jeugd refo`s

helma

Re: jeugd refo`s

Bericht door helma »

Bona Fide schreef:
helma schreef:
peterf schreef:
Bookreader schreef:Zo heb ik bijvoorbeeld wel eens gehoord: een wedergeboren hart is het beste internetfilter.
Volgens mij is een wedergeboren hart helaas vaak nog net zo geneigd tot zonde als een niet-wedergeboren hart. Dus of dat echt het beste internetfilter is waag ik te betwijfelen.
toch is er dan wel wat mis...

Vraag 8: Maar zijn wij alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam
zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad?
Antwoord: Ja wij; tenzij dan dat wij door den Geest Gods
wedergeboren worden.
Natuurlijk is er dan wat mis. Maar dat wil niet zeggen dat een wedergeboren hart niet meer geneigd is tot de zonde. Zie de bekende Bijbelse voorbeelden als David en Petrus en Paulus kende ook de inwendige strijd van het twee-mens zijn.
nog net zo geneigd tot zonde als een niet-wedergeboren hart is wat anders dan de inwendige strijd die een wedergeboren mens heeft tegen de zonde.
dennis

Bericht door dennis »

De bijbel is zo duidelijk: 'Wie meent te staan zie toe dat hij niet valle. Wie denkt dat hij geen filters of beschermingen nodig heeft houdt zichzelf behoorlijk voor de gek ben ik bang..
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

dennis schreef:De bijbel is zo duidelijk: 'Wie meent te staan zie toe dat hij niet valle. Wie denkt dat hij geen filters of beschermingen nodig heeft houdt zichzelf behoorlijk voor de gek ben ik bang..
Nou nee. Ik kan het aardig redden zonder filter.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Afgewezen schreef:
dennis schreef:De bijbel is zo duidelijk: 'Wie meent te staan zie toe dat hij niet valle. Wie denkt dat hij geen filters of beschermingen nodig heeft houdt zichzelf behoorlijk voor de gek ben ik bang..
Natuurlijk. Het is onzin om te beweren dat er in de Bijbel staat dat iedereen eenzelfde soort filter nodig heeft. Wat voor de één een verleiding is, doet de ander helemaal niets. Overigens zou je dan ook geen lást hebben van een filter, behalve dat het geld kost.
vlinder

Bericht door vlinder »

eilander schreef:
Afgewezen schreef:
Natuurlijk. Het is onzin om te beweren dat er in de Bijbel staat dat iedereen eenzelfde soort filter nodig heeft. Wat voor de één een verleiding is, doet de ander helemaal niets. Overigens zou je dan ook geen lást hebben van een filter, behalve dat het geld kost.
Geloof mij, voor mijn opleiding heb ik geen zin om alweer een site voor de whitelist aan te moeten vragen. We hebben een streng gratis filter en kunnen zelf dingen aan en uit zetten, maar dat een extern iemand dt moet doen voor mij, na mijn keuze te hebben gewogen: nee bedankt. Teveel overlast.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

vlinder schreef:
eilander schreef:
Afgewezen schreef:
Geloof mij, voor mijn opleiding heb ik geen zin om alweer een site voor de whitelist aan te moeten vragen. We hebben een streng gratis filter en kunnen zelf dingen aan en uit zetten, maar dat een extern iemand dt moet doen voor mij, na mijn keuze te hebben gewogen: nee bedankt. Teveel overlast.
Ik snap je punt. Maar waarom zet je zo'n achterhaald beeld van Kliksafe neer? Jij hebt het alleen over de Kliksafe Plus-variant, met whitelisting. Ik maak geen reclame, maar om iets af te keuren, moet je eerst wel een goed beeld ervan hebben.
Kliksafe schreef:U kunt kiezen uit drie soorten filtering:
Kliksafe Plus: beperkte toegang tot internet. U kunt alleen gescreende sites, zo'n 150.000, bezoeken. Optimale veiligheid!

Kliksafe Pro: uitgebreide toegang tot internet. Pro is een uniek combinatiefilter; het bestaat uit het waterdichte Plus met daarnaast toegang tot gefilterd internet; dat is niet waterdicht en daarom beveiligd met een wachtwoord.

Kliksafe EasyPro: dit is de Pro-variant, maar dan zonder wachtwoord.
helma

Bericht door helma »

Verontrustend (en bizar!!!) dat de jongelui elkaar alcohol kado doen op verjaardagen.
Ik had het al eerder gemerkt, maar nu ook 'ervaren'.
Onze zoon vierde zijn verjaardag (bij een vriend....) en kwam thuis met tassen vol bier en sterke drank. Hij werd 17, maar de klasgenoten zijn nog een jaar jonger.....

:bobo :bobo
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

helma schreef:Verontrustend (en bizar!!!) dat de jongelui elkaar alcohol kado doen op verjaardagen.
Onze zoon vierde zijn verjaardag (bij een vriend....) en kwam thuis met tassen vol bier en sterke drank. Hij werd 17, maar de klasgenoten zijn nog een jaar jonger.....

Staat hij zo bekend als een drankorgel dan?
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara

Bericht door Mara »

Johann Gottfried Walther schreef:
helma schreef:Verontrustend (en bizar!!!) dat de jongelui elkaar alcohol kado doen op verjaardagen.

Dat hoeft niet eens, het is dan als "grapje" bedoeld.
Vervelend probleem helma, want hoe leidt je dat nu in goede banen?
Een biertje voor een jonge knul is niks mis mee, gelukkig is het lang houdbaar. Maar sterke drank, dat is nog duur ook!
Ik zie nog wel meer domme kado's. Een vriend van onze zoon is dol op paprikachips, had iedereen een megazak meegenomen. Ik denk dat zn moeder ook niet blij was.
Ik vind het zo geld vermallen.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Johann Gottfried Walther

Bericht door Johann Gottfried Walther »

Mara schreef:
Johann Gottfried Walther schreef:

Dat hoeft niet eens, het is dan als "grapje" bedoeld.
Vervelend probleem helma, want hoe leidt je dat nu in goede banen?
Een biertje voor een jonge knul is niks mis mee, gelukkig is het lang houdbaar. Maar sterke drank, dat is nog duur ook!
Ik zie nog wel meer domme kado's. Een vriend van onze zoon is dol op paprikachips, had iedereen een megazak meegenomen. Ik denk dat zn moeder ook niet blij was.
Ik vind het zo geld vermallen.
Als het als grap bedoeld is dat bier dan vind ik het vreemd!
En sterke drank vind ik raar als je dat aan een jongere gaat cadeau geven
"Zie, de Heere is gekomen met Zijn vele duizenden heiligen, om gericht te houden tegen allen, en te straffen alle goddelozen onder hen, vanwege al hun goddeloze werken, die zij goddelooslijk gedaan hebben, en vanwege alle harde woorden, die de goddeloze zondaars tegen Hem gesproken hebben"
Mara

Bericht door Mara »

Het zijn jongeren onder elkaar he! En als die in dat sfeertje zitten....
Bonny
Contacteer:

Bericht door Bonny »

Onder de 18 mogen ze tegenwoordig toch geen druppel meer krijgen?
The Groom's still waiting at the altar
Mara

Bericht door Mara »

Bonny schreef:Onder de 18 mogen ze tegenwoordig toch geen druppel meer krijgen?
Als je jonger dan 16 jaar bent, mag je geen alcohol kopen. Je kunt zwak alcoholische drank, zoals bier en wijn, kopen als je 16 jaar of ouder bent. Vanaf 18 jaar kun je ook sterke drank kopen. Het kabinet wil de verkoop van alcohol aan jongeren onder de 18 jaar verbieden.

Zwak alcoholhoudende drank en sterke drank
Zwak alcoholische drank is bier, wijn, port, sherry, vermout en drank met een alcoholgehalte onder de 15%. Dat kunnen dus ook mixdranken zijn. Sterke drank is drank met een alcoholgehalte van 15% of meer.

Legitimatie bij alcoholverkoop
De verkoper van alcohol moet volgens de wet naar je leeftijd vragen. Als het overduidelijk is dat je oud genoeg bent, hoeft de verkoper dit niet te doen. Je kunt laten zien hoe oud je bent met een identiteitskaart, een paspoort of een rijbewijs. Als je te jong bent om alcohol te mogen kopen en de verkoper verkoopt het toch, kan hij een boete krijgen. Een verkoper mag ook geen alcohol verkopen als duidelijk is dat de koper de drank onmiddellijk zal doorgeven aan een persoon onder de 16 jaar.

Legitimatie onder de 20 in supermarkt
Supermarkten hebben met elkaar afgesproken om legitimatie te vragen aan iedereen die er jonger uitziet dan 20 jaar en alcohol wil kopen. Zo kunnen ze beter garanderen dat geen alcohol wordt verkocht aan jongeren onder de 16 jaar.

informatie van Rijksoverheid. Maar ach, daar is altijd de hand mee te lichten, met oudere broers c.q. vrienden. :huhu
helma

Bericht door helma »

ik weet wel plekken waar ze jongere jeugd alcoholische dranken verkopen. En er staat vaak iemand op de uitkijk.
Ik heb die tent een keer aangeklaagd en ook een punt waar ze sigaretten verkopen aan jongens van 13-14; maar op een of andere manier ontduiken ze de controles.
Die drankkeet geeft de jongeren (die langs fietsen als ze uit de Ref. V.O. komen) drinken op rekening. Dat loopt behoorlijk op; en vervolgens krijgen de ouders de rekening thuisgestuurd als de jongelui niet betalen.

Een paar jaar geleden werd een meisje (na bezoek aan dat café) geschept in het verkeer doordat ze zomaar overstak. Ze was onder invloed. Ze overleefde het ongeluk niet. Een paar weken later kregen de ouders de rekening thuis van haar drankgebruik....
sirdanilot

Bericht door sirdanilot »

? Ik ben maar wat blij als ik speciaalbiertjes voor mijn verjaardag krijg, hoor. Alcohol gaat niet alleen om het feit dat er alcohol in zit, maar vaak zijn de dranken waar alcohol in zit nu eenmaal lekker. Bij ons in Zeeuws-Vlaanderen wordt er graag genoten van Belgische bieren zoals Westmalle, zorgvuldig gebrouwen bier (nota bene gebrouwen door trappist monniken...). Ik neem toch aan dat er geen euro-shopper troep als verjaardagscadeau wordt gegeven...

ps 104: 15 En den wijn, die het hart des mensen verheugt, doende het aangezicht blinken van olie - Gelukkig mogen we van wijn (en ook bier en andere dranken) genieten, mits met mate.

Wat sterke drank betreft, dat is inderdaad wellicht beter niet zo'n goed idee op die leeftijd. Al is er ook goede sterke drank die meer is om van te genieten, gezien zn leeftijd neem ik aan dat het meer de goedkopere soort is geweest die inderdaad vooral bedoeld is voor het 'zuipen'. Met mate doseren, zou ik zeggen: één borreltje voor het slapen gaan ;)

Ik mocht overigens al vrij vroeg kleine hoeveelheden alcohol drinken als jonge tiener; tegenwoordig weten we dat dat niet zo goed is voor het brein.
Plaats reactie