In Trouw stond vandaag ook zoiets. Maar dan van iemand anders.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
’Wie uitziet en hoopt op de Heer krijgt nieuwe kracht: hij slaat zijn vleugels uit als een adelaar, hij loopt, maar wordt niet moe, hij rent, maar raakt niet uitgeput’.
Wil een artikel over het predikanten tekort van de GG in het RD.Zeeuw schreef:Vertel, wat vind deze mijnheer of mevrouw.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
Is er trouwens ook een ouderlingen tekort in de GG? Of zijn daar weinig tot geen vacatures?
Een bidstond is onnodig. Als je werkelijk eenheid wilt, moet je dat gewoon doen. Net als al die splitsingen ook zonder bidstond tot stand kwamen.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
Ik zou zeggen: beide; bid en werk.refo schreef:Een bidstond is onnodig. Als je werkelijk eenheid wilt, moet je dat gewoon doen. Net als al die splitsingen ook zonder bidstond tot stand kwamen.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
-
- Verbannen
Onjuist. Dat is André van Putten uit Kampen.Bezorgd schreef:Wil een artikel over het predikanten tekort van de GG in het RD.Zeeuw schreef:Vertel, wat vind deze mijnheer of mevrouw.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
-
- Verbannen
Zeker.Simon0612 schreef:Betreft een rotonde over de bidstond m.b.t. eenheid. Blijkbaar wil GerGem-Lid opnieuw die discussie onder de aandacht brengen.Zeeuw schreef:Vertel, wat vind deze mijnheer of mevrouw.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
Het verblijdt me dat er ook binnen de GGiN steeds meer mensen hierover positief van zich laten horen.
Nu het predikantenkorps nog.
Over een bidstond of over eenheid an sich?GerefGemeente-lid schreef:Zeker.Simon0612 schreef:Betreft een rotonde over de bidstond m.b.t. eenheid. Blijkbaar wil GerGem-Lid opnieuw die discussie onder de aandacht brengen.Zeeuw schreef:Vertel, wat vind deze mijnheer of mevrouw.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
Het verblijdt me dat er ook binnen de GGiN steeds meer mensen hierover positief van zich laten horen.
Kan het zijn dat er eerder een onzichtbaar tekort is, omdat er best wel wat ouderlingen zouden willen afzwaaien als er in hun ogen geschikte vervangers zouden zijn?Herman schreef:Is er trouwens ook een ouderlingen tekort in de GG? Of zijn daar weinig tot geen vacatures?
Re: RE: Re: Kerkelijke eenheid / Kanselruil
Ik heb geen idee. Ik stel een feitelijke vraag.Ararat schreef:Kan het zijn dat er eerder een onzichtbaar tekort is, omdat er best wel wat ouderlingen zouden willen afzwaaien als er in hun ogen geschikte vervangers zouden zijn?Herman schreef:Is er trouwens ook een ouderlingen tekort in de GG? Of zijn daar weinig tot geen vacatures?
Zover ik weet is er geen sprake van een tekort aan ouderlingen. In kleinere gemeenten zal het wel wat lastiger zoeken zijn, maar over het algemeen is er geen landelijk groot tekort.Herman schreef:Is er trouwens ook een ouderlingen tekort in de GG? Of zijn daar weinig tot geen vacatures?
In mijn Bijbel staat "Bid zonder ophouden" en "Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed." Dus een enkele stond is armetierig. Mag wel een heel leven zijn.refo schreef:Een bidstond is onnodig.
Maak je maar geen illusies. Op een enkeling na hoor ik niemand over hoor. Ben wel benieuwd naar je steeds meer…?GerefGemeente-lid schreef:Zeker.Simon0612 schreef:Betreft een rotonde over de bidstond m.b.t. eenheid. Blijkbaar wil GerGem-Lid opnieuw die discussie onder de aandacht brengen.Zeeuw schreef:Vertel, wat vind deze mijnheer of mevrouw.GerefGemeente-lid schreef:Behartigenswaardige woorden vandaag in het RD van C. Vat uit Hendrik-Ido-Ambacht.
Dat et gaat niet over een bidstond om eenheid.Adagio schreef:In mijn Bijbel staat "Bid zonder ophouden" en "Zijt geduldig in de verdrukking. Volhardt in het gebed." Dus een enkele stond is armetierig. Mag wel een heel leven zijn.refo schreef:Een bidstond is onnodig.
-
- Verbannen
Ik beweeg me meer in GGiN-kringen dan jij denkt of vermoedt.Simon0612 schreef:Maak je maar geen illusies. Op een enkeling na hoor ik niemand over hoor. Ben wel benieuwd naar je steeds meer…?
En ik hoor daar zeker erg veel instemming met de oproep van ds. Hoogerland. Veel meer dan jij denkt. Dus die illusies zijn echt hele grote onzin.