Als CGKer ben ik wat terughoudend om in dit topic te reageren om meerdere redenen.
Belangrijkste is wel dat binnen de CGK de verschillen en problemen vele malen groter zijn.
Toch even een ervaring van gisteren die ik wil delen.
Vanwege een kort verblijf in Zeeland hebben mijn vrouw en ik gisteren gekerkt in de dichtsbijzijnde GG.
‘s Morgens preekte ds C Harinck over Hebr 12:24:Het bloed der besprenging dat betere dingen spreekt dan Abel.
‘s Middags preekte ds C van Krimpen over Joh 10:14: Ik ben de goede Herder ev.
Twee preken die Schriftuurlijk bevindelijk waren en waar de gekruisigde Christus in het middelpunt stond.
Hoorde ik dan geen verschil? Vast wel maar die verschillen zijn ruim binnen de bandbreedte van Schrift en gereformeerd belijden. Ruim binnen de bandbreedte van onze oudvaders en puriteinen.
Helaas zijn er vele preken in de CGK die buiten deze bandbreedte vallen........dus lieve GGers wees dankbaar voor wat jullie nog mogen hebben en bewaar het pand!
Voor de nieuwsgierige aagjes onder ons, wij kerkten gisteren in ‘s Gravenpolder.

Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.