Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [4]

henriët

Re: Wat is/zijn je laatste/nieuwste aanwinst(en)?? [4]

Bericht door henriët »

ijdel/ nodig, opbergen, markplaats.. tja

hij staat nu in de studeerkamer naast alle (theologische) boeken, en ik zal t s uit gaan proberen, en nee het is niet voor de ijdelheid, maar nodig, wat denk je altijd zitten achter rf, dan is een sportief uurtje hard nodig, wie weet dat dit een goede vervanger van sonja is... want dat vind ik drie keer niks
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Kislev

Bericht door Kislev »

Nieuwste aanwinst een autostoel van maxi-cosi via marktplaats voor een paar tientjes. :super
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

henriët schreef:ijdel/ nodig, opbergen, markplaats.. tja

hij staat nu in de studeerkamer naast alle (theologische) boeken, en ik zal t s uit gaan proberen, en nee het is niet voor de ijdelheid, maar nodig, wat denk je altijd zitten achter rf, dan is een sportief uurtje hard nodig, wie weet dat dit een goede vervanger van sonja is... want dat vind ik drie keer niks
Kijk, hij staat al op een goede plek! Kan je lezen en fietsen tegelijk! (je hoeft niet op te letten, want dat ding staat stil)
Ik weet, mijn Verlosser leeft
caprice

Bericht door caprice »

GBS-digitaal. Gratis opgestuurd gekregen, net als alle andere donateurs van de GBS.

Héél handig. :)
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Ariene

Bericht door Ariene »

caprice schreef:GBS-digitaal. Gratis opgestuurd gekregen, net als alle andere donateurs van de GBS.

Nu serieus,
Wat is er zo handig aan?

De sv staat toch ook online?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gian

Bericht door Gian »

Ariene schreef: Nu serieus,
Wat is er zo handig aan?
Ws de kanttekeningen.

Tenslotte zijn er denk vast wel een paar GBS'ers die geen internet hebben ;)
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
mentos

Bericht door mentos »

Kislev schreef:Nieuwste aanwinst een autostoel van maxi-cosi via marktplaats voor een paar tientjes. :super
Als je soms ook nog een buggy nodig hebt, een gewone maxi-cosi, een hoop speelgoed van Tiamo, een houten wagentje, een bouwdoos, een antieke kast(€500)...
Getob is als een schommelstoel: het houdt je bezig, maar het brengt je nergens...!!
monique

Bericht door monique »

Tiberius schreef:
Jo-Ann schreef:Nou ja! +1:((

Schrijf maar gewoon dat je er blij mee bent, dat je een zoon hebt, hoe die heet en plaats een foto! :jongle
Gewoon blij is nog zachtjes uitgedrukt. We lopen al weken lang met ons hoofd in de wolken (enerzijds van blijdschap, anderzijds van slaapgebrek).

Wat betreft dat slaapgebrek: dat hebben we er graag voor over!

Wat betreft die blijdschap: hieronder de reden (4 foto's van 1 ventje).
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
tiberius wat een sgatje ik kom een beetje laat
maar nog gefeliciteerd :)
herinner je gister
droom van morgen
maar leef vandaag
caprice

Bericht door caprice »

Ariene schreef:
caprice schreef:GBS-digitaal. Gratis opgestuurd gekregen, net als alle andere donateurs van de GBS.

Nu serieus,
Wat is er zo handig aan?

Ja, maar dit is de meest zúivere uitgave. ;)

Overigens denk ik dat veel abbonnees hier niets aan hebben, aangezien ze niet eens een computer zullen hebben, maar de cd's zullen hun weg wel vinden. Het is een mooi programma. De cd is niet duur. Voor 5 euro inclusief verzendkosten zijn ze te bestellen bij de GBS.
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
albion

Bericht door albion »

Hendrikje Stoffels schreef:Afgelopen week hadden wij een gemeenteavond, en daar werd voorgesteld om als richtlijn één netto weekloon of 2% nettobedrijfswinst als vaste vrijwillige bijdrage per jaar vast te stellen. Ik vind 10% wel heel erg veel moet ik zeggen, zeker als je bedenkt dat een deel van de gemeenteleden dat echt niet op kan brengen.

Die 2%-regeling werd overigens met algemene stemmen aanvaard, met als aantekening dat voor mensen die, om wat voor reden dan ook, niet aan de 2%-norm kunnen voldoen, minder, maar naar draagkracht, bijdragen. Ook werd aanvaard dat alles met incasso per maand gaat gebeuren, behalve voor die mensen die principiële bezwaren hebben tegen automatische incasso's. Er waren er drie die weigerden per automatische incasso te betalen, daarvoor wordt een andere manier van betalen voor bedacht.
Ik snap hier niets van. Om met anderen te bepalen hoeveel je weggeeft aan goede doelen?? Om eerlijk te zijn reageer ik op sommige 'goede doelen' als een stier op een rode lap. Het wordt voor mij bepaald hoeveel ik moet geven beginnend bij 10 euro, 15 euro of meer. Zo kreeg ik een telefoontje van iemand voor een goed doel of zij voortaan het geld automatisch van mijn rekening af mochten schrijven. De banken willen niet meer werken met acceptgiro's. En ze vond het niet netjes om de mensen... let wel: te verplichten om op een andere manier te gaan betalen.
Een goed doel is geen verplichting. Je geeft uit eigen vrije wil wat je kan missen en dat doe je graag. Dus niet door anderen opgelegd wat en hoeveel je moet geven.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Ariene

Bericht door Ariene »

caprice schreef:
Ariene schreef:

Nu serieus,
Wat is er zo handig aan?

Ja, maar dit is de meest zúivere uitgave. ;)

Overigens denk ik dat veel abbonnees hier niets aan hebben, aangezien ze niet eens een computer zullen hebben,
Meen je dit?

Woorden van Ds. Egas refdag:

We hebben lang gedacht dat we het ook wel zonder internet op de computer zouden kunnen redden, maar in de praktijk blijkt dit achterhaald. Het zou dapper zijn om nu te zeggen dat we internet op ons mobieltje niet willen, maar over vijf jaar is dit ook weer achterhaald”, aldus ds. Egas.
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

albion schreef:
Hendrikje Stoffels schreef:Afgelopen week hadden wij een gemeenteavond, en daar werd voorgesteld om als richtlijn één netto weekloon of 2% nettobedrijfswinst als vaste vrijwillige bijdrage per jaar vast te stellen. Ik vind 10% wel heel erg veel moet ik zeggen, zeker als je bedenkt dat een deel van de gemeenteleden dat echt niet op kan brengen.

Die 2%-regeling werd overigens met algemene stemmen aanvaard, met als aantekening dat voor mensen die, om wat voor reden dan ook, niet aan de 2%-norm kunnen voldoen, minder, maar naar draagkracht, bijdragen. Ook werd aanvaard dat alles met incasso per maand gaat gebeuren, behalve voor die mensen die principiële bezwaren hebben tegen automatische incasso's. Er waren er drie die weigerden per automatische incasso te betalen, daarvoor wordt een andere manier van betalen voor bedacht.
Ik snap hier niets van. Om met anderen te bepalen hoeveel je weggeeft aan goede doelen?? Om eerlijk te zijn reageer ik op sommige 'goede doelen' als een stier op een rode lap. Het wordt voor mij bepaald hoeveel ik moet geven beginnend bij 10 euro, 15 euro of meer. Zo kreeg ik een telefoontje van iemand voor een goed doel of zij voortaan het geld automatisch van mijn rekening af mochten schrijven. De banken willen niet meer werken met acceptgiro's. En ze vond het niet netjes om de mensen... let wel: te verplichten om op een andere manier te gaan betalen.
Een goed doel is geen verplichting. Je geeft uit eigen vrije wil wat je kan missen en dat doe je graag. Dus niet door anderen opgelegd wat en hoeveel je moet geven.
De vrijwillige bijdrage is niet zo zeer een goed doel. Het is een manier om de kerk/gemeente draaiende te houden. Als je lid van een gemeente bent, kan daar best iets tegenover staan, ook in de vorm van een financiele bijdrage.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Josephus

Bericht door Josephus »

JolandaOudshoorn schreef:De vrijwillige bijdrage is niet zo zeer een goed doel. Het is een manier om de kerk/gemeente draaiende te houden. Als je lid van een gemeente bent, kan daar best iets tegenover staan, ook in de vorm van een financiele bijdrage.
Klopt. In de brief van Kerkbalans stond als richtbedrag 3% van het netto-inkomen. Dat is best een flink bedrag en daar mag je natuurlijk van afwijken, maar als je het afzet tegen de bedragen die uitgegeven worden aan kleding, vakantie en andere luxe-artikelen, is het eigenlijk niet veel meer dan een fooi.
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Josephus schreef:
JolandaOudshoorn schreef:De vrijwillige bijdrage is niet zo zeer een goed doel. Het is een manier om de kerk/gemeente draaiende te houden. Als je lid van een gemeente bent, kan daar best iets tegenover staan, ook in de vorm van een financiele bijdrage.
Klopt. In de brief van Kerkbalans stond als richtbedrag 3% van het netto-inkomen. Dat is best een flink bedrag en daar mag je natuurlijk van afwijken, maar als je het afzet tegen de bedragen die uitgegeven worden aan kleding, vakantie en andere luxe-artikelen, is het eigenlijk niet veel meer dan een fooi.
Niet het Bijbelse gegeven van de 'tienden' :quoi :langue
Ariene

Bericht door Ariene »

maar als je het afzet tegen de bedragen die uitgegeven worden aan kleding
Zeg dat niet te snel....Afbeelding

rok van 4,50
vest van 4,00
shirt van 3,99
panty van 1,99

Afbeelding
Gesloten