helma schreef:merel schreef:Waarom wil je geen boeken meer van haar lezen Helma? Ik heb het topic wat doorgelezen en jij was vooral verdrietig over haar boek. Wat heeft gemaakt dat je verder niets meer van haar wilt lezen?
Ik vond het nuttig om dat boek te lezen. Nog steeds. Maar als er verder niks verandert in haar leven/schrijven voegt dat voor mij geen nut toe.
Ze heeft nog steeds een plek in mijn gebed. Maar ik hoef geen seculiere schrijfsels van haar te lezen. Als ik een interview met haar lees ben ik altijd wel benieuwd of er wat veranderd is in haar leven. Dus dat lees ik altijd wel. Maar geen nieuwe boeken.
Dit boek is anders Helma. Het heeft wel nut denk ik, want je kunt lezen waarom iemand "stukloopt" terwijl ze toch heel graag wil.
Ik ben nog geen spot tegen gekomen in dit boek, ik vind ook dat ze de tale Kanaäns kennelijk goed onthouden heeft.
Ambtenaar schreef:Meer in algemene zin ben ik juist van mening dat je wel moderne literatuur moet lezen. Het stelt je in staat om kennis te maken met de tijdsgeest. Dit stelt je in staat om een gerichte christelijke boodschap te formuleren.
De reformatorische middelbare is die mening ook toegedaan, want er staan boeken van dat kaliber op.
Ik heb voor mezelf wel een criterium ingesteld, als er grove vloeken in staan en gedetailleerde aanstootgevende scenes beschreven worden.