Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Dus zijn we beiden 40+ 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Re: RE: Re: RE: Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Dat zegt toch niets over de leeftijd van Orchidee??8-)Luther schreef:Omdat jouw man al meer dan 10 jaar langer gewerkt heeft dan ik oud ben...Orchidee schreef:Hoe weet je dat? :oLuther schreef:Ik ben nog niet zo oud als jij, dus ik weet dat allemaal niet.
Orchidee schreef:Dus zijn we beiden 40+

Maar als Luther meer dan 10 jaar jonger is als dat jouw man heeft gewerkt kan hij bij wijze van spreken twintig zijn.
En in dat geval kan ik mij voorstellen dat hij zonder Flipjes is opgegroeid. Anders uiteraard niet.

Uiteraard zegt het aantal dienstjaren van de man van Orchidee ook niets over de leeftijd van Orchidee.
Nou, het woordeke 'uiteraard' is wat overdreven.Sheba schreef:Orchidee schreef:Dus zijn we beiden 40+![]()
Maar als Luther meer dan 10 jaar jonger is als dat jouw man heeft gewerkt kan hij bij wijze van spreken twintig zijn.
En in dat geval kan ik mij voorstellen dat hij zonder Flipjes is opgegroeid. Anders uiteraard niet.
Uiteraard zegt het aantal dienstjaren van de man van Orchidee ook niets over de leeftijd van Orchidee.
Ik wil mijn achterliggende rekensom wel geven...
- Als de echtgenoot van @Orchidee 51 jaar gewerkt heeft, en hij begon bijvoorbeeld erg jong (15 jaar), dan is hij nu 66 jaar oud.
- De kans dat @Orchidee meer dan 10 jaar jonger is, is erg klein.
- Zij zal dus minstens 56 jaar oud zijn.
- Daarmee zou zij de leeftijd hebben die mijn (schoon)ouders ongeveer hebben...
Voorts heb ik gezien dat speeltuin 'Flipjes' in Ouddorp of all places is gesitueerd. Dat is nu niet bepaald een dorp en omgeving die tot de basiskennis van een degelijke opvoeding hoort. Meer een onbelangrijk slaapdorpje in een de periferie van ons land...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Mijn man was 14 toen hij ging werken 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ah, dan is hij nu 64. De rest van mijn post blijft staan!Orchidee schreef:Mijn man was 14 toen hij ging werken

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Luther schreef:Nou, het woordeke 'uiteraard' is wat overdreven.Sheba schreef:Orchidee schreef:Dus zijn we beiden 40+![]()
Ik wil mijn achterliggende rekensom wel geven...
- Als de echtgenoot van @Orchidee 51 jaar gewerkt heeft, en hij begon bijvoorbeeld erg jong (15 jaar), dan is hij nu 66 jaar oud.
Voorts heb ik gezien dat speeltuin 'Flipjes' in Ouddorp of all places is gesitueerd. Dat is nu niet bepaald een dorp en omgeving die tot de basiskennis van een degelijke opvoeding hoort. Meer een onbelangrijk slaapdorpje in een de periferie van ons land...
Ok

Maar wat betreft Flipjes... Daar gingen we in mijn tijd nog zelfs naar toe met schoolreis! ( opgegroeid in de Randstad)
En ik ben geen 40 +

En wat betreft het onbelangrijke slaapdorpje? Als een buiten -refo dat zei uit bijvoorbeeld Assen...
Maar voor de gemiddelde refo is Ouddorp de metropool van de kuststrook van ons land.
Laatst gewijzigd door Sheba op 20 aug 2015, 10:39, 2 keer totaal gewijzigd.
Tjonge wat kan jij goed rekenen @Luther:D
Maar 14 + 51= 65 en hij is al 2 jaar met pensioen
Maar 14 + 51= 65 en hij is al 2 jaar met pensioen

Ah... je bent dus 56?Orchidee schreef:Tjonge wat kan jij goed rekenen @Luther:D

Btw, mijn man is 67

14 + 51 = 65. Hij heeft 2 jaar niet gewerkt.Orchidee schreef:![]()
![]()
Btw, mijn man is 67
Ik zie aan de smileys dat je ouder bent dan 56. Nu begint echt mijn hele beeld van @Orchidee te kantelen... boven de 60, wie had dat gedacht?

Nogmaals voor alle duidelijkheid mijn man heeft vanaf zijn 14e tot zijn 65e jr + 1 mnd gewerkt en nu geniet hij al 2 jr en 4mnd van zijn pensioen, hoe kom je er nu weer bij dat hij 2 jr NIET gewerkt zou hebben
Eigenlijk snap ik niet dat ik me nog tot reageren laat verleiden en me op de kast laat jagen, maar goed ik kan het niet laten

Eigenlijk snap ik niet dat ik me nog tot reageren laat verleiden en me op de kast laat jagen, maar goed ik kan het niet laten

Luther schreef:Ik wil mijn achterliggende rekensom wel geven...
hoezo is hij nu 66 jr, ik heb je verteld dat hij al ruim 2 jaar met pensioen is
Jij acht die kans klein, maar die kans is natuurlijk wel aanwezig![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zou daar verkeerd aan zijn
Omdat je een aantal gegevens hebt gedeeld over je man:Orchidee schreef:Nogmaals voor alle duidelijkheid mijn man heeft vanaf zijn 14e tot zijn 65e jr + 1 mnd gewerkt en nu geniet hij al 2 jr en 4mnd van zijn pensioen, hoe kom je er nu weer bij dat hij 2 jr NIET gewerkt zou hebben![]()
Eigenlijk snap ik niet dat ik me nog tot reageren laat verleiden en me op de kast laat jagen, maar goed ik kan het niet laten![]()
- Hij begon op z'n 14e te werken.
- Hij heeft 51 jaar gewerkt.
- Hij is 67.
14 + 51 = 65; maar hij is 67... vandaar dat ik suggereerde dat hij twee jaar niet gewerkt zou hebben.
De kans is inderdaad klein, maar niet 0.Orchidee schreef:Luther schreef:- De kans dat @Orchidee meer dan 10 jaar jonger is, is erg klein.
Jij acht die kans klein, maar die kans is natuurlijk wel aanwezig![]()
![]()
![]()
![]()
Wat zou daar verkeerd aan zijn
En er is helemaal niets mis mee; ik moet vooral mijn beeld erg bijstellen. Als je RF'ers niet persoonlijk kent, heb je op basis van de postings op een gegeven moment wel een beeld van iemand. (Ik heb vaak zelfs een heel plaatje voor me, hoe iemand er uit ziet, etc.

Toen zag ik gisteren plots het getal van 51 jaar werken... Toen moest ik mijn zelf gecreeërde beeld van @Orchidee geheel bijstellen. Ik had bij @Orchidee een jonge vrouw van rond de 40 jaar voor me...