Ja hoor nog een stichting er bij zodat er 3 versies zijn. Daar wordt zeker niet iedereen blij van...
Herziene Statenvertaling
Re: Herziene Statenvertaling
-
Denk jij niet dat er door dit besluit afhakers zijn?
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bij mij hetzelfde gevoel richting GBS en we zullen inderdaad zien hoe het gaat lopen. Er zijn zoveel facetten die meespelen.pierre27 schreef: ↑19 dec 2023, 18:39Ik vermoed dat je er grotendeels naast zit:). Ik denk dat velen met mij de GBS een warm hart toedragen en blijven toedragen. Maar de tijd zal het leren.Ararat schreef: ↑19 dec 2023, 16:45Ik vermoed dat die 8 kantoormedewerkers de komende jaren vooral druk zijn met vragen beantwoorden en persberichten opstellen.HHR schreef: ↑19 dec 2023, 16:20Een totaal nietszeggende reactie van de GBS idd.Erskinees schreef: ↑19 dec 2023, 15:14 https://www.rd.nl/artikel/1046067-bezie ... er-verband
Er is een reactie vanuit de zijde van de GBS. Voor mij blijven er veel vragen open.
Ik vermoed verder dat het gewone volk ondertussen langzaam maar zeker overgaat op de HSV, dat de donaties teruglopen, dat de GBS invlied verliest, enz.,enz.
Daar heb je dan Refoweb voorErskinees schreef: ↑19 dec 2023, 15:14 https://www.rd.nl/artikel/1046067-bezie ... er-verband
Er is een reactie vanuit de zijde van de GBS. Voor mij blijven er veel vragen open.

Als ik de vraag stel: Hoe wordt een mens bekeerd? Dan zijn er heel weinig die dat recht kunnen verstellen.Hendrikus schreef: ↑19 dec 2023, 16:45Tuurlijk, je kunt de vraag stellen. Of je een antwoord krijgt dat jou zint, is een ander verhaal.
Je kunt veel lezen in wat Bunyan verteld in zijn boeken. Daar worden de gangen en wegen helder en duidelijk verklaard, en niet naverteld maar dit heeft Bunyan bevonden.
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
- Maanenschijn
Waarom wil je een vraag stellen waar je het antwoord op weet?-DIA- schreef:Als ik de vraag stel: Hoe wordt een mens bekeerd? Dan zijn er heel weinig die dat recht kunnen verstellen.Hendrikus schreef: ↑19 dec 2023, 16:45Tuurlijk, je kunt de vraag stellen. Of je een antwoord krijgt dat jou zint, is een ander verhaal.
Je kunt veel lezen in wat Bunyan verteld in zijn boeken. Daar worden de gangen en wegen helder en duidelijk verklaard, en niet naverteld maar dit heeft Bunyan bevonden.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
Kans is groot dat ze dan naar antwoord verwijzen die al eerder is gesteld. Over-DIA- schreef: ↑19 dec 2023, 19:13 Als ik de vraag stel: Hoe wordt een mens bekeerd? Dan zijn er heel weinig die dat recht kunnen verstellen.
bekering zijn al heel veel vragen gesteld.
Ik hoef dat niet, luister maar eens naar de Christenreis, de Christinnereis of de Heilige Oorlog. Om maar een enkel voorbeeld te noemen. Die zijn gegrond in de Schrift evenals de Catechismus, de Geloofsbelijdenis en de Dordtse leerregels. Dan kunnen we verstandelijk meer weten.Maanenschijn schreef: ↑19 dec 2023, 19:20Waarom wil je een vraag stellen waar je het antwoord op weet?-DIA- schreef:Als ik de vraag stel: Hoe wordt een mens bekeerd? Dan zijn er heel weinig die dat recht kunnen verstellen.
Mag ik het zeggen? Het is toch een wat andere richting dan die ik bedoel... Ik meen dat de meesten het hier wel hebben kunnen begrijpen.Psalm schreef: ↑19 dec 2023, 19:22Kans is groot dat ze dan naar antwoord verwijzen die al eerder is gesteld. Over-DIA- schreef: ↑19 dec 2023, 19:13 Als ik de vraag stel: Hoe wordt een mens bekeerd? Dan zijn er heel weinig die dat recht kunnen verstellen.
bekering zijn al heel veel vragen gesteld.
Hier een heel kinderlijke maar duidelijke vertelling van het zegenrijke boek van Bunyan.
https://www.youtube.com/watch?v=nOEMlc5 ... dh&index=1
Zeker mag je dat zeggen! Maar ik denk dat het voor iedereen duidelijk is dat Refoweb niet de rechterflank GerGem-theologie vertolkt.-DIA- schreef: ↑19 dec 2023, 19:25 Mag ik het zeggen? Het is toch een wat andere richting dan die ik bedoel... Ik meen dat de meesten het hier wel hebben kunnen begrijpen.
Hier een heel kinderlijke maar duidelijke vertelling van het zegenrijke boek van Bunyan.
https://www.youtube.com/watch?v=nOEMlc5 ... dh&index=1
Die link van de Christinnereis heb ik vandaag gedeeld op dit forum. Vind je het mooi?
Maar je zult vast denken: leest Psalm werken van Bunyan? Die fervente Brink-aanhanger?

Het is de prediking van Recht en Genade, van Wet en Evangelie, en dát is de rechte prediking.
En verder: Je hoeft echt geen Bunyan of van den Brink-aanhanger te zijn. Beide kunnen niets.
langzaam maar zeker Pierre, allengskenspierre27 schreef: ↑19 dec 2023, 18:39Ik vermoed dat je er grotendeels naast zit:). Ik denk dat velen met mij de GBS een warm hart toedragen en blijven toedragen. Maar de tijd zal het leren.Ararat schreef: ↑19 dec 2023, 16:45Ik vermoed dat die 8 kantoormedewerkers de komende jaren vooral druk zijn met vragen beantwoorden en persberichten opstellen.HHR schreef: ↑19 dec 2023, 16:20Een totaal nietszeggende reactie van de GBS idd.Erskinees schreef: ↑19 dec 2023, 15:14 https://www.rd.nl/artikel/1046067-bezie ... er-verband
Ik vermoed verder dat het gewone volk ondertussen langzaam maar zeker overgaat op de HSV, dat de donaties teruglopen, dat de GBS invlied verliest, enz.,enz.

De wens is de vader van gedachte.Ararat schreef: ↑19 dec 2023, 16:45Ik vermoed dat die 8 kantoormedewerkers de komende jaren vooral druk zijn met vragen beantwoorden en persberichten opstellen.HHR schreef: ↑19 dec 2023, 16:20Een totaal nietszeggende reactie van de GBS idd.Erskinees schreef: ↑19 dec 2023, 15:14 https://www.rd.nl/artikel/1046067-bezie ... er-verband
Ach, ik hoop natuurlijk voor jou dat je gelijk gaat krijgen. Enfin, ik zit ook in een bepaalde bubbel denk ik dan maar zo;)Ararat schreef: ↑19 dec 2023, 20:53langzaam maar zeker Pierre, allengskenspierre27 schreef: ↑19 dec 2023, 18:39Ik vermoed dat je er grotendeels naast zit:). Ik denk dat velen met mij de GBS een warm hart toedragen en blijven toedragen. Maar de tijd zal het leren.Ararat schreef: ↑19 dec 2023, 16:45Ik vermoed dat die 8 kantoormedewerkers de komende jaren vooral druk zijn met vragen beantwoorden en persberichten opstellen.
Ik vermoed verder dat het gewone volk ondertussen langzaam maar zeker overgaat op de HSV, dat de donaties teruglopen, dat de GBS invlied verliest, enz.,enz.![]()
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
- Delftenaar
Dat een kantoor of stichting iemand in dienst heeft die zich met communicatie (dus het beantwoorden van vragen etc.) bezig houdt is normaal.
Maar ik mag toch hopen dat de andere 7 kantoormedewerkers hun tijd met andere zaken vullen.
Anders kun je het antwoord van de GBS op de vraag die onlangs op Refoweb voorbij kwam ook vertalen als: "door alle vragen heb ik het zo druk dat ik niet toe kom aan mijn eigenlijke werk om de SV met behoud van zoveel mogelijk originele elementen ongeschonden de 21e eeuw door de leiden".
Maar ik mag toch hopen dat de andere 7 kantoormedewerkers hun tijd met andere zaken vullen.
Anders kun je het antwoord van de GBS op de vraag die onlangs op Refoweb voorbij kwam ook vertalen als: "door alle vragen heb ik het zo druk dat ik niet toe kom aan mijn eigenlijke werk om de SV met behoud van zoveel mogelijk originele elementen ongeschonden de 21e eeuw door de leiden".