2 paar schoenen voor m'n vriend (1 paar voor trouwdag en voor netjes en 1 paar voor dagelijks)
wat levensmiddelen
ja, de dag dat je trouwt dat IS toch je éérste trouwdag? een jaar na dato is je eerste huwelijksverjaardag...........Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
ja wij trouwen op twee dagen...Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
Dat klinkt koninklijk...Lassie schreef:ja wij trouwen op twee dagen...Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
1e dag gemeentehuis
2e dag kerk en feest
klopt.....wij zijn ook Konings kinderenAriene schreef:Dat klinkt koninklijk...Lassie schreef:ja wij trouwen op twee dagen...Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
1e dag gemeentehuis
2e dag kerk en feest
onder "koningskinderen" wordt volgens mij gehéél ándere mensen verstaan............................nee, geen kinderen van koninklijke bloede.........Lassie schreef:klopt.....wij zijn ook Konings kinderenAriene schreef:Dat klinkt koninklijk...Lassie schreef:ja wij trouwen op twee dagen...Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
1e dag gemeentehuis
2e dag kerk en feest
Weet iemand de reden en ontstaan van dit gebruik om de plechtigheden over twee dagen te spreiden?Lassie schreef:ja wij trouwen op twee dagen...Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
1e dag gemeentehuis
2e dag kerk en feest
omdat je hier op maandag GRATIS in het gemeentehuis kan trouwen en wij op zaterdag wilden trouwen maar dat het niet te betalen is.jvdg schreef:Weet iemand de reden en ontstaan van dit gebruik om de plechtigheden over twee dagen te spreiden?Lassie schreef:ja wij trouwen op twee dagen...Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
1e dag gemeentehuis
2e dag kerk en feest
Maar, dat is geen antwoord op mijn vraag.Lassie schreef:omdat je hier op maandag GRATIS in het gemeentehuis kan trouwen en wij op zaterdag wilden trouwen maar dat het niet te betalen is.jvdg schreef:Weet iemand de reden en ontstaan van dit gebruik om de plechtigheden over twee dagen te spreiden?Lassie schreef:ja wij trouwen op twee dagen...Ariene schreef:voor de 1e trouwdag
1e dag gemeentehuis
2e dag kerk en feest![]()
![]()
En bij ons is het in de familie ontstaan...
(zo heb je ook nog eens lekker veel tijd op de twee dagen)
Is prachtig! (vooral de meditaties aan het eind over de lofzang van Elisabeth zijn zeer de moeite waard, maar de rest ook hoor.helma schreef:"geen ander fundament" meditaties Ds JJ Tanis
alvast gekregen voor mijn verjaardag
(mijn schoonouders hadden het voor kerst gekregen van de kerk, maar die geven hun boeken meestal gelijk door.Deze keer was ik wel blij met de keus van de kerkenraad)