Precies, ik woon in een van de meest rustige dorpen van Nederland... Ik dacht dat zoiets was voor de grote stad...Christiaan schreef:Juist waar je het niet verwacht.wim schreef:Malloten zitten echt overal.JolandaOudshoorn schreef:ik gisterenavond tot een uur of half elf op het politiebureau zat met een buurvrouw die mishandelt was door haar man?
ik nu even bij moet komen en nog steeds verbaasd ben dat zoiets gebeurd?
Wist je dat . . . [4]
- JolandaOudshoorn
Ik weet, mijn Verlosser leeft
't Komt zelfs in Sliedrecht voor.JolandaOudshoorn schreef:Precies, ik woon in een van de meest rustige dorpen van Nederland... Ik dacht dat zoiets was voor de grote stad...Christiaan schreef:Juist waar je het niet verwacht.wim schreef:Malloten zitten echt overal.JolandaOudshoorn schreef:ik gisterenavond tot een uur of half elf op het politiebureau zat met een buurvrouw die mishandelt was door haar man?
ik nu even bij moet komen en nog steeds verbaasd ben dat zoiets gebeurd?

In nothing is the power of the dark lord more clearly displayed then in the division between those who still oppose him - Tolkien.
Vertaling:
Is geen enkel ding is de macht van de donkere vorst beter te zien dan in de verdeeldheid tussen hen die zijn tegenstanders zijn.
Vertaling:
Is geen enkel ding is de macht van de donkere vorst beter te zien dan in de verdeeldheid tussen hen die zijn tegenstanders zijn.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Dank je, Jongere! Het is de haven van Bergen in Noorwegen. Aanrader voor een ieder...Jongere schreef:Mooi avatar Mister!Mister schreef:Begin een verandering ;-)Jongere schreef:...de toon hier op Refoforum me ontzettend tegen begint te staan? Ik word er een beetje moedeloos van. Het lijkt wel alsof christenen niets beters te doen hebben dan elkaar te bevechten.
Nou, even heel serieus: Als het gaat over mijn wensenlijstje voor landen in het buitenland waar ik graag nog eens zou willen kijken staat Noorwegen daar heel erg hoog op! Hoewel Ijsland me ook erg mooi lijkt.Mister schreef:Dank je, Jongere! Het is de haven van Bergen in Noorwegen. Aanrader voor een ieder...Jongere schreef:Mooi avatar Mister!Mister schreef:Begin een verandering ;-)Jongere schreef:...de toon hier op Refoforum me ontzettend tegen begint te staan? Ik word er een beetje moedeloos van. Het lijkt wel alsof christenen niets beters te doen hebben dan elkaar te bevechten.
Ik vraag me af waarom er altijd zo'n waterscheiding moet zijn (dit is wél goeie muziek en dat niet). Voorbeeldje: ik vind het stuk 'Nun komm der Heiden Heiland" (Bach?) vreselijk saai en niets aan. Maar een stuk als "Kommst Du, Licht der Heiden" van Buxtehude vind ik prachtig.wim schreef:Laat je niet op de kast jagen joh. Als jij iets mooi vindt, moet je er gewoon van genieten. Aan de andere kant: gun de muziekkenners (daar behoor ik niet toe, voor de duidelijkheid) de ruimte om te schieten op de muziek die jezelf wèl kunt waarderen. Ze hebben ervoor doorgeleerd dus dan mogen ze dat. Doe er je voordeel mee.Afgewezen schreef: [...] ik er nú pas achter ben dat het een stuk was van Martin Mans
dat ik dus zijn muziek al waardeerde [...]
Aan weer een andere kant: de twee 'kampen' in de christelijke muziekwereld zouden zich best met elkaar mogen verzoenen. Een goede marketingmachine zou misschien wel heel welkom kunnen zijn om ook andere kerkmuziek onder de aandacht te brengen. Mijn overtuiging is dat goede muziek de slechtere overleeft als men maar de gelegenheid krijgt om ermee in aanraking te komen. Een discussie over wat goede of slechte muziek is, is dan niet nodig. Maar misschien ben ik daarin te optimistisch.
Toch is het allebei muziek op niveau, dacht ik. Dan zie je toch dat het ook gewoon een kwestie van smaak is?
Yep, Bach.Afgewezen schreef:'Nun komm der Heiden Heiland" (Bach?)
Ik koester goede herinneringen aan dit stuk. Door dit stuk heb ik Bach leren waarderen. Eerst was ik gek op dit nummer, maar na een poosje verwaterd dat. Net als alle muziek. Ik moet altijd iets nieuws horen. Je hebt overigens 2 versies. Ik vind de éne (waarschijnlijk de saaie

Bach vind ik normaliter enorm kunstig en uitdagend om te luisteren, maar het is soms meer wiskunde dan expressie. Dit stukje is een prachtige expressievolle uitzondering. Schitterend in zijn eenvoud en helderheid. Stel je een klein kerkje voor. Helemaal leeg, op een mooi orgeltje na. Dat ding heeft slechts een paar registers en f-gestemt. In die opperste stilte zet de organist de transparante begintonen van dit stuk in. Rillingen op mijn rug en tranen in mijn ogen.
Ik zal het even goed maken:geledu schreef:....We een nieuwe poster hebben ?
....zijn naam Jonathan Westmore is.
....hij zich nog niet heeft voorgesteld.
....ik een klein vermoeden heb wie het is !
Mijn naam is dus Jonathan, en ben nog in m'n jongere jaren. Veel valt er niet over mezelf te vertellen, althans niet wat interresant zou kunnen zijn voor de meesten.
Wat Geledu bedoeld met "ik een klein vermoeden heb wie het is" gaat me een beetje voorbij, sorry.
Laat Bach nou alleen voor orgel al 4 verschillende bewerkingen van dat lied hebben gemaakt... Nou weten we dus nog niks.Afgewezen schreef:Voorbeeldje: ik vind het stuk 'Nun komm der Heiden Heiland" (Bach?) vreselijk saai en niets aan.
Voor de orgelfreaks is dat onbekend, want daarover bestaat geen orgelbewerking.Afgewezen schreef:Maar een stuk als "Kommst Du, Licht der Heiden" van Buxtehude vind ik prachtig.
Zeker, als de kwaliteit goed is wil dat nog niet zeggen dat iedereen het evenzeer zal waarderen. Op elk niveau blijven er persoonlijke voorkeuren. De een heeft liever een kroket, de ander liever een frikadel. De een heeft liever een paté van hongaarse ganzenlever, de ander prefereert creuses tsarskaya...Afgewezen schreef:Toch is het allebei muziek op niveau, dacht ik. Dan zie je toch dat het ook gewoon een kwestie van smaak is?