Terri schreef:eilander schreef:Terri schreef:Ik bedoel met gaaien de Vlaamse gaai, wij noemen ze zo hier.....
En zo hoort dat ook. De benaming Vlaamse gaai is oud, het zijn nu gaaien geworden. En die verjagen kleinere vogels wel degelijk! Een ekster doet dat ook trouwens.
Inderdaad, ik zie het bewijs altijd als ik voor m'n keukenraam sta te werken aan m'n aanrecht.
Soms ga ik naar buiten.....maar ach....een druppel op een gloeiende plaat
En de gaaien en eksters gaan ietwat verderop zitten en ik krijg soms zelfs het gevoel dat ze me uitlachen.......

Er waren nooit vogels in onze tuin, vanwege de katten. Maar de vogels zijn veel brutaler geworden, ze komen gewoon op de leuning van de bank zitten, terwijl de poes 2 meter verder ligt.
Sinds ik regelmatig een potje pindakaas van de Aldi in het vogelhuisje hang, is het hier een vogelparadijs.
Uit NRC: Bezoekers van de markt op de Binnenrotte, nabij de Blaak, ondervinden volgens hem veel hinder van de laag overscherende ‘krijsmeeuwen’. „Ze jatten de patat uit je handen en stelen de haring van je brood’’, zegt Van Schaik. „Je moet die beesten schrik aanjagen, want ze zijn hondsbrutaal.”
Dus ook onder de vogels hebben we te maken met schuivende panelen.
De vogel die ik irritant vind is een zwarte kraaiachtige die keihard krrrrwka roept, s'morgens heel vroeg begint ie al als ie in de boom voor ons huis zit. Dan komen zijn vriendjes erbij en is het een kakafonie grrrrr