vanderberg schreef:Toch staat het er wel en zeg jij alleen van niet, da's wat anders.

Kanttek doet hier niet alleen aan uitleggen van een vertaling, maar ook aan uitleg. En die is feilbaar, Gods woord niet.vanderberg schreef:Augustinus praat God's Woord na en de openbaringen ervan in dit leven. En God's Woord is van alle eeuwigheid af aan geweest, dus vanzelf was Augustinus niet de eerste in deze lering, God's Woord getuigd dat erfschuld altijd is geweest, doordat God Zijn Woord hield op het moment dat de zondeval plaats vond, en zouden vanaf dat moment alle mensen sterven, ook baby's die, zoals jij zegt, nog geen 'actieve' zonden hebben gedaan.
Als je inderdaad de gehele tekst van de kanttekeningen had gelezen, dan was je er meteen achter gekomen dat 'omdat allen gezondigd hebben', dit niet moet worden geinterpreteerd zoals jij doet: dadelijke zonden(actieve zonden), maar dat dit echt gaat over de zonde die Adam heeft begaan, de eerste zonde.
Nu blijf je zeggen dat alleen Romeinen 5 hierover spreekt ook, maar hierbij weten we dat jij zelf deze tekst verkeerd hebt geinterpreteerd.
Helemaal mee eens, want al deze teksten gaan over actieve zonden (zie ook kanttek bij deze teksten), en ieder staat schuldig aan zijn eigen zonden.vanderberg schreef:En, daar zijn vanzelf meerdere bewijzen uit God's Woord aan te wijzen, die ons mensen aanwijzen als gelegen in de zonde van Adam en dat dit niet alleen Adam is geweest, want zegt Prediker 7:29 Alleenlijk ziet, dit heb ik gevonden, dat God den mens recht gemaakt heeft, maar zij hebben veel vonden gezocht.
Hier staat niet: Adam heeft veel vonden gezocht,maar zij!
Dan Hosea 6:7 Maar zij hebben het verbond overtreden als Adam; daar hebben zij trouwelooslijk tegen Mij gehandeld.
Ja ja Wij, schuldig als Adam.
Er is er maar Een die schuldig is bevonden aan de zonden van een ander: Jezus Christus!