Begrijp ik, dat is ook niet lachwekkend. Maar waar ik moeite mee heb dat het lijkt als of je via Refoweb de druk op de GBS zou kunnen opvoeren. Een soort van pressingmiddel.
Herziene Statenvertaling
Re: Herziene Statenvertaling
Laatst gewijzigd door Piet Puk op 19 dec 2023, 10:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Als de GBS het verzoek van de synode van de GG zo negeert hoef je echt niet bang te zijn dat ze ook maar enige druk voelen door vragen op RefowebPiet Puk schreef: ↑19 dec 2023, 10:29Begrijp ik, dat is ook niet lachwekkend. Maar waar ik moeite mee heb dat het lijkt als of je via Refoweb de druk op de GBS zou kunnen opvoeren.
Daar zal de GBS zich niets van aantrekken. Terecht ook trouwens. En bekijk de vragen eens met een iets positievere bril: er zijn mensen die jaren gewacht hebben op wat de GBS zou gaan doen. Niet zo vreemd, die verwachting hebben ze zelf gewekt en is door hen en anderen gecommuniceerd. Nu na jaren blijkt dat er eigenlijk niet echt iets staat te gebeuren, gaan mensen zoeken naar wat ze dan wel gaan doen. Daarom is het niet zo raar dat daar vragen over gesteld worden.Piet Puk schreef: ↑19 dec 2023, 10:29Begrijp ik, dat is ook niet lachwekkend. Maar waar ik moeite mee heb dat het lijkt als of je via Refoweb de druk op de GBS zou kunnen opvoeren. Een soort van pressingmiddel.
Helemaal eens met je reactie. Ik vraag me dan wel af: waarom stellen deze mensen die vraag dan niet gewoon bij de GBS? Voor mij komt het nu een beetje zielig/slachtofferrolachtig over(al dan niet terecht door gewekte verwachtingen)Mister schreef: ↑19 dec 2023, 10:43Daar zal de GBS zich niets van aantrekken. Terecht ook trouwens. En bekijk de vragen eens met een iets positievere bril: er zijn mensen die jaren gewacht hebben op wat de GBS zou gaan doen. Niet zo vreemd, die verwachting hebben ze zelf gewekt en is door hen en anderen gecommuniceerd. Nu na jaren blijkt dat er eigenlijk niet echt iets staat te gebeuren, gaan mensen zoeken naar wat ze dan wel gaan doen. Daarom is het niet zo raar dat daar vragen over gesteld worden.
De mensen willen gewoon geen GBS antwoord en willen hun gelijk hebben. Daarom stellen ze hun vraag op Refoweb. Daar wordt niet op een GBS manier gedacht, dus krijgen ze een antwoord wat ze willen. Leuk heh!
-
Ik neem dat bijna niemand denkt dat rw (en rf) representatief zijn.Piet Puk schreef: ↑19 dec 2023, 10:22Maar de indruk kan nu gewekt gaan worden alsof iedereen tegen het besluit van de GBS is, als iedereen maar vragen gaat stellen(waarbij al eens geopperd is dat Refoweb zelf vragen zou verzinnen).
https://www.rd.nl/artikel/1046067-bezie ... er-verband
Er is een reactie vanuit de zijde van de GBS. Voor mij blijven er veel vragen open.
Er is een reactie vanuit de zijde van de GBS. Voor mij blijven er veel vragen open.
Teleurstellende reactie. Ze willen zo letterlijk mogen vertalen uit het Grieks en Hebreeuws. Prima, maar het gebruiken van een woord als 'mitsgaders' heeft daar niets mee van doen. Of is dat voor de 'herkenbaarheid', die ze zo belangrijk vinden?

Dat heeft altijd al gekund, mits je een account hebt. Daar is niets lachwekkends aan.
~~Soli Deo Gloria~~
Ook als ik een vraag stel over het nieuwe boek van en over wijlen ds. P. Blok?
Zouden ze daarmee uit de weg kunnen, denk je? Zou het niet weer een soort karikatuur worden?
© -DIA- 33.630 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Klinkt wel een beetje achterdochtig. Maar wat zou je aan RW willen vragen over het boek van ds. P. Blok?-DIA- schreef: ↑19 dec 2023, 16:08Ook als ik een vraag stel over het nieuwe boek van en over wijlen ds. P. Blok?
Zouden ze daarmee uit de weg kunnen, denk je? Zou het niet weer een soort karikatuur worden?
Refoweb verwijst naar een andere beantwoording. Dubbele vragen worden niet beantwoord.Piet Puk schreef: ↑19 dec 2023, 10:29Begrijp ik, dat is ook niet lachwekkend. Maar waar ik moeite mee heb dat het lijkt als of je via Refoweb de druk op de GBS zou kunnen opvoeren. Een soort van pressingmiddel.
Op 1 punt moet ik hen gelijk geven: ik vond de reactie van Rouwendal ook niet erg constructief en helpend; een beetje zuur was het.Erskinees schreef: ↑19 dec 2023, 15:14 https://www.rd.nl/artikel/1046067-bezie ... er-verband
Dat is zo, maar iets vriendelijker en genuanceerder had dit antwoord wel gekund. Het was een zorgvuldig geformuleerde vraag waar in het korte antwoord van ds. Vreugdenhil niet alles wordt beantwoord.refo schreef: ↑19 dec 2023, 16:16Refoweb verwijst naar een andere beantwoording. Dubbele vragen worden niet beantwoord.