Jij bent geen vrouw zekerErasmiaan schreef:Dat heb je wel gedaan. Het mag gevoegelijk duidelijk zijn waar Gijs83 kerkt.Luther schreef:Ik heb geen enkele specifieke gemeente herkenbaar genoemd. En met die laatste uitspraak ben ik het ABSOLUUT oneens. En die verhaaltjes van wat er duur uitziet, kan goedkoop zijn, daar heb ik helemaal niets mee. Slap verweer. Je zou het met me eens moeten zijn dat luxe niet past in een christelijke gemeente. Welk beeld stralen we daarmee uit naar buitenkerkelijken.Erasmiaan schreef:Het probleem zit hem in het feit dat je naar specifieke kerken wijst. Dan wijs je eigenlijk mensen aan die het (volgens jou) fout doen. Terwijl iets wat er duur uit ziet erg goedkoop kan zijn en vice versa. En voorts, en dat merkt onze predikant ook wel eens op, moet je naar je stand leven.
En verder ga ik er maar niet op in, dit topic wordt gevoerd door allerlei overdrijvingen en karikaturen. Dat je vreemd aangekeken zou worden in sommige gemeenten met een hoed van minder dan 200 euro...![]()
Moet je daar dan serieus op in gaan?

Dat zijn echt vrouwendingen. Er zijn bepaalde hoedenzaken waar je onder de pakweg 150 euro nauwelijks slaagt.
Vrouwen weten precies hoeveel iets kost, zeker wat betreft kleding.
Als de gewone krant (AD of Telegraaf) iets meldt over een reform kerk, staat er altijd een foto bij van mensen die ter kerke gaan.
En die zien er nu niet bepaald armoedig uit.