak. In het kabinet is hier gewoon concensus over.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:https://www.nrc.nl/nieuws/2022/06/13/st ... n-a4133267

Hier het verhaal van een boer.
Heeft de NRC eindelijk een D66 boer gevonden? Ze zijn uiterst zeldzaam dan is dit best knap van het NRC.
Het verhaal is de bekende D66 riedel en dat valt dan weer tegen.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef:

Heeft de NRC eindelijk een D66 boer gevonden? Ze zijn uiterst zeldzaam dan is dit best knap van het NRC.
Jij blinkt niet uit in inhoudelijke bijdrages, maar ook de luchtvaart draagt bij aan de uitstoot van stikstof:

"Quantifying the impact of aviation emissions on global nitrogen deposition | TU Delft Repositories" https://repository.tudelft.nl/islandora ... =education
huisman

Bericht door huisman »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef:

Jij blinkt niet uit in inhoudelijke bijdrages, maar ook de luchtvaart draagt bij aan de uitstoot van stikstof:

"Quantifying the impact of aviation emissions on global nitrogen deposition | TU Delft Repositories" https://repository.tudelft.nl/islandora ... =education
In Nederland draagt de luchtvaart max 1.1% bij aan dit vermeende probleem.

https://www.npostart.nl/WO_NTR_16175134
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
pierre27

Bericht door pierre27 »

Ambtenaar schreef:
pierre27 schreef: Dat kan je vinden, ik heb genoeg gesprekken met de voormalige adviseur van en de minister van landbouw gehad om te weten dat er nog politici en ambtenaren zijn die juist wel het gesprek aangaan. Daar ben ik Carola tot de dag van vandaag dankbaar om.
Schouten heeft niet zoals jij de negatieve aspecten van de veehouderij gebagatelliseerd of ontkent. Je kunt natuurlijk met elkaar in gesprek gaan, maar als je uitgangspunt is dat er niets aan de hand is met en door de intensieve veehouderij, dan is ieder gesprek in feite vergeefse moeite.

Dat neemt natuurlijk niet weg dat de zorgen met betrekking tot bestaanszekerheid en sociale cohesie legitiem zijn. En uitkoop van boeren moet ruimhartig gebeuren.

Maar dat het CDA nu terugkrabbelt om de paar zetels die het heeft niet verder te zien dalen is uitermate zwak. In het kabinet is hier gewoon concensus over.
Voor de helderheid, ik ga niet mee met het rijtje negatieve aspecten die jij schrijft, dat wil niet zeggen dat ik geen negatieve aspecten zie, ik zie namelijk andere negatieve aspecten rondom de veehouderij. Die liggen vooral op het terrein van wederzijdse beeldvorming. Waar we het ook eens over zijn is de zorg voor een goed stuk vlees met een eerlijke prijs. Verder vind ik onnodig lijden van dieren ook een aandachtspunt. Waar we het niet over eens zijn zijn de vooral op aanname gebaseerde veronderstellingen dat er voor landbouw en veeteelt minder plaats is in Nederland. Ik voorzeg je dat de veronderstelde concensus in het kabinet minder hecht is dan je denkt. De rol van de partij van de afbraak op zo'n beetje elk terrein in de maatschappij is aanwezig, dat kunnen we allemaal zien.
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
DDD

Bericht door DDD »

huisman schreef:
DDD schreef:Precies. Ik zie helemaal niet dat de natuur er zo mooi bijstaat.

Het is gewoon flauwekul. Zelfs het aantal mussen neemt dramatisch af.

Dit schreef ik gisteren en weerleg dit maar.

Ik trek best veel de natuur in en doe dat al heel lang. Als ik dit vergelijk met de jaren 70 van de vorige eeuw dan is de natuur in goede conditie. Toen werden bermen, slootkanten enz doodgespoten. Er was geen kikker meer in de sloot.
Nu een overvloed dus ook veel ooievaars, de kleine en grote zilverreiger, veel soorten roofvogels , bevers, otters en zelfs de wolf is terug. Elke bioloog kan jou vertellen dat als de dieren die aan de top staan van de voedselpiramide het goed doen er niet zoveel mis is met de natuur.
Maar wij doen dit om Nederland van het slot te halen. We willen huizen bouwen en wegen aanleggen. Dat is de reden. Dus wij leveren landbouwgebied in om te bouwen. Echt goed voor de natuur :bobo

Ten slotte kijk dit filmpje en zie dat de luchtvaart een minimale bijdrage levert aan het vermeende probleem.( max 1.1%)

Vooropgesteld dat zolang er boeren zijn met een heel aantal kinderen, het logisch is dat er huizen gebouwd moeten worden op landbouwgrond. Jouw conclusie over de -inderdaad volkomen juist waargenomen- verbeteringen in de natuur is gewoon niet onderbouwd en gebaseerd op verkeerde redeneringen. Natuurlijk is de waterkwaliteit gestegen, en zijn daarmee de reigerstand en door hele herstelprogramma's ook de ooievaarstand hersteld. Dat kan iedereen zien.

Maar dat de tapuit (vrijwel) niet meer op de Veluwe voorkomt, is je dat ook opgevallen (Trouw, donderdag jl., p. 10). Lees interviews met een willekeurige boswachter. Ik heb er in één maand al drie in verschillende kranten gelezen. Het is helemaal niet zo moeilijk om je hierin een beetje te informeren.

Dat de wolf terugkomt, is omdat landen veel hebben geïnvesteerd in zichtbare natuur en aaibare dieren. Maar dat zegt niets over de soortenrijkdom in de insectenwereld. Die zijn een stuk minder knuffelbaar maar uiteindelijk ook belangrijk, vooral voor de vogelstand.

Niemand beweert ook dat er meer reigers en ooievaars zullen komen als de stikstofuitstoot vermindert, toch? Ik snap dan niet dat je daarmee aanko/mt.

Om het over het nepnieuws over de luchtvaart maar niet te hebben. Dat zou op een christelijk forum niet voor mogen komen, zij het dat er dus christelijke mensen zijn die oprecht dat soort gedachten hebben.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

DDD schreef:
huisman schreef:

Ik trek best veel de natuur in en doe dat al heel lang. Als ik dit vergelijk met de jaren 70 van de vorige eeuw dan is de natuur in goede conditie. Toen werden bermen, slootkanten enz doodgespoten. Er was geen kikker meer in de sloot.
Nu een overvloed dus ook veel ooievaars, de kleine en grote zilverreiger, veel soorten roofvogels , bevers, otters en zelfs de wolf is terug. Elke bioloog kan jou vertellen dat als de dieren die aan de top staan van de voedselpiramide het goed doen er niet zoveel mis is met de natuur.
Maar wij doen dit om Nederland van het slot te halen. We willen huizen bouwen en wegen aanleggen. Dat is de reden. Dus wij leveren landbouwgebied in om te bouwen. Echt goed voor de natuur :bobo

Ten slotte kijk dit filmpje en zie dat de luchtvaart een minimale bijdrage levert aan het vermeende probleem.( max 1.1%)

Vooropgesteld dat zolang er boeren zijn met een heel aantal kinderen, het logisch is dat er huizen gebouwd moeten worden op landbouwgrond. Jouw conclusie over de -inderdaad volkomen juist waargenomen- verbeteringen in de natuur is gewoon niet onderbouwd en gebaseerd op verkeerde redeneringen. Natuurlijk is de waterkwaliteit gestegen, en zijn daarmee de reigerstand en door hele herstelprogramma's ook de ooievaarstand hersteld. Dat kan iedereen zien.

Maar dat de tapuit (vrijwel) niet meer op de Veluwe voorkomt, is je dat ook opgevallen (Trouw, donderdag jl., p. 10). Lees interviews met een willekeurige boswachter. Ik heb er in één maand al drie in verschillende kranten gelezen. Het is helemaal niet zo moeilijk om je hierin een beetje te informeren.

Dat de wolf terugkomt, is omdat landen veel hebben geïnvesteerd in zichtbare natuur en aaibare dieren. Maar dat zegt niets over de soortenrijkdom in de insectenwereld. Die zijn een stuk minder knuffelbaar maar uiteindelijk ook belangrijk, vooral voor de vogelstand.

Niemand beweert ook dat er meer reigers en ooievaars zullen komen als de stikstofuitstoot vermindert, toch? Ik snap dan niet dat je daarmee aanko/mt.

Om het over het nepnieuws over de luchtvaart maar niet te hebben. Dat zou op een christelijk forum niet voor mogen komen, zij het dat er dus christelijke mensen zijn die oprecht dat soort gedachten hebben.
Tweets van een boswachter. Die meer in de natuur loopt dan Huisman vermoed ik. https://twitter.com/raoulbeunen/status/ ... 8381699073
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:
huisman schreef:

Om met je laatste opmerking te beginnen. Die 1.1 % bijdrage luchtvaart is gewoon het officiële cijfer . Je hebt het filmpje blijkbaar niet bekeken. Bron is NPO/NOS.

Jouw begrip van de natuur is minimaal. Alles wat je schrijft bewijst dat je wel eens wat leest maar dat blijkbaar niet in een groter plaatje kunt passen. In de zestiger/zeventiger jaren was het zo slecht gesteld met de natuur dat de dieren aan de top van de voedselketen uitstierven. Denk aan Roofvogels, Ooievaars, Vossen enz. Die zijn allemaal in grote getale weer terug en dat kan alleen als de rest van de voedselketen in orde is.
Neem bv de Aalscholver die weer helemaal terug is.
https://www.tubantia.nl/extra/vissende- ... erschalken.

Zo’n terugkeer van een toppredator kan alleen als onder in de voedselketen alles op orde is. In dit geval een sterk verbeterde waterkwaliteit.

Natuurlijk zijn er ook soorten die het moeilijk hebben maar dat is van alle tijden. Bij veranderingen van hun habitat kan de ene soort zich beter en sneller aanpassen dan een andere soort.
Maar van de linkse kerk mag de natuur niet mooi zijn. Ik geniet elke dag met volle teugen van.

Dit is een mooie site om dagelijks waarnemingen van flora en fauna te bekijken en te plaatsen. Ben er al jaren lid.

https://waarneming.nl/
Laatst gewijzigd door huisman op 14 jun 2022, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
DDD

Bericht door DDD »

Ik begrijp heus de piramide wel. Maar ik zie geen aanleiding om daarmee serieuze andere signalen weg te cijferen. Dat er op onderdelen verbetering is, zal waar zijn. Gelukkig wel. Dat is verder geen reden om de rest maar zo te laten.

Het officiële cijfer over de luchtvaart bevat de uitstoot tot 913 meter, als ik het goed heb onthouden. Dat is mijns inziens echt een flauwekulcijfer. De meeste vliegtuigen vliegen hoger.

Ik had het filmpje overigens wel bekeken.
huisman

Bericht door huisman »

DDD schreef:Ik begrijp heus de piramide wel. Maar ik zie geen aanleiding om daarmee serieuze andere signalen weg te cijferen. Dat er op onderdelen verbetering is, zal waar zijn. Gelukkig wel. Dat is verder geen reden om de rest maar zo te laten.

Het officiële cijfer over de luchtvaart bevat de uitstoot tot 913 meter, als ik het goed heb onthouden. Dat is mijns inziens echt een flauwekulcijfer. De meeste vliegtuigen vliegen hoger.

Ik had het filmpje overigens wel bekeken.
Dat laatste heb je dan te snel gedaan. Tot 3000ft (914 meter) was het 0.1% bijdrage maar als je de hele vlucht meeneemt stijgt het tot 1.1%
DDD

Bericht door DDD »

Het CBS heeft dan weer andere cijfers. Ik ben totaal niet deskundig, maar ik heb ook nog nooit gehoord dat de invloed van luchtvaart gering is.

https://www.cbs.nl/nl-nl/visualisaties/ ... luchtvaart
refo

Bericht door refo »

Corona....
Henk J

Bericht door Henk J »

Zeeuw schreef:Tweets van een boswachter. Die meer in de natuur loopt dan Huisman vermoed ik. https://twitter.com/raoulbeunen/status/ ... 8381699073
Kijk, in dit draadje staan de zandverstuivingen ook als beschreven gebieden waar het zeer urgent is dat er stikstof gereduceerd wordt. Terwijl dit dus helemaal geen natuur is! Al veeg je heel Nederland leeg, dan nog zullen (misschien wat minder snel) de zandverstuivingen verdwijnen, omdat het door mensen is aangelegd toen men vroeger de heide ging afplaggen. Grofweg hetzelfde geld voor heischrale graslanden en veengebieden, waarbij het overwinteren van ganzen al een probleem vormt. https://www.provincie.drenthe.nl/onderw ... anzenpoep/
Het is logisch dat we in Nederland rekening moeten houden met de natuur maar deze doelstellingen zijn onrealistisch.
Zeeuw

Bericht door Zeeuw »

Henk J schreef:
Zeeuw schreef:Tweets van een boswachter. Die meer in de natuur loopt dan Huisman vermoed ik. https://twitter.com/raoulbeunen/status/ ... 8381699073
Kijk, in dit draadje staan de zandverstuivingen ook als beschreven gebieden waar het zeer urgent is dat er stikstof gereduceerd wordt. Terwijl dit dus helemaal geen natuur is! Al veeg je heel Nederland leeg, dan nog zullen (misschien wat minder snel) de zandverstuivingen verdwijnen, omdat het door mensen is aangelegd toen men vroeger de heide ging afplaggen. Grofweg hetzelfde geld voor heischrale graslanden en veengebieden, waarbij het overwinteren van ganzen al een probleem vormt. https://www.provincie.drenthe.nl/onderw ... anzenpoep/
Het is logisch dat we in Nederland rekening moeten houden met de natuur maar deze doelstellingen zijn onrealistisch.
Want? https://www.naturescanner.nl/europa/ned ... stuivingen. Ik zie behoorlijk wat natuur.
Plaats reactie