Waarom is dat zo? Grappen zijn er toch om ernstige dingen op een zo pijnloos mogelijke manier te belichten?
Vakantie
Re: Vakantie
Hier kan ik mij nog steeds in hoge mate over verbazen. Pijnlijk, vind ik het.
Héérlijke foto!
In de versie die ik ken, betrof het de Gergemmers, die denken dat ze er alleen zijn

~~Soli Deo Gloria~~
Dat vind ik toch raar. Want je kunt van alles vinden van de GG, ook qua bevindelijke eenkennigheid, maar de selectie beperken tot een specifiek kerkverband is echt niet typerend voor de GG. Dat lijkt me zelfs heel ongewoon, en ik vraag me ook af of er ooit ambtsdragers in de GG zijn geweest met zo'n opvatting.
Terwijl die dwaling in de GKv wel is voorgekomen.
De vroegste vermelding die ik kon vinden is in Het hondje van Sollie' van Hans Werkman. Toevallig pas gelezen. Uit 1999.
Laten we het er op houden dat sommigen de GG ook heel geweldig vinden.DDD schreef: ↑22 jul 2024, 19:29 Dat vind ik toch raar. Want je kunt van alles vinden van de GG, ook qua bevindelijke eenkennigheid, maar de selectie beperken tot een specifiek kerkverband is echt niet typerend voor de GG. Dat lijkt me zelfs heel ongewoon, en ik vraag me ook af of er ooit ambtsdragers in de GG zijn geweest met zo'n opvatting.
en heel expliciet zijn in het excommuniceren van iedereen die een haartje anders denktAmbtenaar schreef: ↑22 jul 2024, 21:56Laten we het er op houden dat sommigen de GG ook heel geweldig vinden.DDD schreef: ↑22 jul 2024, 19:29 Dat vind ik toch raar. Want je kunt van alles vinden van de GG, ook qua bevindelijke eenkennigheid, maar de selectie beperken tot een specifiek kerkverband is echt niet typerend voor de GG. Dat lijkt me zelfs heel ongewoon, en ik vraag me ook af of er ooit ambtsdragers in de GG zijn geweest met zo'n opvatting.
~~Soli Deo Gloria~~
Kun je daar eens wat voorbeelden van geven? Want dit klinkt wel heel generalistisch. Of het zou moeten zijn dat je met een zekere wrok omziet naar je eigen nest...Hendrikus schreef: ↑22 jul 2024, 22:55en heel expliciet zijn in het excommuniceren van iedereen die een haartje anders denktAmbtenaar schreef: ↑22 jul 2024, 21:56Laten we het er op houden dat sommigen de GG ook heel geweldig vinden.DDD schreef: ↑22 jul 2024, 19:29 Dat vind ik toch raar. Want je kunt van alles vinden van de GG, ook qua bevindelijke eenkennigheid, maar de selectie beperken tot een specifiek kerkverband is echt niet typerend voor de GG. Dat lijkt me zelfs heel ongewoon, en ik vraag me ook af of er ooit ambtsdragers in de GG zijn geweest met zo'n opvatting.
Zo'n opmerking doet het altijd goed in de GG, maar is toch ad hominem.Inwoner schreef: ↑23 jul 2024, 09:29Kun je daar eens wat voorbeelden van geven? Want dit klinkt wel heel generalistisch. Of het zou moeten zijn dat je met een zekere wrok omziet naar je eigen nest...Hendrikus schreef: ↑22 jul 2024, 22:55en heel expliciet zijn in het excommuniceren van iedereen die een haartje anders denktAmbtenaar schreef: ↑22 jul 2024, 21:56Laten we het er op houden dat sommigen de GG ook heel geweldig vinden.DDD schreef: ↑22 jul 2024, 19:29 Dat vind ik toch raar. Want je kunt van alles vinden van de GG, ook qua bevindelijke eenkennigheid, maar de selectie beperken tot een specifiek kerkverband is echt niet typerend voor de GG. Dat lijkt me zelfs heel ongewoon, en ik vraag me ook af of er ooit ambtsdragers in de GG zijn geweest met zo'n opvatting.
Onjuiste stellingname. Er wordt gevraagd naar voorbeelden, omdat er een generalistische uitspraak wordt gedaan. Vervolgens wordt er -inderdaad- een wat suggestieve vraag gedaan, maar dat lijkt me legitiem.refo schreef: ↑23 jul 2024, 12:31Zo'n opmerking doet het altijd goed in de GG, maar is toch ad hominem.
Ad hominem is nooit legitiem.Inwoner schreef: ↑23 jul 2024, 14:08Onjuiste stellingname. Er wordt gevraagd naar voorbeelden, omdat er een generalistische uitspraak wordt gedaan. Vervolgens wordt er -inderdaad- een wat suggestieve vraag gedaan, maar dat lijkt me legitiem.refo schreef: ↑23 jul 2024, 12:31Zo'n opmerking doet het altijd goed in de GG, maar is toch ad hominem.
Klopt, dat is hier niet toegestaan.refo schreef: ↑23 jul 2024, 14:56Ad hominem is nooit legitiem.Inwoner schreef: ↑23 jul 2024, 14:08Onjuiste stellingname. Er wordt gevraagd naar voorbeelden, omdat er een generalistische uitspraak wordt gedaan. Vervolgens wordt er -inderdaad- een wat suggestieve vraag gedaan, maar dat lijkt me legitiem.
---knip--- niet toegestaanTiberius schreef: ↑23 jul 2024, 15:05Klopt, dat is hier niet toegestaan.refo schreef: ↑23 jul 2024, 14:56Ad hominem is nooit legitiem.
Wij hebben een sleurhut met een bed van 2.10. Na een aantal jaren op vakantie diagonaal te hebben geslapen of met de voeten over de rand, vinden we het nu heerlijk om altijd een passend bed bij ons te hebben. Wij waren van de 4-5-sterren hotels en huisjes, maar na een positieve kamp ervaring met het JV-weekend helemaal om. Nooit gedacht dat het iets voor ons was, maar intussen helemaal om. Dit is een blijvertje.Ambtenaar schreef: ↑20 jul 2024, 22:05Elk bed korter dan 2,10 is een ramp. Ik weet niet hoe lang de bedden in jouw sleurhut zijn, maar vast geen 2,10.Maanenschijn schreef: ↑20 jul 2024, 04:49
Ben je mal. Ik heb een uiterst comfortabele sleurhut. Van alle gemakken voorzien. Bed lang genoeg, heerlijke lattenbodem. Een zitplek met erg goede kussens, cv-installatie, lekker warm douchen als ik dat wil. Kan geen kille hotelkamer of uitgeleefd appartement met Ikeaspul tegenop.
En natuurlijk is niet elk appartement, elk huis of elke hotelkamer uitgerust met degelijk spul. Degene waar ik in verblijf echter wel.
Fides Quaerens Intellectum
Weer terug van een heerlijke vakantie aan de
Cote d'Azur en de Provence, Luberon.
Allemaal prachtig maar oost west, thuis best!
Jammer was dat de weinige protestantse kerken die we tegenkwamen niet toegankelijk waren.
Cote d'Azur en de Provence, Luberon.
Allemaal prachtig maar oost west, thuis best!
Jammer was dat de weinige protestantse kerken die we tegenkwamen niet toegankelijk waren.