Natuurlijk mag je de context erbij betrekken. In dat geval zou ik graag beargumenteerd willen zien waarom de context de genoemde punten 'gereformeerd' maakt. Het liefst met de punten erbij genoemd, zodat we aan het eind kunnen zien of er nog punten niet tegengesproken zijn.Ariene schreef:Toch lijkt me dat van belang.memento schreef:Grace, het gaat niet om de punten die allemaal wél gereformeerd te noemen vallen, maar om de punten die dat niet zijn.]
Voorderest stel ik voor dat degenen die willen aantonen dat de 5 punten die ik noemde ook gereformeerd uitgelegd kunnen worden, dit ook systematisch doen, dus door even aan te geven welk punt je aan het bespreken bent, en wat je argumenten zijn.
Het gaat tenslotte wel om de context
Ik zie de reacties met spanning tegemoed, want ik denk dat tenminste een aantal van de 5 punten niet gereformeerd vallen uit te leggen, ook niet door de context erbij te betrekken.
De reden waarom ik ds. Maritz heb genoemd, is omdat ik me daar enkele hearcry-fans heb laten vertellen dat hij wel vertegenwoordigd waar heartcry voor wil staan. Van wat ik van andere lezingen even zo snel gelezen heb, bevestigd dit beeld wel. Het gaat mij niet om zijn persoon, maar omdat zijn manier van spreken typerend is voor heartcry, algemeen genomen.onderstaande post van Tiberius schreef:Alleen moeten we er dan wel voor waken, dat we geen predikanten, van wie we toch belijden, dat het geroepen gezanten zijn, gaan zitten veroordelen. Dat lust mij niet zo.
Ik pleit dus om eens concreet te worden. Er is in deze topics al lang genoeg langs elkaar heen gepraat. Ik ben wel benieuwd wat de voorstanders van heartcry in kunnen brengen, om de genoemde 5 punten gereformeerd uit te leggen.