Beroepingswerk, deel 5

Ander

Bericht door Ander »

Tiberius schreef:Anderzijds merk ik tot mijn stomme verbazing dat een aantal forummers die zaken wel op prijs stelt.
Toe maar!! De mening van enkelen is bij jou wel overheersend geloof ik.
Rens

Bericht door Rens »

Anti-quoq schreef:
Rens schreef:Tjonge, je mag al niet eens meer grinniken om een cynische posting zeg....de posting an sich was gewoon ráák......en "geen commentaar" is op zich al commentaar zát.............
Geen commentaar!
hoevaak is Ds. BJ van Boven te de Valk-Wekerom dit jaar beroepen, en naar welke gemeenten?
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Unionist

Bericht door Unionist »

Je kerkbodes bewaren, Rens!
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Rens

Bericht door Rens »

Unionist schreef:Je kerkbodes bewaren, Rens!
een stapel van inmiddels 2 jaar een plaats zien te geven? en de GezinsGids en de Terdege erbij, dat wordt een beste stapel...............
Moderatorbericht:
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Ander schreef:
Tiberius schreef:Anderzijds merk ik tot mijn stomme verbazing dat een aantal forummers die zaken wel op prijs stelt.
Toe maar!! De mening van enkelen is bij jou wel overheersend geloof ik.
Tja, als jullie zoveel plezier beleven aan die statistieken.
Ik noteerde in de gauwigheid: Ander, Dre, Swelinck, Judith en Wilhelm.
Er zijn wel topics met minder posters.
Unionist

Bericht door Unionist »

Misschien in iets te grote gauwigheid. Lees de posting van Wilhelm nog eens rustig door...
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
Wilma van den Berg

Bericht door Wilma van den Berg »

Beroepingswerk

Protestantse Kerk in Ned.
Beroepen: te Ameide-Tienhoven (herv.), J. Alma te Eethen en Drongelen (herv.); te Laar (Duitsland), G. J. Beuker te Hoogstede (Duitsland), die dit beroep heeft aangenomen; te Meteren en Est (herv.), W. Altena te Daarle (herv.).
Bedankt: voor Tholen (herv.), J. A. van den Berg te Nieuw-Lekkerland (herv.).

Chr. Geref. Kerken
Aangenomen: naar Hilversum-Oost, E. B. Renkema te Haarlem.

Geref. Gemeenten
Bedankt: voor Hilversum en Yerseke, M. Karens te Werkendam; voor Leerdam, A. Schot te Nunspeet; voor Nieuwdorp, W. J. Karels te Hardinxveld-Giessendam
Ons geloof wankelt weleens maar Gods trouw nooit!
HHKtE

Bericht door HHKtE »

Wilma van den Berg schreef:Beroepingswerk

Beroepen: te Meteren en Est (herv.), W. Altena te Daarle
De combi Meteren en Est lijkt mij een onmogelijke combinatie om een predikant te beroepen
Est dat je kan rekenen tot rechtse kant van de GB en Meteren daarentegen links .Steeds beroept men een |linkse| Bonder of net niet meer
Is Est zo klein dat men weinig in de melk heeft te brokkelen??
Rens

Bericht door Rens »

Chr. Geref. Kerken
Aangenomen: naar Hilversum-Oost, E. B. Renkema te Haarlem.
Ach, die ken ik wel, daar ben ik een aantal keren bij wezen kerken..........
Moderatorbericht:
astroguy

Bericht door astroguy »

HHKtE schreef:

De combi Meteren en Est lijkt mij een onmogelijke combinatie om een predikant te beroepen
Est dat je kan rekenen tot rechtse kant van de GB en Meteren daarentegen links .Steeds beroept men een |linkse| Bonder of net niet meer
Volgens het Jaarboek PKN 2007/08 heeft Est 185 doop en 103 belijdende leden. Meteren 657 doop en 245 belijdende leden.
Atze
freek

Bericht door freek »

HHKtE schreef:

De vorige predikant, G.H. Nijland, diende ook beide gemeenten, voor zover ik weet.
HHKtE

Bericht door HHKtE »

freek schreef:
HHKtE schreef:

De vorige predikant, G.H. Nijland, diende ook beide gemeenten, voor zover ik weet.
dat weet ik ook wel,het is al jaren een combinatie
Ik weet ook dat de gemeenteleden uit Est als er geen middagdienst
is in Est uitwijken naar Tricht waar GB dienste worden gehouden in de Dorpskerk aldaar waar "rechtse"Bonders voorgaan
daarom blijft voor mij een rare combinatie daar
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

freek schreef:De vorige predikant, G.H. Nijland, diende ook beide gemeenten, voor zover ik weet.
Het samen beroepen van predikanten gebeurt al vanaf 1941, in een verhouding van 3(Est)-7(Meteren). Er is inderdaad een liggingsverschil, maar volgens mij geeft dit geen problemen. 's avonds is er om de beurt dienst in Est of in Meteren. Sommige kergangers uit Est gaan als er 's avonds geen dienst is in Est 's middags naar de kerk in Tricht (dit zijn er niet zo veel), andere kerkgangers in Est zijn meer gericht op Meteren. Omdat in de Hervormd-Gereformeerde evangelisatie te Tricht meestal alleen 's middags dienst is (1 maal per maand is er ook 's avonds dienst), bezoekt een groep kerkgangers uit Tricht als er in Est een rechtse bonder voorgaat ook een dienst in Est.

Est heeft overigens een erg mooi kerkje.
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

Hoe het ook zij: als ds Altena het aanneemt, krijgt Meteren-Est een goed predikant!
claus

Beroepingswerk

Bericht door claus »

Opnieuw kan de maand december bijgeschreven worden als een maand, waarin niet één predikant van de Ger. Gem. een beroep heeft aangenomen. Al eerder schreef ik dat dit vanaf 1964 slechts één keer is gebeurd, afgezien van welke ligging de beroepen predikant heeft. Dan hoor je vaak: de Ger. Gem. is vooral in het najaar een bedankieskerk. Wie zou er oorzaken weten waarom dit toch het geval is? Want...er geschiedt niet bij geval...In de cdecembermaand worden van alle maanden op één na de meeste beroepen uitgebracht in de GG. Er wordt heel veel gebeden, naar ik aanneem ook oprecht gebeden, om de komst van de beroepen predikant (altijd, maar óók in december!). Hoe zou het nou toch komen dat er in die maand nooit een beroep aanvaard wordt in de GG?
Gesloten