Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)

Erasmiaan

Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)

Bericht door Erasmiaan »

Hmmm, jij begrijpt me in ieder geval. Die indruk had ik niet echt bij anderen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Erasmiaan schreef:Hmmm, jij begrijpt me in ieder geval. Die indruk had ik niet echt bij anderen.
Ik wil het niet begrijpen. Je brengt een scheiding aan tussen verschillende soorten mensen. Die scheiding is er niet. Alsof het voor een oppassende refo 'logischer' is dat hij/zij bekeerd wordt als een ander. Daar hoop ik ver van te blijven, in de Bijbel, en met name in de Evangeliën, lees ik het tegendeel.
Bert Mulder
Contacteer:

Bericht door Bert Mulder »

Wat een onzinnige discussie!

Geef liever aan God de eer!

En dat wordt door zeer velen in de (bevindelijke) gereformeerde gezindte niet gedaan, door maar op eigen bevinding te rusten, zelfs als die bevinding er op lijkt te wijzen dat men Christus niet kent.

Stel toch de Schrift als het baken! Onderzoekt uzelf toch echt, dat u misschien toch wedergeboren bent. Lang niet iedereen kan op een dag of een uur wijzen, net zomin als we er ons bewust van zijn als we lichamelijk geboren worden.

De Schrift zegt, dat men ze uit de vruchten zal kennen.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Bert Mulder schreef:Wat een onzinnige discussie!

Geef liever aan God de eer!

En dat wordt door zeer velen in de (bevindelijke) gereformeerde gezindte niet gedaan, door maar op eigen bevinding te rusten, zelfs als die bevinding er op lijkt te wijzen dat men Christus niet kent.

Stel toch de Schrift als het baken! Onderzoekt uzelf toch echt, dat u misschien toch wedergeboren bent. Lang niet iedereen kan op een dag of een uur wijzen, net zomin als we er ons bewust van zijn als we lichamelijk geboren worden.

De Schrift zegt, dat men ze uit de vruchten zal kennen.
Dank Bert voor deze posting!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
TheKeimpe

Bericht door TheKeimpe »

Toch...

Iemand deed ooit de uitspraak: een heiden bekeren is een Christenwerk, een christen bekeren is een heidens werk...
Zonder hart doet het hoofd ook niets
vlinder

Bericht door vlinder »

TheKeimpe schreef:Toch...

Iemand deed ooit de uitspraak: een heiden bekeren is een Christenwerk, een christen bekeren is een heidens werk...
Fout. Het is beiden Gods werk!
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Wauwie

Bericht door Wauwie »

Het was een grap van cabaretier Fons Jansen, die waarschijnlijk nooit overzien heeft dat dit na veertig jaar nog zo vaak aangehaald zou wouden.
Kislev

Bericht door Kislev »

--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Kislev schreef:
Wauwie schreef:

Het was een grap van cabaretier Fons Jansen, die waarschijnlijk nooit overzien heeft dat dit na veertig jaar nog zo vaak aangehaald zou wouden.
In mijn beleving een uitspraak van Luther (dat wordt er althans altijd bijgezegd).
Nee, hoor nooit gezegd! :haha
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
MariaW

Bericht door MariaW »

Wat fijn dat er nu al 4 studenten zijn aangenomen! Ik hoop en bid dat er nog mensen zullen volgen vandaag!
stekeltje

Bericht door stekeltje »

Fons Jansen in een topic over het curatorium van de gergem, het kan verkeren :nonnon

Zomaar een oproep tussen alle discussie-energie door aan iedereen, wie je ook bent, van welke kerk ook, neem nu tijd om je belangrijkste sterkste middel te gebruiken dat een mens gegeven is. Kniel voor de Heere en vraag of de Heilige Geest de genade overvloedig uit wil uitstorten vanmiddag nog in Rotterdam. Vrijmoedig mogen we danken (momenteel zijn er 4 personen toegelaten) en vragen of de Heere nog veel meer zegeningen zal schenken vandaag.
Jongere

Bericht door Jongere »

MariaW schreef:Wat fijn dat er nu al 4 studenten zijn aangenomen! Ik hoop en bid dat er nog mensen zullen volgen vandaag!
Hier sluit ik me bij aan! Ook bijzonder dat er twee broers van predikanten zijn!

Ik sluit me ook bij stekeltje aan.
Lassie

Bericht door Lassie »

MariaW schreef:Wat fijn dat er nu al 4 studenten zijn aangenomen! Ik hoop en bid dat er nog mensen zullen volgen vandaag!
ik hoorde dat men van alfabetische volgorde af gaan.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

Lassie schreef:
ik hoorde dat men van alfabetische volgorde af gaan.
Dat las ik ook op refoweb.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

stekeltje schreef:Fons Jansen in een topic over het curatorium van de gergem, het kan verkeren :nonnon

Zomaar een oproep tussen alle discussie-energie door aan iedereen, wie je ook bent, van welke kerk ook, neem nu tijd om je belangrijkste sterkste middel te gebruiken dat een mens gegeven is. Kniel voor de Heere en vraag of de Heilige Geest de genade overvloedig uit wil uitstorten vanmiddag nog in Rotterdam. Vrijmoedig mogen we danken (momenteel zijn er 4 personen toegelaten) en vragen of de Heere nog veel meer zegeningen zal schenken vandaag.
Helemaal mee eens.
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Gesloten