Beroepingswerk discussie [4]
-
Re: Beroepingswerk discussie [4]
Driebergen heeft trouwens opnieuw een tweetal.
Tweetallen dit jaar:
april: ds. A.J.T. Ruis en ds. A.C. Uitslag (beroep op ds. A.C. Uitslag, bedankt)
juni: ds. A.J.T. Ruis en ds. K. Visser (beroep op ds. A.J.T. Ruis, bedankt)
september: ds. J. de Bruin en ds. M.A. Kempeneers
Tweetallen dit jaar:
april: ds. A.J.T. Ruis en ds. A.C. Uitslag (beroep op ds. A.C. Uitslag, bedankt)
- Ireneüs van Lyon
Wat een gekwaak over welke broeder bij welke gemeente zou passen. Nog even en kerkelijke gemeentes hoeven niet meer te beroepen want Refoforum is er voor al uw (op maat gemaakte) beroepen, alleen even inloggen.
Als ik dit topic lees moet ik eigenlijk aan het kinderlied: Hokjes Vakjes denken:
We stoppen iedereen. In hokjes vakjes. Als ze anders zijn dan wij. Blokjes plakjes. We snijden iedereen. In blokjes plakjes
https://youtu.be/uKfS47Omwsc
Al is dat vast een links kinderlied voor een rrrrechtszinnig forum.

Als ik dit topic lees moet ik eigenlijk aan het kinderlied: Hokjes Vakjes denken:
We stoppen iedereen. In hokjes vakjes. Als ze anders zijn dan wij. Blokjes plakjes. We snijden iedereen. In blokjes plakjes

Wij zouden op geen andere wijze de mysteries van God kunnen leren kennen dan door de Menswording van onze Meester, het Woord. Geen ander dan zijn Woord was immers in staat de mysteries van de Vader te openbaren, want wie anders kende de gedachte van de Heere of wie anders is zijn raadsman geweest?
-
Tjonge, gij zijt edeler dan wij.Ireneüs van Lyon schreef:Wat een gekwaak over welke broeder bij welke gemeente zou passen. Nog even en kerkelijke gemeentes hoeven niet meer te beroepen want Refoforum is er voor al uw (op maat gemaakte) beroepen, alleen even inloggen.
Ik vind deze zinloze post eigenlijk gekwaak.Ireneüs van Lyon schreef:Wat een gekwaak over welke broeder bij welke gemeente zou passen. Nog even en kerkelijke gemeentes hoeven niet meer te beroepen want Refoforum is er voor al uw (op maat gemaakte) beroepen, alleen even inloggen.
Zetten wel vaart achter het beroepingswerk..cornelis mussche schreef:Driebergen heeft trouwens opnieuw een tweetal.
Tweetallen dit jaar:
Ik verwacht dat ds Kempeneers wordt beroepen
Dan mogen de GG Zeist en Scherpenzeel ook wel haast gaan maken met het beroepingswerk
Waarom??Silo schreef:Dan mogen de GG Zeist en Scherpenzeel ook wel haast gaan maken met het beroepingswerk
-
- Verbannen
@Silo denkt vast dat dat die gemeenten leden zullen verliezen aan de CGK van Driebergen en/of Renswoude. Maar dat zal wel los lopen, denk ik.
Was getekend,
uw medeforummer Jantje
uw medeforummer Jantje
Aanstaande zondag preekt Kand Droger er.mcgk schreef:Ik verwacht niet dat deze gemeenten nog gaan beroepen en ik weet ook niet of dat mag en kan i.v.m. het gedaalde ledental.HHKtE schreef: Tholen icm Oud Vossemeer is ook vacant.
Verwacht wel dat ze hem willen beroepen al zal het part time zijn.
Tholen is inderdaad gezakt in ledental. Oud Vossemeer iets gegroeid
-
Alles op Zijn tijd en wijze, laten we er geen wedstrijdjes op na houden...Silo schreef:Dan mogen de GG Zeist en Scherpenzeel ook wel haast gaan maken met het beroepingswerk
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
mail: broederhh@gmail.com
Heb je nog een verklaring voor deze wonderlijke opmerking?Silo schreef:Dan mogen de GG Zeist en Scherpenzeel ook wel haast gaan maken met het beroepingswerk
Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.
Pierre en Jantje denken blijkbaar dat Gergemleden toch niet weglopen, welke preken er ook gelezen worden en welke goede predikanten er ook in de buurt zijn.
Zeist heeft inmiddels tweetal gesteldpierre27 schreef:Heb je nog een verklaring voor deze wonderlijke opmerking?Silo schreef:Dan mogen de GG Zeist en Scherpenzeel ook wel haast gaan maken met het beroepingswerk
Ze heten niet allemaal reforefo schreef:Pierre en Jantje denken blijkbaar dat Gergemleden toch niet weglopen, welke preken er ook gelezen worden en welke goede predikanten er ook in de buurt zijn.

Zalig is de mens, welken de Heere de zonden niet toerekent.