Beste Bert Mulder,Bert Mulder schreef:Je vragen 1, 2 en 3(1) zijn hier beantwoord.SecorDabar schreef:Er is al veel gediscussieerd over thuislezen, soms op een niet malse manier....
Alleen zijn mijn vragen slechts door weinigen beantwoord.
Vandaar opnieuw een poging, om inhoudelijk op mijn vraagstelling te reageren:
1. Wanneer zouden wij thuislezend worden?
2. Is thuislezen een bodem om het isolement te zoeken?
3. Ontrekt men zich door thuislezen niet aan pastorale zorg en de tucht der kerk?
3. Zijn er onderlinge contacten met andere thuislezers ? Waaruit blijkt dat in dit artikel?
4. Hoe komt de redactie van het blad Terdege aan de cijfers van 3000 tot 6000 thuislezers?
5. Wordt uit het artikel het verschil tussen principieële thuislezers en kerkelijke thuislezers duidelijk?
Op vraag 3(2) weet ik geen antwoord, maar neem aan dat er weinig contact is
Vraag 4 moet je aan Terdege vragen.
Vraag 5 - wat bedoel je? Wat is een 'principieële' thuislezer? Wat is een 'kerkelijke' thuislezer?
Bedankt voor uw antwoord.
Met principiële thuislezers bedoel ik degenen die geloven dat geen enkel kerkverband meer voldoet aan de 3 kenmerken van een ware kerk: zuivere prediking-zuivere bediening van de sacramenten-handhaving der kerkelijke tucht.
Met kerkelijke thuislezers bedoelt men degenen, die geloven dat deze 3 kenmerken wel voldoen, soms ook nog lidmaat zijn van een kerkverband, maar die vanwege de reisafstand thuis preken lezen of luisteren, bijvoorbeeld als men (al of niet gedwongen) in een niet-refomatorische onkerkelijke landstreek woont, of omdat de loopafstand naar de kerk te ver is, als men tegen vervoersmiddelen op zondag is.