Kislev schreef:Ja, nogal. Wel plaatselijk, namelijk op dit forum. En dat is niet jullie schuld. Niemand verplicht mij namelijk om op dit forum te kijken en menen jullie te moeten corrigeren.Daphne schreef:oei... chagerijnig? :shock:Kislev schreef:O sorry, neem me niet kwalijk. Ik heb me vergist, dacht dat ik op een refoforum zat.Daphne schreef:Ai Ai Ai Ai Ai.... sommigen hier willen nog 'roomscher dan de Paus' zijn zeg....... pfffffffffffffffffffffffffffff MENSEN... het is wel DUIDELIJK hoor...
Wat dat betreft kan beter ík mn conclusies trekken.
Toch blijft het triest dat het gehalte op een refoforum zo laag is. Leuk beeld voor de buitenwereld. Ook vind ik het jammer dat niemand eens zegt; ja, inderdaad, misschien kramen we teveel onzin uit en moeten we er gewoon eens even op letten wat voor topics we openen.
Uiteraard, maar wat ruimte voor niet serieuze topics (klinkt beter dan "onzinnige toppics" mag er dan nog wel zijn hoor. Wat denk je dat de buitenwereld, voor het geval die hier zou kijken. er van zou vinden als we als christenen roepen dat niet-serieuze topics niet kunnen en in die context dat we van ieder ijdel woord rekenschap moeten afleggen? Die denken dan: lekker, mag je alleen nog maar heel serieus bezig zijn.
En dat klopt niet. Als je zegt in een topic wat je 's avonds gaat eten spreek je daarmee nog geen ijdele woorden.
Katie, ook bij die tekst is het goed om de context er bij te houden. In het vers ervoor staat: 35 Een goed mens haalt uit zijn schatkamer met goede dingen het goede te voorschijn, terwijl een slecht mens uit zijn schatkamer met slechte dingen het slechte te voorschijn haalt. En in het vers erna: 37 Want op grond van je woorden zul je worden vrijgesproken, en op grond van je woorden zul je worden veroordeeld.’
Het gaat ds bij die ijdele woorden om goed en kwaad(spreken). Daarnaast betekent ijdel naast onbetekend ook: leeg, niet gefundeerd op feiten, ongegrond. Dat is wat anders dan gezellig praten over niet-serieuze onderwerpen. Daarom vind ik niet dat het in deze discussie van toepassing is.