Welke muziek beluister je nu? [5]

BJD

Re: Welke muziek beluister je nu? [5]

Bericht door BJD »

Herman
Moderator

Bericht door Herman »

Rens

Bericht door Rens »

http://nl.youtube.com/watch?v=F91otlb-Mdw

hoewel een soft-popnummer, tóch plaatsen vanwege de uiterst indringende tekst!

Robert Long "the Last Seven Days", ....... .....ik heb in m'n inbox op hyves al menig instemmende reactie gehad op deze video.....
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Marnix

Bericht door Marnix »

Kan er uit het popgenre iets goeds voortkomen? :)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
albion

Bericht door albion »

Ik vind dat wel een mooie site. Jammer genoeg kan ik niet luisteren, ik zal straks wel op mijn eigen computer proberen (zit nu op de laptop). 'k Weet niet dat verschil moet maken.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
albion

Bericht door albion »

Rens schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=F91otlb-Mdw

Robert Long "the Last Seven Days", ....... .....ik heb in m'n inbox op hyves al menig instemmende reactie gehad op deze video.....
I'm a bit confused.

ik hoorde altijd dat Robert Long niets van godsdienst moest hebben, (hij zou zelfs zwaar kerkelijk opgegroeid zijn). Ik dacht dat ik van hem wel eens een lied gehoord had dat juist radicaal tegen de godsdienst was en nu is dit precies het tegenovergestelde.

brederode zou zeggen: 't kan verkeren....
parsifal

Bericht door parsifal »

albion schreef:
Rens schreef:http://nl.youtube.com/watch?v=F91otlb-Mdw

I'm a bit confused.

ik hoorde altijd dat Robert Long niets van godsdienst moest hebben, (hij zou zelfs zwaar kerkelijk opgegroeid zijn). Ik dacht dat ik van hem wel eens een lied gehoord had dat juist radicaal tegen de godsdienst was en nu is dit precies het tegenovergestelde.

brederode zou zeggen: 't kan verkeren....

Ik geloof ook niet dat dit nummer nu zo vreselijk Christelijk was bedoeld. Eerder een (vrij terechte) aanklacht naar Christenen toe. Die zijn ook goed om af en toe te horen, zij het niet altijd ter ontspanning. Nummers waar je ook aan zou kunnen denken in dit verband zijn bijvoorbeeld "One of us" van Joan Osborne of "The great American Novel" van Larry Norman, al is deze laatste wel door een Christen geschreven. Ook zou je aan de scherpere teksten kunnen denken van Bob Dylan, bijvoorbeeld "with God on our side".
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
albion

Bericht door albion »

parsifal schreef:
Ik geloof ook niet dat dit nummer nu zo vreselijk Christelijk was bedoeld. Eerder een (vrij terechte) aanklacht naar Christenen toe. Die zijn ook goed om af en toe te horen, zij het niet altijd ter ontspanning. Nummers waar je ook aan zou kunnen denken in dit verband zijn bijvoorbeeld "One of us" van Joan Osborne of "The great American Novel" van Larry Norman, al is deze laatste wel door een Christen geschreven.
Weet je wat mij eigenlijk hindert? Hij zingt daar een lied, dat volgens jou een (vrij terechte) aanklacht naar christenen toe is. Maar vervolgens leefde hij naar zijn eigen goeddunken. Houdt geen rekening met Gods woord etc. (ik denk zelfs dat ik hier en daar wel eens een vloek hoorde in een van zijn liedjes, maar daar ben ik niet voor 100% zeker van, maar ik dacht dat dat een van de redenen was dat ik liever niet naar hem luisterde),
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

albion schreef:
Ik vind dat wel een mooie site. Jammer genoeg kan ik niet luisteren, ik zal straks wel op mijn eigen computer proberen (zit nu op de laptop). 'k Weet niet dat verschil moet maken.
Nee, bij mij doet het geluid het ook niet overal.

En ik spreek en lees nauwelijks een woord frans.
albion

Bericht door albion »

Herman schreef:
albion schreef:
Nee, bij mij doet het geluid het ook niet overal.

En ik spreek en lees nauwelijks een woord frans.
Als je naar muziek luistert heb je daar geen last van, of er moet bij gezongen worden?
parsifal

Bericht door parsifal »

albion schreef:
parsifal schreef:
Ik geloof ook niet dat dit nummer nu zo vreselijk Christelijk was bedoeld. Eerder een (vrij terechte) aanklacht naar Christenen toe. Die zijn ook goed om af en toe te horen, zij het niet altijd ter ontspanning. Nummers waar je ook aan zou kunnen denken in dit verband zijn bijvoorbeeld "One of us" van Joan Osborne of "The great American Novel" van Larry Norman, al is deze laatste wel door een Christen geschreven.
Weet je wat mij eigenlijk hindert? Hij zingt daar een lied, dat volgens jou een (vrij terechte) aanklacht naar christenen toe is. Maar vervolgens leefde hij naar zijn eigen goeddunken. Houdt geen rekening met Gods woord etc. (ik denk zelfs dat ik hier en daar wel eens een vloek hoorde in een van zijn liedjes, maar daar ben ik niet voor 100% zeker van, maar ik dacht dat dat een van de redenen was dat ik liever niet naar hem luisterde),
En wel meer dan een vloek ook. Soms is het toch echter goed om kritiek serieus te nemen en niet te negeren. Dat betekent niet dat je zijn cds moet gaan kopen of iets dergelijks.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

"o holy night" in allerlei uitvoeringen. Prachtig lied (ook om te zingen)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Ik weet, mijn Verlosser leeft
judith

Bericht door judith »

James Calway :)
Genade: niet goedkoop maar wel gratis.
Marnix

Bericht door Marnix »

JolandaOudshoorn schreef:"o holy night" in allerlei uitvoeringen. Prachtig lied (ook om te zingen)
Ken je deze uitvoering ook? :D

http://www.youtube.com/watch?v=G7_E-buo ... playnext=1
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gesloten