Vakantie
Re: Vakantie
Heerlijk toch. Bij Belalp met de lift omhoog en dan naar beneden wandelen. 13.000 stappen.

De refo’s, gehecht aan SV en 1773 gaan graag naar de Alpen omdat ze psalm 121 daar belevenFlyingEagle schreef:Waar kan ik de gegevens zien dat refo’s meer dan gemiddeld naar de Alpen op vakantie gaan?Ambtenaar schreef: Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.

In dit topicFlyingEagle schreef: ↑19 jul 2024, 15:19Waar kan ik de gegevens zien dat refo’s meer dan gemiddeld naar de Alpen op vakantie gaan?Ambtenaar schreef: Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.

Degenen die 1968 zingen, kunnen daar echter ook worden aangetroffen, want "Ik sla mijn ogen op en zie de hoge bergen aan".newton schreef: ↑19 jul 2024, 21:52De refo’s, gehecht aan SV en 1773 gaan graag naar de Alpen omdat ze psalm 121 daar belevenFlyingEagle schreef:Waar kan ik de gegevens zien dat refo’s meer dan gemiddeld naar de Alpen op vakantie gaan?Ambtenaar schreef: Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.![]()
Zij die uit De Nieuwe Psalmberijming zingen, lopen daar eveneens rond, want "Mijn ogen kijken naar omhoog. Ik zie de bergen staan".
Op zondag beleggen zij zelfs samen kerkdiensten en dat vinden ze heel aangenaam. "Als broeders samen wonen".
Totdat ze weer terug zijn in de biblebelt...
~~Soli Deo Gloria~~
Toen de kinderen jong waren gingen we wel naar campings. Mijn vrouw en ik zijn bovengemiddeld lang, ik een kleine 1,95 en mijn vrouw 1,85. Lig je daar in een veel te smal en te kort bed met je halve onderbeen uitstekend aan de achterzijde. Verder ook geen comfortabele zitplaatsen, etc. En dan boekte ik altijd nog de glamping stasleurhut.
Nee, campings zijn geen feest. Dat is toch meer vrijwillig afzien.
- Maanenschijn
Ben je mal. Ik heb een uiterst comfortabele sleurhut. Van alle gemakken voorzien. Bed lang genoeg, heerlijke lattenbodem. Een zitplek met erg goede kussens, cv-installatie, lekker warm douchen als ik dat wil. Kan geen kille hotelkamer of uitgeleefd appartement met Ikeaspul tegenop.Ambtenaar schreef:Toen de kinderen jong waren gingen we wel naar campings. Mijn vrouw en ik zijn bovengemiddeld lang, ik een kleine 1,95 en mijn vrouw 1,85. Lig je daar in een veel te smal en te kort bed met je halve onderbeen uitstekend aan de achterzijde. Verder ook geen comfortabele zitplaatsen, etc. En dan boekte ik altijd nog de glamping stasleurhut.
Nee, campings zijn geen feest. Dat is toch meer vrijwillig afzien.
Samen met de PK’s van mijn 5-cilinder en vierwielaandrijving komen mijn sleurhut en ik overal en draaien we de pootjes uit op de mooiste plekjes

Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Dat kan ik van onze tent niet zeggen. Dat is echt wat primitiever, maar ook wij hebben een lang en prima
(lucht)bed. Wij zijn 1.80 en 1.87, ook langer dan gemiddeld. Ook dat slaapt beter dan de bedden in veel huisjes en het bed van de glamping tent waar wij ook wel eens in gebivakkeerd hebben.
Verder hebben wij geïnvesteerd in goede stoelen. Tja, niet zo fijn als de bank thuis, maar prima voor een paar weken.
(lucht)bed. Wij zijn 1.80 en 1.87, ook langer dan gemiddeld. Ook dat slaapt beter dan de bedden in veel huisjes en het bed van de glamping tent waar wij ook wel eens in gebivakkeerd hebben.
Verder hebben wij geïnvesteerd in goede stoelen. Tja, niet zo fijn als de bank thuis, maar prima voor een paar weken.
Wolkbreuk boven onze wijk in Geldermalsen terwijl wij in de Vogezen zitten. Het lijkt bij ons allemaal nog heel itt de schade op de buurtapp.
Afijn. Net rondje gedaan met 44 hoogtemeters en ik vraag me af waar ik mij fiets voor heb meegenomen.
Afijn. Net rondje gedaan met 44 hoogtemeters en ik vraag me af waar ik mij fiets voor heb meegenomen.
Elk bed korter dan 2,10 is een ramp. Ik weet niet hoe lang de bedden in jouw sleurhut zijn, maar vast geen 2,10.Maanenschijn schreef: ↑20 jul 2024, 04:49
Ben je mal. Ik heb een uiterst comfortabele sleurhut. Van alle gemakken voorzien. Bed lang genoeg, heerlijke lattenbodem. Een zitplek met erg goede kussens, cv-installatie, lekker warm douchen als ik dat wil. Kan geen kille hotelkamer of uitgeleefd appartement met Ikeaspul tegenop.
En natuurlijk is niet elk appartement, elk huis of elke hotelkamer uitgerust met degelijk spul. Degene waar ik in verblijf echter wel.
Mijn hybride 4 cilinder kan geen sleurhut trekken, i.t.t. jouw Volvo.Samen met de PK’s van mijn 5-cilinder en vierwielaandrijving komen mijn sleurhut en ik overal en draaien we de pootjes uit op de mooiste plekjes.
Het was deze zondag inderdaad een gemêleerd gezelschap, samenkomend in de Katholische pfarrkirche. Naar goed reformatorisch gebruik werden de slechtzittende bankjes vanaf achter naar voren gevuld zodat de ds uiteindelijk voor een paar eerste rijen lege banken stond te preken. En hoe verrassend, een preek over psalm 121Hendrikus schreef:Degenen die 1968 zingen, kunnen daar echter ook worden aangetroffen, want "Ik sla mijn ogen op en zie de hoge bergen aan".newton schreef: ↑19 jul 2024, 21:52De refo’s, gehecht aan SV en 1773 gaan graag naar de Alpen omdat ze psalm 121 daar belevenFlyingEagle schreef:Waar kan ik de gegevens zien dat refo’s meer dan gemiddeld naar de Alpen op vakantie gaan?Ambtenaar schreef: Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.![]()
Zij die uit De Nieuwe Psalmberijming zingen, lopen daar eveneens rond, want "Mijn ogen kijken naar omhoog. Ik zie de bergen staan".
Op zondag beleggen zij zelfs samen kerkdiensten en dat vinden ze heel aangenaam. "Als broeders samen wonen".
Totdat ze weer terug zijn in de biblebelt...

In de middagdienst een preek over psalm 87, met mooie lijntjes over de verscheidenheid van de bezoekers tijdens een vakantiedienst, terwijl we in NL helaas toch weer gescheiden optrekken terwijl de HEERE in deze psalm ze er allemaal bijtelt, je aartsvijanden (filistijnen) en de vreemdeling waar wij zo slecht mee uit de voeten kunnen omdat hun gewoontes en tradities anders zijn dan de onze (de Moor, of Cusjiet).
Het voorgaan in een Roomse kerk inspireerde de ds. zelfs tot een grapje te over Petrus aan de hemelpoort die een nieuw gearriveerde een rondleiding geeft langs alle verschillende ruimtes. Bij een ruimte moeten ze echt heel stil zijn. Daar blijken de gereformeerd vrijgemaakten te zitten, die denken dat ze daar helemaal alleen zijn

Dat laatste grapje is wel wat gedateerd, want zo zien de dubbel vrijgemaakten dat toch zelden meer.
Naar ik inschat werd het grapje door de meeste bezoekers ook niet begrepen.DDD schreef:Dat laatste grapje is wel wat gedateerd, want zo zien de dubbel vrijgemaakten dat toch zelden meer.
Ik vind dat eerlijk gezegd ook geen grapje. Sowieso geen onderwerp om grappen over te maken, zeker niet door christenen.
Ik betwijfel of je in de zuidelijke landen van Europa zulke lange bedden vindt. Mijn broer is namelijk 2.03 m en heeft nog nooit langere bedden dan 2m gevonden tijdens zijn overnachtingen.Ambtenaar schreef: ↑20 jul 2024, 22:05Elk bed korter dan 2,10 is een ramp. Ik weet niet hoe lang de bedden in jouw sleurhut zijn, maar vast geen 2,10.Maanenschijn schreef: ↑20 jul 2024, 04:49
Ben je mal. Ik heb een uiterst comfortabele sleurhut. Van alle gemakken voorzien. Bed lang genoeg, heerlijke lattenbodem. Een zitplek met erg goede kussens, cv-installatie, lekker warm douchen als ik dat wil. Kan geen kille hotelkamer of uitgeleefd appartement met Ikeaspul tegenop.
En natuurlijk is niet elk appartement, elk huis of elke hotelkamer uitgerust met degelijk spul. Degene waar ik in verblijf echter wel.
Mijn hybride 4 cilinder kan geen sleurhut trekken, i.t.t. jouw Volvo.Samen met de PK’s van mijn 5-cilinder en vierwielaandrijving komen mijn sleurhut en ik overal en draaien we de pootjes uit op de mooiste plekjes.