L'Abri? Daar heeft mijn dochter ook een keer een goede tijd gehad.parel schreef:Haha. Ik ben een poos bij wijze van Time-out in Frankrijk geweest.huisman schreef:Vakantie ? Waar ? Hoe lang? Wij forummers willen alles weten.parel schreef:Weer in Nederland. Mijn koffer maar gaan uitpakken.
Wat doen we vandaag?
Re: Wat doen we vandaag ? [9]
Helemaal ja.helma schreef:L'Abri? Daar heeft mijn dochter ook een keer een goede tijd gehad.parel schreef:Haha. Ik ben een poos bij wijze van Time-out in Frankrijk geweest.huisman schreef:Vakantie ? Waar ? Hoe lang? Wij forummers willen alles weten.parel schreef:Weer in Nederland. Mijn koffer maar gaan uitpakken.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)
Fijn zeg! Zo'n toevluchtsoord is een zegen!
- JolandaOudshoorn
Die foto's bewerken is nog wel een goed idee. Hij speelt al wel piano en dat voorzaaien heeft hij ook al wel gedaan. Maar wat meer zaaigoed kan onze tuin nog wel kwijt.Zita schreef:Geen idee waar hij van houdt en wat er op dit moment fysiek mogelijk is. Een paar schoten in de lucht:JolandaOudshoorn schreef:Voorbereiden op de verjaardag van mijn oudste dochter morgen. Vanavond op het koor weer nieuwe stukken instuderen voor een psalmenproject. En mijn zoon begeleiden met zijn huiswerk en zorgen voor voldoende leuke, maar verantwoordelijke afleiding. Iemand trouwens nog tips? Hij is 12
- Bij de docent Nederlands en Engels de literatuurlijst voor de onderbouw opvragen. Als het goed is, moeten de leerlingen in de onderbouw al wel wat boeken lezen.
- foto's bewerken
- leren pianospelen (heb je een piano?)
- op pinterest leuke ideeën voor iets creatiefs opsnorren (voor mijn part figuurzagen) en dat gaan uitvoeren.
- van alles voorzaaien in kleine potjes. Bij de Lidl heb je nu zakjes zaad voor €0,19, dus dan is het best leuk om wat uit te proberen.
En op Pinterest gaan we ook nog eens kijken. Heb je ook nog tips voor leuke boeken? Hij heeft namelijk wel een hekel aan lezen

Ik weet, mijn Verlosser leeft
Leestips voor onderbouwers:JolandaOudshoorn schreef:Die foto's bewerken is nog wel een goed idee. Hij speelt al wel piano en dat voorzaaien heeft hij ook al wel gedaan. Maar wat meer zaaigoed kan onze tuin nog wel kwijt.Zita schreef:Geen idee waar hij van houdt en wat er op dit moment fysiek mogelijk is. Een paar schoten in de lucht:JolandaOudshoorn schreef:Voorbereiden op de verjaardag van mijn oudste dochter morgen. Vanavond op het koor weer nieuwe stukken instuderen voor een psalmenproject. En mijn zoon begeleiden met zijn huiswerk en zorgen voor voldoende leuke, maar verantwoordelijke afleiding. Iemand trouwens nog tips? Hij is 12
- Bij de docent Nederlands en Engels de literatuurlijst voor de onderbouw opvragen. Als het goed is, moeten de leerlingen in de onderbouw al wel wat boeken lezen.
- foto's bewerken
- leren pianospelen (heb je een piano?)
- op pinterest leuke ideeën voor iets creatiefs opsnorren (voor mijn part figuurzagen) en dat gaan uitvoeren.
- van alles voorzaaien in kleine potjes. Bij de Lidl heb je nu zakjes zaad voor €0,19, dus dan is het best leuk om wat uit te proberen.
En op Pinterest gaan we ook nog eens kijken. Heb je ook nog tips voor leuke boeken? Hij heeft namelijk wel een hekel aan lezen
- John Boyne: The boy in the striped pyjamas. Eerst maar eens gewoon lekker in het Nederlands lezen: De jongen in de gestreepte pyjama. Niet te dik, leest als een trein, erg mooi.
- Jan Terlouw: Oorlogswinter
- Evert Hartman: Oorlog zonder vrienden
- Thea Beckman: Kruistocht in spijkerbroek
Simone van der Vlugt heeft wat historische romans geschreven die ook geschikt zijn voor jongeren. Jacoba, dochter van Holland bijvoorbeeld.
Hier http://www.leesplein.nl/JB_plein.php?hm=4&sm=2 vind je een lijst op onderwerp. Je kunt op niveau klikken. Bij niveau 2 staat Oorlogswinter, geloof ik. Overigens staan daar ook wel boeken op die ik bepaald niet als literatuur zou beschouwen.
- FlyingEagle
Scheiden doet lijden. Afscheid genomen van onze predikant 

Scheiden kan ook bevrijden 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Een buurvrouw gaf hier zelfs een feestje na de scheiding van haar man.Orchidee schreef:Scheiden kan ook bevrijden
Hoe bestaat het! We zagen ze jaren samen, en naar de buitenwereld leek het alles koek en ei!
Ik werd dan ook uitgenodigd. Een vreemde gewaarwording: Moet je dan zeggen: Gefeliciteerd met
je echtscheiding?

© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Pffft.-DIA- schreef:Een buurvrouw gaf hier zelfs een feestje na de scheiding van haar man.Orchidee schreef:Scheiden kan ook bevrijden
Hoe bestaat het! We zagen ze jaren samen, en naar de buitenwereld leek het alles koek en ei!
Ik werd dan ook uitgenodigd. Een vreemde gewaarwording: Moet je dan zeggen: Gefeliciteerd met
je echtscheiding?

Sommige mensen sturen wel een bericht na hun scheiding, een soort omgekeerde van een huwelijksaankondiging.
Wel prettig, want dit voorkomt pijnlijke vragen en confrontaties.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Onze vriendin die viert elk jaar haar bevrijdingsdag.
(is ook al jaren gescheiden).

Grappig dat mijn uitspraak zo word geinterpreteerd, ik bedoelde iets heel anders 

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Psychologisch vind ik dat zo gek nog niet. Je sluit daarmee toch een bepaalde periode af. Van een officieel feest omdat een predikant afscheid nam, heb ik echter nog nooit gehoord.-DIA- schreef:Een buurvrouw gaf hier zelfs een feestje na de scheiding van haar man.Orchidee schreef:Scheiden kan ook bevrijden
je echtscheiding?
Klopt, het kan soms goed zijn als een dominee afscheid neemt en elders intrede doet.Orchidee schreef:Grappig dat mijn uitspraak zo word geinterpreteerd, ik bedoelde iets heel anders
- JolandaOudshoorn
Vandaag uit het ziekenhuis weer thuisgekomen. Gisterenochtend is mijn oudste zoon geopereerd aan zijn blinde darm. Was een vrij acute situatie. Hij ging zaterdagavond wat eerder naar bed omdat hij last had van zijn buik. In de loop van de nacht werd dat steeds heftiger, zodat ik besloten heb om 5.00 naar het ziekenhuis te gaan. Gelukkig is alles goed gegaan tot nu toe en mocht hij dus vanmorgen weer naar huis (wat doen ze dat snel tegenwoordig).
Zelf moet ik ook even bijkomen, wat wordt je brak zeg, van zo'n dagje ziekenhuis.
Zelf moet ik ook even bijkomen, wat wordt je brak zeg, van zo'n dagje ziekenhuis.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Sjonge, heftig zeg! Beterschap!JolandaOudshoorn schreef:Vandaag uit het ziekenhuis weer thuisgekomen. Gisterenochtend is mijn oudste zoon geopereerd aan zijn blinde darm. Was een vrij acute situatie. Hij ging zaterdagavond wat eerder naar bed omdat hij last had van zijn buik. In de loop van de nacht werd dat steeds heftiger, zodat ik besloten heb om 5.00 naar het ziekenhuis te gaan. Gelukkig is alles goed gegaan tot nu toe en mocht hij dus vanmorgen weer naar huis (wat doen ze dat snel tegenwoordig).