Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Re: Curatorium Gereformeerde Gemeenten (discussie)
Hmmm, jij begrijpt me in ieder geval. Die indruk had ik niet echt bij anderen.
Ik wil het niet begrijpen. Je brengt een scheiding aan tussen verschillende soorten mensen. Die scheiding is er niet. Alsof het voor een oppassende refo 'logischer' is dat hij/zij bekeerd wordt als een ander. Daar hoop ik ver van te blijven, in de Bijbel, en met name in de Evangeliën, lees ik het tegendeel.Erasmiaan schreef:Hmmm, jij begrijpt me in ieder geval. Die indruk had ik niet echt bij anderen.
- Bert Mulder
- Contacteer:
Wat een onzinnige discussie!
Geef liever aan God de eer!
En dat wordt door zeer velen in de (bevindelijke) gereformeerde gezindte niet gedaan, door maar op eigen bevinding te rusten, zelfs als die bevinding er op lijkt te wijzen dat men Christus niet kent.
Stel toch de Schrift als het baken! Onderzoekt uzelf toch echt, dat u misschien toch wedergeboren bent. Lang niet iedereen kan op een dag of een uur wijzen, net zomin als we er ons bewust van zijn als we lichamelijk geboren worden.
De Schrift zegt, dat men ze uit de vruchten zal kennen.
En dat wordt door zeer velen in de (bevindelijke) gereformeerde gezindte niet gedaan, door maar op eigen bevinding te rusten, zelfs als die bevinding er op lijkt te wijzen dat men Christus niet kent.
Stel toch de Schrift als het baken! Onderzoekt uzelf toch echt, dat u misschien toch wedergeboren bent. Lang niet iedereen kan op een dag of een uur wijzen, net zomin als we er ons bewust van zijn als we lichamelijk geboren worden.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dank Bert voor deze posting!Bert Mulder schreef:Wat een onzinnige discussie!
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Toch...
Iemand deed ooit de uitspraak: een heiden bekeren is een Christenwerk, een christen bekeren is een heidens werk...
Iemand deed ooit de uitspraak: een heiden bekeren is een Christenwerk, een christen bekeren is een heidens werk...
Zonder hart doet het hoofd ook niets
Fout. Het is beiden Gods werk!TheKeimpe schreef:Toch...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Het was een grap van cabaretier Fons Jansen, die waarschijnlijk nooit overzien heeft dat dit na veertig jaar nog zo vaak aangehaald zou wouden.TheKeimpe schreef:Toch...
--
Laatst gewijzigd door Kislev op 20 okt 2009, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, hoor nooit gezegd!Kislev schreef:In mijn beleving een uitspraak van Luther (dat wordt er althans altijd bijgezegd).Wauwie schreef:Het was een grap van cabaretier Fons Jansen, die waarschijnlijk nooit overzien heeft dat dit na veertig jaar nog zo vaak aangehaald zou wouden.TheKeimpe schreef:Toch...

De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wat fijn dat er nu al 4 studenten zijn aangenomen! Ik hoop en bid dat er nog mensen zullen volgen vandaag!
Fons Jansen in een topic over het curatorium van de gergem, het kan verkeren
Zomaar een oproep tussen alle discussie-energie door aan iedereen, wie je ook bent, van welke kerk ook, neem nu tijd om je belangrijkste sterkste middel te gebruiken dat een mens gegeven is. Kniel voor de Heere en vraag of de Heilige Geest de genade overvloedig uit wil uitstorten vanmiddag nog in Rotterdam. Vrijmoedig mogen we danken (momenteel zijn er 4 personen toegelaten) en vragen of de Heere nog veel meer zegeningen zal schenken vandaag.

Zomaar een oproep tussen alle discussie-energie door aan iedereen, wie je ook bent, van welke kerk ook, neem nu tijd om je belangrijkste sterkste middel te gebruiken dat een mens gegeven is. Kniel voor de Heere en vraag of de Heilige Geest de genade overvloedig uit wil uitstorten vanmiddag nog in Rotterdam. Vrijmoedig mogen we danken (momenteel zijn er 4 personen toegelaten) en vragen of de Heere nog veel meer zegeningen zal schenken vandaag.
Hier sluit ik me bij aan! Ook bijzonder dat er twee broers van predikanten zijn!MariaW schreef:Wat fijn dat er nu al 4 studenten zijn aangenomen! Ik hoop en bid dat er nog mensen zullen volgen vandaag!
Ik sluit me ook bij stekeltje aan.
ik hoorde dat men van alfabetische volgorde af gaan.MariaW schreef:Wat fijn dat er nu al 4 studenten zijn aangenomen! Ik hoop en bid dat er nog mensen zullen volgen vandaag!
- zusterelly
Dat las ik ook op refoweb.Lassie schreef:ik hoorde dat men van alfabetische volgorde af gaan.MariaW schreef:Wat fijn dat er nu al 4 studenten zijn aangenomen! Ik hoop en bid dat er nog mensen zullen volgen vandaag!
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
- zusterelly
Helemaal mee eens.stekeltje schreef:Fons Jansen in een topic over het curatorium van de gergem, het kan verkeren![]()
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.