Vakantie

merel

Re: Vakantie

Bericht door merel »

Uiteraard niet ;)
helma

Bericht door helma »

Heerlijk toch. Bij Belalp met de lift omhoog en dan naar beneden wandelen. 13.000 stappen.

Afbeelding
newton

Bericht door newton »

FlyingEagle schreef:
Ambtenaar schreef: Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.
Waar kan ik de gegevens zien dat refo’s meer dan gemiddeld naar de Alpen op vakantie gaan?
De refo’s, gehecht aan SV en 1773 gaan graag naar de Alpen omdat ze psalm 121 daar beleven Afbeelding
merel

Bericht door merel »

FlyingEagle schreef: 19 jul 2024, 15:19
Ambtenaar schreef: Mensen, het feit dat refo's wellicht meer dan gemiddeld richting de Alpen trekken, wil niet zeggen dat refo's ook niet andere vakantiebestemmingen aandoen.
Waar kan ik de gegevens zien dat refo’s meer dan gemiddeld naar de Alpen op vakantie gaan?
In dit topic ;)
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

newton schreef: 19 jul 2024, 21:52
FlyingEagle schreef:
De refo’s, gehecht aan SV en 1773 gaan graag naar de Alpen omdat ze psalm 121 daar beleven Afbeelding
Degenen die 1968 zingen, kunnen daar echter ook worden aangetroffen, want "Ik sla mijn ogen op en zie de hoge bergen aan".
Zij die uit De Nieuwe Psalmberijming zingen, lopen daar eveneens rond, want "Mijn ogen kijken naar omhoog. Ik zie de bergen staan".
Op zondag beleggen zij zelfs samen kerkdiensten en dat vinden ze heel aangenaam. "Als broeders samen wonen".
Totdat ze weer terug zijn in de biblebelt...
~~Soli Deo Gloria~~
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

huisman schreef: 19 jul 2024, 11:46
Volkomen eens. Als ik langs een camping rij krijg ik al kippenvel. Voor geen geld krijg je mij in een tent of caravan. Huisvrouw wil trouwens op vakantie ook een uitgebreide keuken en een ligbad….liefst met bubbels. :)
Toen de kinderen jong waren gingen we wel naar campings. Mijn vrouw en ik zijn bovengemiddeld lang, ik een kleine 1,95 en mijn vrouw 1,85. Lig je daar in een veel te smal en te kort bed met je halve onderbeen uitstekend aan de achterzijde. Verder ook geen comfortabele zitplaatsen, etc. En dan boekte ik altijd nog de glamping stasleurhut.

Nee, campings zijn geen feest. Dat is toch meer vrijwillig afzien.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

Ambtenaar schreef:
huisman schreef: 19 jul 2024, 11:46
Volkomen eens. Als ik langs een camping rij krijg ik al kippenvel. Voor geen geld krijg je mij in een tent of caravan. Huisvrouw wil trouwens op vakantie ook een uitgebreide keuken en een ligbad….liefst met bubbels. :)
Toen de kinderen jong waren gingen we wel naar campings. Mijn vrouw en ik zijn bovengemiddeld lang, ik een kleine 1,95 en mijn vrouw 1,85. Lig je daar in een veel te smal en te kort bed met je halve onderbeen uitstekend aan de achterzijde. Verder ook geen comfortabele zitplaatsen, etc. En dan boekte ik altijd nog de glamping stasleurhut.

Nee, campings zijn geen feest. Dat is toch meer vrijwillig afzien.
Ben je mal. Ik heb een uiterst comfortabele sleurhut. Van alle gemakken voorzien. Bed lang genoeg, heerlijke lattenbodem. Een zitplek met erg goede kussens, cv-installatie, lekker warm douchen als ik dat wil. Kan geen kille hotelkamer of uitgeleefd appartement met Ikeaspul tegenop.

Samen met de PK’s van mijn 5-cilinder en vierwielaandrijving komen mijn sleurhut en ik overal en draaien we de pootjes uit op de mooiste plekjes :) .
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
merel

Bericht door merel »

Dat kan ik van onze tent niet zeggen. Dat is echt wat primitiever, maar ook wij hebben een lang en prima
(lucht)bed. Wij zijn 1.80 en 1.87, ook langer dan gemiddeld. Ook dat slaapt beter dan de bedden in veel huisjes en het bed van de glamping tent waar wij ook wel eens in gebivakkeerd hebben.
Verder hebben wij geïnvesteerd in goede stoelen. Tja, niet zo fijn als de bank thuis, maar prima voor een paar weken.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Wolkbreuk boven onze wijk in Geldermalsen terwijl wij in de Vogezen zitten. Het lijkt bij ons allemaal nog heel itt de schade op de buurtapp.

Afijn. Net rondje gedaan met 44 hoogtemeters en ik vraag me af waar ik mij fiets voor heb meegenomen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Maanenschijn schreef: 20 jul 2024, 04:49
Ben je mal. Ik heb een uiterst comfortabele sleurhut. Van alle gemakken voorzien. Bed lang genoeg, heerlijke lattenbodem. Een zitplek met erg goede kussens, cv-installatie, lekker warm douchen als ik dat wil. Kan geen kille hotelkamer of uitgeleefd appartement met Ikeaspul tegenop.
Elk bed korter dan 2,10 is een ramp. Ik weet niet hoe lang de bedden in jouw sleurhut zijn, maar vast geen 2,10.

En natuurlijk is niet elk appartement, elk huis of elke hotelkamer uitgerust met degelijk spul. Degene waar ik in verblijf echter wel.
Samen met de PK’s van mijn 5-cilinder en vierwielaandrijving komen mijn sleurhut en ik overal en draaien we de pootjes uit op de mooiste plekjes :) .
Mijn hybride 4 cilinder kan geen sleurhut trekken, i.t.t. jouw Volvo.
newton

Bericht door newton »

Hendrikus schreef:
newton schreef: 19 jul 2024, 21:52
FlyingEagle schreef:
Degenen die 1968 zingen, kunnen daar echter ook worden aangetroffen, want "Ik sla mijn ogen op en zie de hoge bergen aan".
Zij die uit De Nieuwe Psalmberijming zingen, lopen daar eveneens rond, want "Mijn ogen kijken naar omhoog. Ik zie de bergen staan".
Op zondag beleggen zij zelfs samen kerkdiensten en dat vinden ze heel aangenaam. "Als broeders samen wonen".
Totdat ze weer terug zijn in de biblebelt...
Het was deze zondag inderdaad een gemêleerd gezelschap, samenkomend in de Katholische pfarrkirche. Naar goed reformatorisch gebruik werden de slechtzittende bankjes vanaf achter naar voren gevuld zodat de ds uiteindelijk voor een paar eerste rijen lege banken stond te preken. En hoe verrassend, een preek over psalm 121 Afbeelding.

In de middagdienst een preek over psalm 87, met mooie lijntjes over de verscheidenheid van de bezoekers tijdens een vakantiedienst, terwijl we in NL helaas toch weer gescheiden optrekken terwijl de HEERE in deze psalm ze er allemaal bijtelt, je aartsvijanden (filistijnen) en de vreemdeling waar wij zo slecht mee uit de voeten kunnen omdat hun gewoontes en tradities anders zijn dan de onze (de Moor, of Cusjiet).
Het voorgaan in een Roomse kerk inspireerde de ds. zelfs tot een grapje te over Petrus aan de hemelpoort die een nieuw gearriveerde een rondleiding geeft langs alle verschillende ruimtes. Bij een ruimte moeten ze echt heel stil zijn. Daar blijken de gereformeerd vrijgemaakten te zitten, die denken dat ze daar helemaal alleen zijn Afbeelding
DDD

Bericht door DDD »

Dat laatste grapje is wel wat gedateerd, want zo zien de dubbel vrijgemaakten dat toch zelden meer.
newton

Bericht door newton »

DDD schreef:Dat laatste grapje is wel wat gedateerd, want zo zien de dubbel vrijgemaakten dat toch zelden meer.
Naar ik inschat werd het grapje door de meeste bezoekers ook niet begrepen.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ik vind dat eerlijk gezegd ook geen grapje. Sowieso geen onderwerp om grappen over te maken, zeker niet door christenen.
merel

Bericht door merel »

Ambtenaar schreef: 20 jul 2024, 22:05
Maanenschijn schreef: 20 jul 2024, 04:49
Elk bed korter dan 2,10 is een ramp. Ik weet niet hoe lang de bedden in jouw sleurhut zijn, maar vast geen 2,10.

En natuurlijk is niet elk appartement, elk huis of elke hotelkamer uitgerust met degelijk spul. Degene waar ik in verblijf echter wel.
Mijn hybride 4 cilinder kan geen sleurhut trekken, i.t.t. jouw Volvo.
Ik betwijfel of je in de zuidelijke landen van Europa zulke lange bedden vindt. Mijn broer is namelijk 2.03 m en heeft nog nooit langere bedden dan 2m gevonden tijdens zijn overnachtingen.
Plaats reactie