Twee dingen:Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Orckie,
Ik heb je niet persoonlijk willen aanvallen, maar dat "nu jij weer" kwam bij mij een beetje uitdagend over. Misschein kwam het door een aantal andere recente postings van je die ik vanwege het uitdagende karakter niet zo vond passen bij theologische onderwerpen. Gelukkig geef je aan dat mijn gevoel niet terecht was.
ja, kijk, inhoudelijk heb ik verder even niets te melden, anders dan wat staat in de posting die jij hebt gequoot. want ik ken niet zulke zaken als jij noemt en als ik zou kennen, zou ik nog niet bij de kekrkenraadsvergadering en bij de curatoriumvergadering hebben gezeten en zou ik nog niet ale papieren hebben gelezen. Dus ik zou je niet graag volgen in wat je aan het einde van je posting beweert.
(1) de manier waarop jij discussieert over theologische onderwerpen (zie ook dit topic) vind ik doorgaans heel wat ongepaster dan mijn stijl (die inderdaad als het om het zakelijke debat gaat, soms wat lichtvoetig is...).
(2) als jij hier inderdaad geen enkele betrouwbare insider info over hebt kun je je beter afzijdig houden van de discussie in plaats van het zo te domineren en te doen alsof het curatorium of het huidige systeem onfeilbaar is. Wat weet je daar tenslotte van als je er nooit iets uit de eerste hand van gehoord hebt?
Overigens kun je ook in biografieën van predikanten vinden dat ze in eerste instantie afgewezen werden, terwijl de betrokkene daar zo zijn vragen bij had.