Jaarboekje en cijfers GG

memento

Bericht door memento »

De kans dat je na overgang naar de HHK weer onder een hypercalvinistische prediking komt, is vrij reëel.
Kan je een voorbeeld noemen? Ik ken er namelijk geen...
Kislev

Bericht door Kislev »

Hypercalvinisme is misschien een beetje overdreven. Maar het aanbod van bijv. ds. Reinders en ds. Veldman is nou niet echt groot te noemen.
Adorote

Bericht door Adorote »

Vincent schreef:
Hendrikus schreef:
Unionist schreef:IDe kans dat je na overgang naar de HHK weer onder een hypercalvinistische prediking komt, is vrij reëel. In de CGK is die kans veel kleiner. Dat zal veel ex-Ger Gemmers ervan weerhouden zich nu bij de HHK aan te sluiten.
Dat bedoelde ik maar.

zinvol om dan ritmisch zingen te noemen :lol:

De Ger-gemmer met historisch besef zal zich nooit aan sluiten bij de schismatieke zogenaamde hersteld hervormden.
De Ger-gemmer zal altijd terug keren als dat mogelijk is naar de NHK/PKN wat ook in hun acte van terug keer staat.Voor de Ger-gemmer is de NHK/PKN de ware en wettige Kerk der Hervorming.
freek

Bericht door freek »

Adrianus schreef:Als het beeld van sommigen hier ten aanzien van met name genoemde (aankomende) studenten breed aanwezig is, ga ik er vanuit dat bepaalde gemeenten die voorgaande jaren besloten bij hun beroepingswerk in juni kandidaten te passeren, daar dit jaar anders over zullen denken.
Of andersom....
Kislev schreef:Hypercalvinisme is misschien een beetje overdreven. Maar het aanbod van bijv. ds. Reinders en ds. Veldman is nou niet echt groot te noemen.
Of De Jong :?
Laatst gewijzigd door freek op 06 jun 2007, 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
memento

Bericht door memento »

Adorote schreef:
Vincent schreef:
Hendrikus schreef:
Unionist schreef:IDe kans dat je na overgang naar de HHK weer onder een hypercalvinistische prediking komt, is vrij reëel. In de CGK is die kans veel kleiner. Dat zal veel ex-Ger Gemmers ervan weerhouden zich nu bij de HHK aan te sluiten.
Dat bedoelde ik maar.

De Ger-gemmer met historisch besef zal zich nooit aan sluiten bij de schismatieke zogenaamde hersteld hervormden.
De Ger-gemmer zal altijd terug keren als dat mogelijk is naar de NHK/PKN wat ook in hun acte van terug keer staat.Voor de Ger-gemmer is de NHK/PKN de ware en wettige Kerk der Hervorming.
Uhm, Adorote, als buitenstaander heb je daar niet echt zo'n zicht op.

Veel GG-verlaters maken zich niet druk over de geschiedenis, en degenen die dat wel doen kiezen over het algemeen voor de HHK, juist vanwege de belofte om terug te keren zodra de kerk gezuiverd is.
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Adorote

Bericht door Adorote »

memento schreef:
Adorote schreef:
Vincent schreef:
Hendrikus schreef: Dat bedoelde ik maar.

Uhm, Adorote, als buitenstaander heb je daar niet echt zo'n zicht op.

Veel GG-verlaters maken zich niet druk over de geschiedenis, en degenen die dat wel doen kiezen over het algemeen voor de HHK, juist vanwege de belofte om terug te keren zodra de kerk gezuiverd is.

Beetje dom om dat te zeggen dat een zogenaamde buitenstaander daar geen zicht op zou hebben, je kan dat al zo niet weten plus dat je je nu zeer maar dan ook zeer in de vergissing gaat.
wim

Bericht door wim »

Mr. X schreef:Het lijkt me niet de bedoeling om elkaars identiteit hier via quotes te onthullen.
Helemaal mee eens, maar als het via quotes mogelijk was geweest achter je identiteit te komen, zou ik dat zeker niet nalaten.
vlinder

Bericht door vlinder »

Adrianus schreef:Het lijkt me niet de bedoeling om elkaars identiteit hier via quotes te onthullen.
knip...niet goed gelezen. Post overbodig
Laatst gewijzigd door vlinder op 06 jun 2007, 10:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Unionist

Bericht door Unionist »

Tiberius schreef:
Unionist schreef:
Tiberius schreef:
Unionist schreef:Ben ik niet helemaal met je eens Kislev. Ik zag het aannemen van br. IJsselstein en Maljaars verleden jaar als een verrassing. Nu ik Joosse gehoord heb, ben ik daar ook blij mee. Maar noem nou eens meer predikanten die deze ligging hebben en die de afgelopen 20 jaar zijn aangenomen?
Vergeet dhr. Visser dit jaar niet.
Van hem weet ik alleen wat er op Google te vinden was. Dus daar kan ik nog niets over zeggen. Maar ik laat me graag wéér verrassen!
Ik heb hem uiteraard nog niet horen prediken, maar ik denk inderdaad dat je verrast zal zijn.
Als vuistregel kan ik je influisteren, dat studenten die vooraf geen ambtsdrager waren, jou gaan verrassen (uitzonderingen daargelaten).

Verder is het natuurlijk een beetje flauw, om juist nu over die afgelopen 20 jaar te klagen; nu er een verbreding komt in het toelatingsbeleid.
Ik klaag niet. Ik reageerde op Kislev's stelling dat er door de jaren heen studenten aangenomen waren uit de hele breedte van de GG. Dat heb ik nl. niet zo ervaren. En die 20 jaar is overigens vrij willekeurig genomen.

Ik hoor doorgaans wel een verschil tussen een aantal oudere predikanten en de meeste jongere. Het valt me b.v. ook op dat op PrekenWeb vooral oudere predikanten en emeriti staan. Terwijl je dat toch andersom zou verwachten, eigenlijk.
Adrianus

Bericht door Adrianus »

...
Laatst gewijzigd door Adrianus op 23 nov 2009, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Adorote

Bericht door Adorote »

Adrianus schreef:Het lijkt me niet de bedoeling om elkaars identiteit hier via quotes te onthullen.
Ach Adrianus van respect en discretie is hier nog nooit wat vernomen, men is niet wijzer, gewoon moedig door gaan,het probleem is aan hen die niet weten hoe het hoort op een forum; over tot de orde van de dag maar weer.
freek

Bericht door freek »

Adrianus schreef:
wim schreef:
Mr. X schreef:Het lijkt me niet de bedoeling om elkaars identiteit hier via quotes te onthullen.
Helemaal mee eens, maar als het via quotes mogelijk was geweest achter je identiteit te komen, zou ik dat zeker niet nalaten.
:mrgreen:

Maar los daarvan, de handelwijze van freek blijf ik apart vinden.
:oops: :oops: :oops: Volgens mij sliep ik. Ik heb de quote gelijk maar op naam van ds. De Jong gezet :oops: :oops: :oops:

Ik zal het veranderen.
Herman
Moderator

Bericht door Herman »

memento schreef: De BWP daarentegen profileert zich steeds 'zwaarder', steeds meer richting GG, wat gezien het toenemende verval van de CGK natuurlijk een menselijke koers is, maar ik verwacht dat veel GG-ers daar niet op zitten te wachten.
Jij heb een leuk inzicht in de kerk. Ik deel hem niet. BWP profileert zich niet, aangezien BWP een ander doel nastreeft dan de kerkelijke verdeeldheid op te heffen. Het is wat anders dat onder deze predikanten een zeer grote mate van acceptatie is van andere kerkverbanden en hun predikanten. Vele zijn zeer collegiaal naar collega's van de GG etc, maar dat is wat anders dan profileren. Bovendien gebeurde dat namelijk al veel langer dan vandaag.
memento

Bericht door memento »

Herman schreef:
memento schreef: De BWP daarentegen profileert zich steeds 'zwaarder', steeds meer richting GG, wat gezien het toenemende verval van de CGK natuurlijk een menselijke koers is, maar ik verwacht dat veel GG-ers daar niet op zitten te wachten.
Jij heb een leuk inzicht in de kerk. Ik deel hem niet. BWP profileert zich niet, aangezien BWP een ander doel nastreeft dan de kerkelijke verdeeldheid op te heffen. Het is wat anders dat onder deze predikanten een zeer grote mate van acceptatie is van andere kerkverbanden en hun predikanten. Vele zijn zeer collegiaal naar collega's van de GG etc, maar dat is wat anders dan profileren. Bovendien gebeurde dat namelijk al veel langer dan vandaag.
Ik zeg ook niet dat de BWP eenheid nastreeft. Maar op de lange termein verwacht ik dat de CGK samenwerkingen aangaat met de GKV en NGK, en ik vraag me af hoelang de BWP het daarbij uithoudt. En dan zie ik sommige predikanten die heel goed in de GG zouden passen...
Plaats reactie