@Geeske-1991
Ik ben jaren lid geweest onder de naam samanthi, ik heb mezelf op inactief laten zetten, maar toem ik jou postings las kon ik het toch niet laten me opnieuw aan te melden, kind... je zegt zulke moeilijke dingen...
Het aanbod van genade is er voor de uitverkorenen. Uitwendige roeping wat gebeurt als je in de kerk zit is geen inwendige roeping!!
37 Jeruzalem, Jeruzalem! gij, die de profeten doodt, en stenigt, die tot u gezonden zijn! hoe menigmaal heb Ik uw kinderen willen bijeenvergaderen, gelijkerwijs een hen haar kiekens bijeenvergadert onder de vleugels; en
gijlieden hebt niet gewild.
Je kan jezelf niet bekeren
Ik zal u haastelijk bij komen, en zal uw kandelaar van zijn plaats weren,
indien gij u niet bekeert.
We doen alleen wat we schuldig zijn te doen omdat God het ons gebied.
En mogelijk wil God je wel bekeren dat weet je niet. Je moet verantwoording afleggen van het wel of niet naar de kerk gaan. Niemand kan doen wat God van ons eist want anders had Christus de wet vergeefs vervuld.
ezechiel 33 11 Zeg tot hen: Zo waarachtig als Ik leef, spreekt de Heere HEERE, zo Ik lust heb in den dood des goddelozen! maar daarin heb Ik lust, dat de goddeloze zich bekere van zijn weg en leve. Bekeert u, bekeert u van uw boze wegen,
want waarom zoudt gij sterven, o huis Israëls?
Nee ik zei dat dat onze eigen schuld is dat we blind zijn! Maar God alleen kan je overtuigen van zonde, gerechtigheid en oordeel. Het is onmogelijk om je zelf te bekeren!!
Dat die eis er staat weet ik ook..
spreuken 1 24 Dewijl Ik geroepen heb, en gijlieden geweigerd hebt; Mijn hand uitgestrekt heb, en er niemand was, die opmerkte;
25
En gij al Mijn raad verworpen, en Mijn bestraffing niet gewild hebt;
26 Zo zal Ik ook in ulieder verderf lachen; Ik zal spotten, wanneer uw vreze komt.
27 Wanneer uw vreze komt gelijk een verwoesting, en uw verderf aankomt als een wervelwind; wanneer u benauwdheid en angst overkomt;
28 Dan zullen zij tot Mij roepen, maar Ik zal niet antwoorden; zij zullen Mij vroeg zoeken, maar zullen Mij niet vinden;
29 Daarom, dat zij de wetenschap gehaat hebben, en de vreze des HEEREN
niet hebben verkoren.
Denk je echt lieve Geeske dat de Heere liegt? Dat Hijje oproept tot geloof en bekering en het niet meent? Dat Hij zegt dat hij wil dat je je bekeerd en leeft, maar dat Hij een verborgen agenda heeft?
Kun je dit vanuit de Bijbel weerleggen?
We kunnen ons niet bekeren omdat we niet willen!!! We zijn allemaal vijandig, niemand uitgesloten, er is niemand die God zoekt, maar God roept jou en mij welmenend en Hij meent wat Hij zeht Hij liegt niet als Hij zegt Ik wil je bijeen vergaderen, Hij liegt niet als Hij zegt Ik heb geen lust in je dood, Hij klaagt: Bekeerd u want waarom zou je sterven... echt Geeske Hij roept allen ook jou.