Kwestie Opheusden
Re: Kwestie Opheusden
Een nare brief, zeker de zaken die onder punt 3 genoemd worden.. ik zou die uitspraken niet voor mijn rekening durven nemen. De preken van een geroepen dienstknecht bestempelen als een dorre opsomming van rechtzinnige termen.. En dat terwijl er zichtbaar vrucht mocht zijn op de bediening van de dominee in Opheusden
Preekte hij ook in Keteldorp dan? Ik hou hier niet van. Allemaal anoniem vertellen wat we er van vinden. Dat mag volgens mij ook gewoon niet. Stop er toch mee...Piet Puk schreef:Ds. A. Van Voorden heeft meerdere malen een middel mogen zijn om te verklaren wat in mijn hart leefde tot bestraffing en onderwijzing. Het is des te meer pijnlijk hoe het nu in Opheusden gaat. Het mag ook mijn begeerte zijn dat hij naar mijn gemeente mag overkomen op aanwijzing van Zijn zender.
Wees dan de slimste en zoek zelf de confrontatie niet op!Ad Anker schreef:Preekte hij ook in Keteldorp dan? Ik hou hier niet van. Allemaal anoniem vertellen wat we er van vinden. Dat mag volgens mij ook gewoon niet. Stop er toch mee...Piet Puk schreef:Ds. A. Van Voorden heeft meerdere malen een middel mogen zijn om te verklaren wat in mijn hart leefde tot bestraffing en onderwijzing. Het is des te meer pijnlijk hoe het nu in Opheusden gaat. Het mag ook mijn begeerte zijn dat hij naar mijn gemeente mag overkomen op aanwijzing van Zijn zender.
Ja, stond alleen niet in DWS. Is je vraag zo voldoende beantwoord?Ad Anker schreef:Preekte hij ook in Keteldorp dan? Ik hou hier niet van. Allemaal anoniem vertellen wat we er van vinden. Dat mag volgens mij ook gewoon niet. Stop er toch mee...Piet Puk schreef:Ds. A. Van Voorden heeft meerdere malen een middel mogen zijn om te verklaren wat in mijn hart leefde tot bestraffing en onderwijzing. Het is des te meer pijnlijk hoe het nu in Opheusden gaat. Het mag ook mijn begeerte zijn dat hij naar mijn gemeente mag overkomen op aanwijzing van Zijn zender.
Overigens geef ik mijns inziens hier geen waardeoordeel mee. Ik heb en had geen problemen met de kerkenraad.Piet Puk schreef:Ja, stond alleen niet in DWS. Is je vraag zo voldoende beantwoord?Ad Anker schreef:Preekte hij ook in Keteldorp dan? Ik hou hier niet van. Allemaal anoniem vertellen wat we er van vinden. Dat mag volgens mij ook gewoon niet. Stop er toch mee...Piet Puk schreef:Ds. A. Van Voorden heeft meerdere malen een middel mogen zijn om te verklaren wat in mijn hart leefde tot bestraffing en onderwijzing. Het is des te meer pijnlijk hoe het nu in Opheusden gaat. Het mag ook mijn begeerte zijn dat hij naar mijn gemeente mag overkomen op aanwijzing van Zijn zender.
@Ad Anker:
Lang niet iedereen is hier anoniem. Ik kan het niet van iedereen beoordelen, maar ik vind je stellingen wel wat boud.
Lang niet iedereen is hier anoniem. Ik kan het niet van iedereen beoordelen, maar ik vind je stellingen wel wat boud.
De situatie in Opheusden is verdrietig en zorgelijk. Ik ben bang dat veel jonge mensen zullen afhaken van de kerk.Incognito schreef: Ook de onderzoekscommissie is opvallend terughoudend op dat punt en maakt daar in haar rapport als volgt gewag van: “Nadat ds. A. van Voorden predikant werd in Opheusden zijn er met enige regelmaat klachten binnen gekomen bij de kerkenraad over de voordracht van de dominee en de inhoud van zijn prediking. De kerkenraad heeft zich aanvankelijk afhoudend opgesteld ten aanzien van deze klachten. Na enige tijd ontstond er ook in de kerkenraad onvrede over de wijze waarop de dominee preekte. Die onvrede richtte zich op zowel de inhoud als de voordracht van de prediking.”
...
Wij wensen u veel wijsheid toe en besluiten met het woord van de apostel Paulus: “Laat alle dingen eerlijk en met orde geschieden” (1 Kor. 14:40).
Een ieder kan voor zichzelf oordelen hoe de manier van preken van ds Van Voorden is:
https://www.youtube.com/watch?v=n_mXgtTl-8U
-
- Verbannen
Een van de laatste echte dominee's...Roos2017 schreef:De situatie in Opheusden is verdrietig en zorgelijk. Ik ben bang dat veel jonge mensen zullen afhaken van de kerk.Incognito schreef: Ook de onderzoekscommissie is opvallend terughoudend op dat punt en maakt daar in haar rapport als volgt gewag van: “Nadat ds. A. van Voorden predikant werd in Opheusden zijn er met enige regelmaat klachten binnen gekomen bij de kerkenraad over de voordracht van de dominee en de inhoud van zijn prediking. De kerkenraad heeft zich aanvankelijk afhoudend opgesteld ten aanzien van deze klachten. Na enige tijd ontstond er ook in de kerkenraad onvrede over de wijze waarop de dominee preekte. Die onvrede richtte zich op zowel de inhoud als de voordracht van de prediking.”
...
Wij wensen u veel wijsheid toe en besluiten met het woord van de apostel Paulus: “Laat alle dingen eerlijk en met orde geschieden” (1 Kor. 14:40).
Een ieder kan voor zichzelf oordelen hoe de manier van preken van ds Van Voorden is:
https://www.youtube.com/watch?v=n_mXgtTl-8U
Geloof jij het van mij , dan geloof ik het van jou.
Waar baseer je dat op?anti-synodaal schreef: Een van de laatste echte dominee's...
-
- Verbannen
Re: Kwestie Opheusdenu
Op zijn manier van preken.Roos2017 schreef:Waar baseer je dat op?anti-synodaal schreef: Een van de laatste echte dominee's...
Dus de manier van preken zegt of een dominee echt is...... Vreemd.anti-synodaal schreef:Op zijn manier van preken.Roos2017 schreef:Waar baseer je dat op?anti-synodaal schreef: Een van de laatste echte dominee's...
Welke confrontatie? Ik meen eigenlijk best wel wat ik zeg: je spreekt over mensen, een dominee of een kerkenraad in dit geval. Dat doe je face to face of je doet het niet. Meer smaken zijn er niet.Simon0612 schreef:Wees dan de slimste en zoek zelf de confrontatie niet op!
Inderdaad vreemd, gezien de huidige situatie ...Laag schreef: Dus de manier van preken zegt of een dominee echt is...... Vreemd.
- Wandelende
- Inactief
En na acht dagen waren Zijn discipelen weer binnen en Thomas was bij hen. Jezus kwam terwijl de deuren gesloten waren, en Hij stond in hun midden en zei: Vrede zij u.
Jezus dringt zelfs gesloten deuren en harten binnen met deze grote zegen. Dat was toen. Maar Jezus is en blijft Dezelfde om binnen te dringen waar wij onszelf opsluiten en Zijn vrede te geven.
Jezus dringt zelfs gesloten deuren en harten binnen met deze grote zegen. Dat was toen. Maar Jezus is en blijft Dezelfde om binnen te dringen waar wij onszelf opsluiten en Zijn vrede te geven.
(~)
-
- Verbannen
Hiermee bedoel ik wat hij zegt en hoe hij dit brengt.Roos2017 schreef:Inderdaad vreemd, gezien de huidige situatie ...Laag schreef: Dus de manier van preken zegt of een dominee echt is...... Vreemd.