Jongere schreef:Als je zo gaat redeneren beland je in een eindeloze subjectiviteit, waarbij we niets meer kunnen zeggen/waarschuwen tegen elkaar. Het gaat er tenslotte niet om wat wij zien? Dat terwijl meerdere gedeelten in de Bijbel ons erop wijzen dat de scheidslijn wel eens 'nauwer' kan liggen dan wij denken - de gelijkenissen zijn bekend lijkt me.
De gelijkenis die mij in ieder geval bekend is, is de gelijkenis van de "Balk en de splinter". Het lijkt mij dat de reformatorische kerken al genoeg hebben aan de problemen in hun eigen kring (bijvoorbeeld het blijkbaar op grote schaal ontbreken van een levende relatie met de Heere God!), voordat met de vinger wordt gewezen naar anderen. Bij anderen hun fouten aanwijzen, is altijd zeer eenvoudig. De eigen fouten en gebreken aanpakken vereist echter pas echt moed en visie.
Jongere schreef:Ik vind dat niet Bijbels en ook wat naïef. Natuurlijk mogen en moeten we conclusies trekken aan de hand van wat we zien en horen.
Dit vind ik ook altijd zo slap: Iets waar je het niet mee eens bent, direct als onbijbels bestempelen. Daar zou ik maar niet te gemakkelijk mee schermen. Zo kan je natuurlijk elke discussie wel winnen.
En als we constateren dat op reformatorische scholen velen klaarblijkelijk geen relatie hebben met de Heere God (dit kunnen we zien en horen), welke conclusie moeten we daar dan volgens jou uit trekken?
Jongere schreef:Overigens doe jij dergelijke dingen ook, maar dan andersom. Er wordt bijna niet gereageerd in een topic over de zending?

Niemand is blijkbaar bewogen of bezig met de zending.
Ook kinderachtig om mijn topic over de zending hierbij te betrekken. Dat er niet wordt gereageerd in de topic over de zending, is voor mij overigens wel een
indicatie dat zending als zodanig op het forum niet erg leeft.