Duurzaamheidstips voor een schonere wereld

Mister
Administrator

Re: duurzaamheid tips voor een schonere wereld

Bericht door Mister »

helma schreef:zet je oude schokdempers op Marktplaats en verkoop ze voor 45 euro...
Precies, weggooien is niet meer van deze tijd. Oude banden staan hier gewoon op MP, altijd wel iemand dit voor even iets zoekt.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Mister schreef:
Gijs83 schreef:Nu laat ik jullie zelf wat tips geven in dit topic!

Noteer wat u vandaag(of van de week) gaat doen om zo veel mogelijk water te besparen. Het blaadje van de scheurkalender geeft aan dat het een 'hergebruikblaadje'. Dus alle tips die je noteert kun je op een later moment nog eens 'hergebruiken'! Nou ik zie wel wat er binnen komt 'druppelen :slurp '...
De WC minder doortrekken? :huhu
Ik ken iemand die niet doortrekt bij een plas, want dat zou alleen maar water zijn.... :haha
Ik weet, mijn Verlosser leeft
jvdg

Bericht door jvdg »

JolandaOudshoorn schreef:Ik ken iemand die niet doortrekt bij een plas, want dat zou alleen maar water zijn.... :haha
Ik zou ze niet graag de kost willen geven die er ook zo over denken. :mosc
helma

Bericht door helma »

ik ken iemand die met het water uit de wasmachine nog van alles doet
even aftappen in een emmer
er staat altijd een emmertje in de wc om de plasjes door te spoelen
ook het stoepje wordt er van geschrobt...

en water waar je eieren in hebt gekookt kun je prima gebruiken voor een pot thee :huhu
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

helma schreef:ik ken iemand die met het water uit de wasmachine nog van alles doet

en water waar je eieren in hebt gekookt kun je prima gebruiken voor een pot thee :huhu
Is dat gierigheid of wat is dat?

Nieuwe (vakantie)tip:
GROEN VLIEGEN
Vliegverkeer verzoorzaakt ongeveer 10% van de uitstoot van broeikasgassen. Betaal iets extra voor een vliegticket en maak van uw vliegtuigstoel een 'greenseat'.
Kijk op http://www.klimaatcompensatie.nl om te zien bij welke organisaties u wat en hoe kunt compenseren.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Gijs83 schreef:
helma schreef:ik ken iemand die met het water uit de wasmachine nog van alles doet

Nieuwe (vakantie)tip:
GROEN VLIEGEN
Vliegverkeer verzoorzaakt ongeveer 10% van de uitstoot van broeikasgassen. Betaal iets extra voor een vliegticket en maak van uw vliegtuigstoel een 'greenseat'.
Kijk op http://www.klimaatcompensatie.nl om te zien bij welke organisaties u wat en hoe kunt compenseren.
Hier geloof ik dus niets van. Je zit in hetzelfde vliegtuig als anderen die niet iets extra's hebben betaald voor een greenseat. Ik geloof niet dat die ene stoel ervoor zorgt dat dit vliegtuig dan milieuvriendelijker zal vliegen.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

zusterelly schreef:
Gijs83 schreef:

Nieuwe (vakantie)tip:
GROEN VLIEGEN
Inderdaad. Voornamelijk weer een MD/GL praatje. :baille

Hier geloof ik dus niets van. Je zit in hetzelfde vliegtuig als anderen die niet iets extra's hebben betaald voor een greenseat. Ik geloof niet dat die ene stoel ervoor zorgt dat dit vliegtuig dan milieuvriendelijker zal vliegen.
helma

Bericht door helma »

in plaats van handcreme kun je heel goed een beetje olijfolie met een lepeltje suiker gebruiken
de suiker werkt als scrub en de olie werkt verzachtend
:tilt
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Vandaag een oproep:
Er zijn heel veel goede doelen die duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan. Denk aan het WNF en Natuurmonumenten.

Mensen bewust maken van het belang van duurzaamheid helpt mee het milieu te ontlasten.

Verdiep u deze week eens in 1 van deze organisaties. Misschien kunt u een handje helpen met een donatie of vrijwilligerswerk!?
Misschien een tip: google op 'duurzaamheid'! Misschien kom je dan nog meer van die organisaties tegen en misschien wel dicht in de buurt!
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Gijs83 schreef:Vandaag een oproep:
Er zijn heel veel goede doelen die duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan. Denk aan het WNF en Natuurmonumenten.

Mensen bewust maken van het belang van duurzaamheid helpt mee het milieu te ontlasten.

Verdiep u deze week eens in 1 van deze organisaties. Misschien kunt u een handje helpen met een donatie of vrijwilligerswerk!?
Misschien een tip: google op 'duurzaamheid'! Misschien kom je dan nog meer van die organisaties tegen en misschien wel dicht in de buurt!
Als je op 'SUSTAINABILITY' zoekt krijg je waarschijnlijk nog meer tips! :)
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Gian

Bericht door Gian »

Plaats een baksteen in uw stortbak. Dit scheelt elke spoeling een liter water.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Volgende tip: (afkomstig van Ep Smit uit Hoorn):
EENHENDELKRAAN
Ze zijn zo gemakkelijk, die eenhendelkranen. De hendel omhoog en u krijgt water. Maar dan komt er meestal warm water uit de kraan om de simpele reden dat de hendel in dezelfde lijn staat als de kraanuitloop. Die hendel wordt min of meer automatisch uitgelijnd met de kraanuitloop, want zo hoort een kraan toch te zijn. Maar de kraan geeft dan wel een mix van warm en koud water, terwijl misschien op dat moment het tappen van kou water voldoende is. Onbedoeld tappen we dus warm water en verspillen daarmee uiteraard weer onnodig energie.

De oplossing is simpel: de fabrikanten moet de kraan zodanig monteren dat de kraan is afgesteld op koud water als de hendel uitgelijnd staat met de kraanuitloop. Dat kost niks extra en scheelt veel energie!
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Gijs83 schreef:De oplossing is simpel: de fabrikanten moet de kraan zodanig monteren dat de kraan is afgesteld op koud water als de hendel uitgelijnd staat met de kraanuitloop. Dat kost niks extra en scheelt veel energie!
Goede tip!
Dus bij deze een oproep aan alle eenhendelkraanfabrikanten onder onze forummers.
Marco

Bericht door Marco »

Tiberius schreef:
Gijs83 schreef:De oplossing is simpel: de fabrikanten moet de kraan zodanig monteren dat de kraan is afgesteld op koud water als de hendel uitgelijnd staat met de kraanuitloop. Dat kost niks extra en scheelt veel energie!
Goede tip!
Dus bij deze een oproep aan alle eenhendelkraanfabrikanten onder onze forummers.
Volgens mij gewoon een kwestie van hoe je de kraan in het aanrecht / op de wasbak plaatst. Draai het geheel een beetje en het 'probleem' is opgelost. Maar dan moet je de uitloop nog wel voldoende kunnen draaien (voorbij het 'koudwaterpunt').

Je kunt natuurlijk ook wennen aan de kraan met de handel naar links. Mij was dit hele probleem eigenlijk nog nooit opgevallen.
Plaats reactie