Re: Stichting Heartcry
Geplaatst: 24 apr 2009, 19:02
Wilhelm, waarom post je dit als je geen kritiek hebt?
Kan je gewoon op bijbelse gronden kritiek geven?
Kan je gewoon op bijbelse gronden kritiek geven?
Omdat het toch wel wat merkwaardig is, vind je niet?Gian schreef:Wilhelm, waarom post je dit als je geen kritiek hebt?
Kan je gewoon op bijbelse gronden kritiek geven?
Als de thema's gericht zijn op onderwijs voor gelovigen, wat is daar merkwaardig aan?freek schreef:Omdat het toch wel wat merkwaardig is, vind je niet?Gian schreef:Wilhelm, waarom post je dit als je geen kritiek hebt?
Kan je gewoon op bijbelse gronden kritiek geven?
Gian schreef:Wilhelm, waarom post je dit als je geen kritiek hebt?
Kan je gewoon op bijbelse gronden kritiek geven?
Het thema is: 'De heerlijkheid van Christus'. Zouden 'zoekende zielen' daar werkelijk van in verwarring raken? Maar, als Zac Poonen spreekt, dan zal de verwarring inderdaad compleet zijn.Grace schreef:Als de thema's gericht zijn op onderwijs voor gelovigen, wat is daar merkwaardig aan?freek schreef:Omdat het toch wel wat merkwaardig is, vind je niet?Gian schreef:Wilhelm, waarom post je dit als je geen kritiek hebt?
Kan je gewoon op bijbelse gronden kritiek geven?
Dat heeft die persoon dan op persoonlijke titel geschreven. Ik kon dergelijke aparte zinnen niet in de uitnodiging terug vinden. Daarnaast heeft die persoon dus iets gedaan wat niet de bedoeling was denk ik.. Het was m.i. de bedoeling dat het juist kleinschalig b(in plaats van massaal)leef en daarom niet naar jan-en-alleman gestuurd werd.freek schreef:Het thema is: 'De heerlijkheid van Christus'. Zouden 'zoekende zielen' daar werkelijk van in verwarring raken? Maar, als Zac Poonen spreekt, dan zal de verwarring inderdaad compleet zijn.Grace schreef:Als de thema's gericht zijn op onderwijs voor gelovigen, wat is daar merkwaardig aan?freek schreef:Omdat het toch wel wat merkwaardig is, vind je niet?Gian schreef:Wilhelm, waarom post je dit als je geen kritiek hebt?
Kan je gewoon op bijbelse gronden kritiek geven?
De persoon die mij deze uinodiging stuurde, schreef: "Bij deze een uitnodiging voor de heartcry-conferentie in mei. Deze conferentie is een conferentie voor gelovigen. Dit is de reden geweest dat ze alleen naar de mensen gestuurd hebben die de organisatie kennen via geestelijke groei avonden, heartcry enz. Mensen die nog zoekende zijn zouden door deze conferentie teleurgesteld kunnen worden/verward. Maar ik mocht hem van Arjan Baan doorsturen naar bekenden."
Vandaar dat ik het op z'n minst merkwaardig vind. Het is in ieder geval een officiële conferentie en meer dan een vrijwilligersuitje, want verschillende vrienden van mij gaan er naar toe, en die zijn echt geen vrijwilligers van Heartcry, en ook nog niet eens allemaal betrokkenen.
Gian schreef:Paulus schreef zijn brieven aan gelovigen. Onbekeerden hebben niets aan de brieven van Paulus.
Het verbaasd me dat er kritiek is op een bijeenkomst van gelovigen. Is het echt zo erg dat we niet eens weten wat de functie van de Gemeente is? Dit doet me werkelijk pijn.
Ik ga er verder niet op in. Het tekent het ernstige verval van de reformatorische kerken. De Kerk wordt geregeerd door de kerk. Tijd voor een reformatie.
Ik erger me aan je posting. Uiteraard heb je gelijk, maar je weet ook wel dat dankzij die reformatorisch kerken veel mensen wel tot de Gemeente behoren, maar desondanks altijd twijfelen. Kun je leuk vinden of niet. Kun je onbijbels vinden of niet. Het kan je pijn doen, of niet. Een feit is het. Als dan gezegd wordt dat het thema 'de heerlijkheid van Christus' voor die groep gelovigen mogelijk verwarrend is, dan is dát pas pijnlijk. Maar goed, mogelijk is er sprake van spraakverwarring (al denk ik van niet).Gian schreef:Paulus schreef zijn brieven aan gelovigen. Onbekeerden hebben niets aan de brieven van Paulus.
Het verbaasd me dat er kritiek is op een bijeenkomst van gelovigen. Is het echt zo erg dat we niet eens weten wat de functie van de Gemeente is? Dit doet me werkelijk pijn.
Ik ga er verder niet op in. Het tekent het ernstige verval van de reformatorische kerken. De Kerk wordt geregeerd door de kerk. Tijd voor een reformatie.
Inderdaad moeten we voor "Labadisme" oppassen!parsifal schreef:Eigenlijk denk ik dat Gian helemaal niet gelijk heeft. Paulus richt zich inderdaad tot de gelovigen. Ik denk dat predikanten dat ook wel wat meer mogen doen (preken alsof hij daadwerkelijk het lichaam van Christus aanspreekt). Dat wil echter niet zeggen dat de onbekeerden niets aan de brieven van Paulus hebben. Paulus richt zich ook tot de gemeente van Korinthe (of welke gemeente dan ook), hebben mensen uit andere plaatsen dan niets aan de brieven?
Ook als je niet direct wordt aangesproken kun je veel leren van wat gezegd/geschreven wordt. Het kan je laten zien wat je mist. Waarom je zondig bent. Hoe groot genade is en waarom ook voor jou de weg open is. Je moet wel altijd onthouden wie aangesproken wordt.
Verder is Heartcry natuurlijk niet de enige die zich weleens richt tot de gelovigen. In veel reformatorische kerken gebeurt dat iedere keer weer als er avondmaal is. Nu heeft de kerk een andere status dan Heartcry, maar om maar Labadisme af te leiden uit het onderwerp van lezingen of het alleen gericht zijn op gelovigen, gaat wat ver.
Weet je eigenlijk wel wat dat is?Gijs83 schreef:Inderdaad moeten we voor "Labadisme" oppassen!parsifal schreef:Eigenlijk denk ik dat Gian helemaal niet gelijk heeft. Paulus richt zich inderdaad tot de gelovigen. Ik denk dat predikanten dat ook wel wat meer mogen doen (preken alsof hij daadwerkelijk het lichaam van Christus aanspreekt). Dat wil echter niet zeggen dat de onbekeerden niets aan de brieven van Paulus hebben. Paulus richt zich ook tot de gemeente van Korinthe (of welke gemeente dan ook), hebben mensen uit andere plaatsen dan niets aan de brieven?
Ook als je niet direct wordt aangesproken kun je veel leren van wat gezegd/geschreven wordt. Het kan je laten zien wat je mist. Waarom je zondig bent. Hoe groot genade is en waarom ook voor jou de weg open is. Je moet wel altijd onthouden wie aangesproken wordt.
Verder is Heartcry natuurlijk niet de enige die zich weleens richt tot de gelovigen. In veel reformatorische kerken gebeurt dat iedere keer weer als er avondmaal is. Nu heeft de kerk een andere status dan Heartcry, maar om maar Labadisme af te leiden uit het onderwerp van lezingen of het alleen gericht zijn op gelovigen, gaat wat ver.
Jazeker! Tenminste ik weet wat Jean de Labadie voor ogen stond! Een kerk van enkel waar gelovigen.freek schreef:Weet je eigenlijk wel wat dat is?Gijs83 schreef:Inderdaad moeten we voor "Labadisme" oppassen!parsifal schreef:Eigenlijk denk ik dat Gian helemaal niet gelijk heeft. Paulus richt zich inderdaad tot de gelovigen. Ik denk dat predikanten dat ook wel wat meer mogen doen (preken alsof hij daadwerkelijk het lichaam van Christus aanspreekt). Dat wil echter niet zeggen dat de onbekeerden niets aan de brieven van Paulus hebben. Paulus richt zich ook tot de gemeente van Korinthe (of welke gemeente dan ook), hebben mensen uit andere plaatsen dan niets aan de brieven?
Ook als je niet direct wordt aangesproken kun je veel leren van wat gezegd/geschreven wordt. Het kan je laten zien wat je mist. Waarom je zondig bent. Hoe groot genade is en waarom ook voor jou de weg open is. Je moet wel altijd onthouden wie aangesproken wordt.
Verder is Heartcry natuurlijk niet de enige die zich weleens richt tot de gelovigen. In veel reformatorische kerken gebeurt dat iedere keer weer als er avondmaal is. Nu heeft de kerk een andere status dan Heartcry, maar om maar Labadisme af te leiden uit het onderwerp van lezingen of het alleen gericht zijn op gelovigen, gaat wat ver.
Ik geef Gian gelijk als hij zegt dat de brieven van Paulus gericht zijn aan gelovigen en dat de gemeente aangesproken wordt als 'gelovigen'. Maar Paulus noemt de gehele gemeente 'gelovigen', inclusief de mensen die in hun levenswandel helemaal niet laten zien dat ze gelovigen zijn. Inclusief ook de kinderen trouwens, waarvan wij doorgaans zeggen dat het kinderen van Satan zijn.parsifal schreef:Eigenlijk denk ik dat Gian helemaal niet gelijk heeft. Paulus richt zich inderdaad tot de gelovigen. Ik denk dat predikanten dat ook wel wat meer mogen doen (preken alsof hij daadwerkelijk het lichaam van Christus aanspreekt). Dat wil echter niet zeggen dat de onbekeerden niets aan de brieven van Paulus hebben. Paulus richt zich ook tot de gemeente van Korinthe (of welke gemeente dan ook), hebben mensen uit andere plaatsen dan niets aan de brieven?
Ook als je niet direct wordt aangesproken kun je veel leren van wat gezegd/geschreven wordt. Het kan je laten zien wat je mist. Waarom je zondig bent. Hoe groot genade is en waarom ook voor jou de weg open is. Je moet wel altijd onthouden wie aangesproken wordt.
Verder is Heartcry natuurlijk niet de enige die zich weleens richt tot de gelovigen. In veel reformatorische kerken gebeurt dat iedere keer weer als er avondmaal is. Nu heeft de kerk een andere status dan Heartcry, maar om maar Labadisme af te leiden uit het onderwerp van lezingen of het alleen gericht zijn op gelovigen, gaat wat ver.