Zijn er geen bijbelgetrouwe christenen in jouw omgeving die met hetzelfde probleem zitten? Dan kun je meer openbare bijeenkomsten houden en wie weet met de zegen van de HEERE groeit dat kleine begin wel uit tot een gemeente.SecorDabar schreef:Beste Mara,Mara schreef:Ik weet het ook, omdat mijn ouders een tijd thuislezer zijn geweest. Wat later kwam de bandrecorder, dat vond ik als kind wel beter.Afgewezen schreef:Ik ben zelf thuislezer geweest en eigenlijk ben ik het nu ook een beetje half-half. Dus ik weet wel waar ik over praat.
In de vriendenkring zaten ook wat thuislezers, om uiteenlopende redenen. Ik meen me te herinneren dat het meestal ging om het niet willen reizen op zondag.
Dus toen de groep zich verenigde en een kerkverband(je) stichtte, kwamen ze allen daar naar toe.
Dus ik ga er dan van uit dat het uit nood wordt geboren en zodra het kan, men veel liever naar de kerk gaat, al is het maar een zaaltje met een handjevol leden.
Zouden er echt mensen zijn die alles afkeuren?
Bedankt voor uw reactie.
Omdat er geen bijbelgetrouwe kerkgemeenschap in mijn woonomgeving is, lezen wij thuis preken.
Dat is toch meer naar Gods geopenbaarde wil dat er een gemeente ontstaat,de ambten ingesteld worden,de Woordverkondiging mag plaatsvinden, de sacramenten bediend enz.