Kwestie Opheusden

heusden-op
Verbannen

Re: Kwestie Opheusden

Bericht door heusden-op »

Daarom hoort zo'n brief volgens mij niet op refoforum.
dam-leer
Tom

Bericht door Tom »

Dat ligt aan de geformuleerde doelgroep. Deze brief is voor iedereen bestemd en kan daarmee op dit forum
Bijdrager

Bericht door Bijdrager »

Doelgroep is kerkelijk Nederland. Anders niet op het forum zetten. Ik schaam me plaatsvervangend. Ai ziet hoe goed hoe lieflijk is dat zonen elkaar de pan in hakken en apart weer samenkomen!

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Tom schreef:Dat ligt aan de geformuleerde doelgroep. Deze brief is voor iedereen bestemd en kan daarmee op dit forum
Volgens mij bestemd voor het moderamen en omdat de 'minderheid' z'n zin niet krijgt plaats je hem hier maar. Doe dat dan ook met naam en toenaam! Daarnaast twijfel ik of geestelijke ervaringen van een predikant ten allen tijde met de kerkenraad moeten worden gedeeld.
Jongere

Bericht door Jongere »

Tom schreef:Deze brief is voor iedereen bestemd en kan daarmee op dit forum
Ja, want ons enige criterium in plaatsing van zoiets is "de doelgroep"?
Of dat wij het "boeiend" vinden, zoals DDD nota bene schrijft?

De vraag is niet of anderen er voor kiezen dit soort dingen publiek te maken, maar of wij er goed aan doen om dit soort dingen onder ogen te krijgen en te gaan bespreken.
Ik ben er erg van overtuigd dat dat niet het geval is. Het is alleen maar heel pijnlijk voor de betrokkenen, veel te persoonlijk om zoiets openbaar te maken. Van mij mag dit epistel direct worden weggeknipt.
Laten we nu eens een andere keuze maken dan de (schijnbaar) meest voor de hand liggende, om alles te willen weten en bespreken.
Tom

Bericht door Tom »

Dan verschijnt het hier wel weer, staat ook op andere plaatsen online en wordt verspreid onder het geheel van de Gggin. Refoforum draait ook om reformatorische actualiteiten
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Waar ik problemen mee heb is de boel stront die meekomt. Concreet gaat het er dus om dat de kerkenraad het niet leuk vond dat de dominee meerdere malen iets anders vertelde dan was afgesproken vanuit de kerkenraad. Daarnaast problemen met preekvoordracht. Duidelijk.
Laag

Bericht door Laag »

Het enige woord wat ik kon vinden is: moe.

Waar gingen de preken op de paasdagen ook al weer over?

Gister morgen: over de Liefste! Wie is zij die daar opklimt uit de woestijn, en lieflijk leunt op haar Liefste! Het laatste vers in dat hoofdstuk vraagt: Kom haastelijk, mijn Liefste! Mocht Opheusden dat ontvangen!
heusden-op
Verbannen

@Laag: Terecht dat u hier op wijst.
Treffende tekst. Het was bediening, gisterenmorgen, in Barneveld, toch.
En waar is nog meer over gepreekt? Het is beter dat te horen dan al die modder over Sions gruis.
dam-leer
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

Ben benieuwd of @Luther op basis van deze brief vindt od deze kwestie de kerkenraad is aan te rekenen, mede op basis van zijn informatie.

Meer in algemene zin geeft dit een onthutsend beeld van het betrokken kerkgenootschap en de wijze waarop predikanten denken te kunnen opereren.

Ik zie een grote overeenkomst met evangelische bewegingen, waar voorgangers ook altijd oncontroleerbare boodschappen van God ontvangen en waarmee ze hun status willen verhogen.
Ambtenaar

Bericht door Ambtenaar »

heusden-op schreef:@Laag: Terecht dat u hier op wijst.
Treffende tekst. Het was bediening, gisterenmorgen, in Barneveld, toch.
En waar is nog meer over gepreekt? Het is beter dat te horen dan al die modder over Sions gruis.
Je kunt ook je ogen sluiten voor de werkelijkheid en net doen of er niets aan de hand is.
heusden-op
Verbannen

:nonnon :nonnon :nonnon
dam-leer
eilander
Moderator

Bericht door eilander »

Ambtenaar schreef:Ben benieuwd of @Luther op basis van deze brief vindt od deze kwestie de kerkenraad is aan te rekenen, mede op basis van zijn informatie.

Meer in algemene zin geeft dit een onthutsend beeld van het betrokken kerkgenootschap en de wijze waarop predikanten denken te kunnen opereren.

Ik zie een grote overeenkomst met evangelische bewegingen, waar voorgangers ook altijd oncontroleerbare boodschappen van God ontvangen en waarmee ze hun status willen verhogen.
Ik zou op basis van zo'n duidelijk vooringenomen brief niet zo'n veroordeling willen en durven uitspreken.
Simon0612

Bericht door Simon0612 »

Het plaatsen en op deze manier verspreiden van een artikel met zo’n lading, waartegen niemand zich kan verdedigen, is zondigen tegen meerdere geboden des Heeren. Sowieso het negende gebod wordt hier compleet de grond ingetrapt.

Een ieder, zowel in Opheusden als daarbuiten, mag zich wel beschamend op de knieeen laten vallen en onze Rechter om genade smeken. De stenen vliegen zelfs met pasen door de lucht om te stenigen wie er te stenigen is. Terwijl er geschreven staat: wie zonder zonden is werpe de eerste steen!

En ook het volgende wordt totaal niet ter harte genomen.
Mattheüs 22:34-40 :
En den Farizeen, gehoord hebbende, dat Hij den Sadduceen den mond gestopt had, zijn te zamen bijeenvergaderd.
En een uit hen, zijnde een wetgeleerde, heeft gevraagd, Hem verzoekende, en zeggende:
Meester! welk is het grote gebod in de wet?
En Jezus zeide tot hem: Gij zult liefhebben den Heere, uw God, met geheel uw hart, en met geheel uw ziel, en met geheel uw verstand.
Dit is het eerste en het grote gebod.
En het tweede aan dit gelijk, is: Gij zult uw naaste liefhebben als uzelven.
Aan deze twee geboden hangt de ganse wet en de profeten.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ds. A. Van Voorden heeft meerdere malen een middel mogen zijn om te verklaren wat in mijn hart leefde tot bestraffing en onderwijzing. Het is des te meer pijnlijk hoe het nu in Opheusden gaat. Het mag ook mijn begeerte zijn dat hij naar mijn gemeente mag overkomen op aanwijzing van Zijn zender.
Gesloten