Ervaringen met goede DVD's ?

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

geledu schreef:Anderzijds heb ik wel eens van iemand gehoord die in zijn eertijds zo in mode en kleding op ging dat hij na zijn bekering zich alleen in het donker kleedde tot eer van God, en ook zo brak met zijn boezemzonde.
Waarbij dus het gevaar van 'doorslaan' heel erg aanwezig is! By the way, de zonde zit 'm niet in het kopen van die kleding, maar die zonde zit IN je. Daar ben je dus helaas niet van af, als je stopt met kleding kopen.... Kortom, we niet alleen zonde, maar we zijn zonde. Dat gaat best diep......

Een andere opmerking/stelling: als je met een zonde kan breken (zoals in bovenstaand voorbeeld gesuggereerd) dat is dat (blijkbaar) niet je boezemzonde.
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
Marnix

Bericht door Marnix »

parsifal schreef:
memento schreef:
Rens schreef:Tegen the Lord of the Rings wordt verschillend aangekeken.........ikzelf vindt het een adembenemend epos over de strijd tussen goed en kwaad in al zijn facetten.

Hoewel ik de films al meerdere keren heb gezien, ben ik blij de complete trilogie voor een prikkie te hebben kunnen kopen.............
Ik heb 1 deel voor de helft gekeken, totdat ik er (letterlijk) bijna van in slaap viel. Man, wat is die saai...

Nee, mijn grote favoriet blijven Laurel & Hardy, heerlijk voorspelbare onschuldige humor...
Op zich verbaast me dat niet. Ik krijg ook uit "je helden" de indruk dat de beschouwing voor jou belangrijker is dan "het verhaal". Bij mij is het in veel dingen precies andersom, ik denk dat dat gewoon een kwestie van smaak is. Iemand die dichters op zijn lijst van helden heeft zou ook eerder Tolkien waarderen dan iemand die alleen wetenschappers op de lijst heeft staan denk ik.

Lord of the Rings is voor mij een nieuwe wereld waarin veel gebeurd dat ik om me heen en in mezelf zie, maar niet goed kan verwoorden. De tekening van de karakters raakt me op een manier die niet in een beschouwing passen.

Zo spreken ook Lewis sprookjes en fantasie verhalen me erg aan. Dingen vallen op hun plaats zonder dat ik de omschrijving voor me heb en ik er een uitgebreide beschouwing op los kan laten.

Wat betreft Lord of the Rings. Ik heb de film nooit gezien, maar ik heb ontzettend genoten van de boeken.
Als groot fan van LoTR (en ja, de boeken zijn mooier dan de film,)
heb ik er ook van genoten. De film start overigens wat traag, Memento... dus misschien even doorbijten... of inderdaad de boeken lezen, stuk interessanter.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Gian

Bericht door Gian »

geledu schreef: Als het goed is heeft Gods volk een nauw leven.
Er kan dan niet veel meer door, dan zijn ze bang om Gods eer aan te tasten,
Klinkt fijntjes, maar niet echt iets waar we wat aan hebben. Datzelfde volk heeft het ook altijd over 'uurtjes van korte duurtjes'.Ik weet niet wat ze de rest van de tijd doen, maar ook Gods volk doen velerlei zonden.
Gods kinderen moet leren te leven vanuit de kruisverdienste van Christus; Ik doe de zonden niet meer, maar mijn vlees doet dat. Accepteer dat, en wees er eerlijk over naar God, maar ook naar de mens.
Is dat niet huichelachtig? Geestelijk te durven zijn, en ook vol zitten met zonden....? Zeker, maar we moeten eerlijk bekennen dat we huichelaars zijn, en ons vlees meedragen tot de dood. Des te meer reden om ons te verootmoedigen.
In de RK heb je heiligen die een overvloed aan goede werken hebben, maar ik neem aan dat Geledu het niet over Rooms volk had.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Rens

Bericht door Rens »

Gian schreef: In de RK heb je heiligen die een overvloed aan goede werken hebben, maar ik neem aan dat Geledu het niet over Rooms volk had.
het zou mij hogelijk verbazen als dat wél het geval zou zijn..............................
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Hendrikus

Bericht door Hendrikus »

geledu schreef:Anderzijds heb ik wel eens van iemand gehoord die in zijn eertijds zo in mode en kleding op ging dat hij na zijn bekering zich alleen in het donker kleedde tot eer van God, en ook zo brak met zijn boezemzonde.
Ik ken ze ook wel, die nog uitsluitend in het zwart gekleed gaan. Maar de snit, de kantjes en de hoeden zijn, hoe zwart ook, wél volgens de laatste mode. Kleur zegt niet alles...
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

Hendrikus schreef:
Ik ken ze ook wel, die nog uitsluitend in het zwart gekleed gaan. Maar de snit, de kantjes en de hoeden zijn, hoe zwart ook, wél volgens de laatste mode. Kleur zegt niet alles...
Idd, en donker zal maar weer mode zijn. Moet dan alles veranderd worden naar licht? Kijk, op zich mooi bedoeld en niks mis met donkere kleding, maar als dat je stokpaardje wordt voor een zgn Godvruchtig leven, dan vind ik dat toch dubieus.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
Mariavt

Bericht door Mariavt »

JolandaOudshoorn schreef:
Hendrikus schreef:
Idd, en donker zal maar weer mode zijn. Moet dan alles veranderd worden naar licht? Kijk, op zich mooi bedoeld en niks mis met donkere kleding, maar als dat je stokpaardje wordt voor een zgn Godvruchtig leven, dan vind ik dat toch dubieus.
Ik draag ook regelmatig zwart(/wit) maar niet om de redenen die hierboven zijn genoemd maar omdat mijn man het mooi vindt.
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Rens

Bericht door Rens »

Heeeeeeeeeeeee, is dit een KLEDING-topic????????

we hebben het in deze topic toch over DVD's??? Nou dan.......
Moderatorbericht:
JolandaOudshoorn

Mariavt schreef:
JolandaOudshoorn schreef:
Hendrikus schreef:
Ik draag ook regelmatig zwart(/wit) maar niet om de redenen die hierboven zijn genoemd maar omdat mijn man het mooi vindt.
Pff je moet eens weten hoeveel zwarte kleding ik in de kast heb hangen :lol: Vroeger droeg ik heel vaak donkere kleding, gewoon omdat ik dat heel chic vond! Maar ik heb ook heel vaak kleurtjes aan hoor! Of alleen wit. :wink:
Rens

Bericht door Rens »

Hebben jullie het nu over MODE-dvd's????
Moderatorbericht:
Mariavt

Bericht door Mariavt »

on-topic maar weer......... :wink:
Alleen wie door de duisternis van de nacht is gegaan, kan het licht van de morgen naar waarde schatten !

He will wipe away every tear from their eyes. Death shall be no more, neither shall be mourning nor crying nor pain anymore, for the former things have passed away. Revelation 21:4
Mariavt

Bericht door Mariavt »

Memento ik snap niet dat jij Lord of the Rings saai vond, ik vond hem super spannend...........

JolandaOudshoorn

Rens schreef:Hebben jullie het nu over MODE-dvd's????
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Vrouwen he :lol: :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
geledu

Bericht door geledu »

Pim schreef:Waarbij dus het gevaar van 'doorslaan' heel erg aanwezig is! By the way, de zonde zit 'm niet in het kopen van die kleding, maar die zonde zit IN je. Daar ben je dus helaas niet van af, als je stopt met kleding kopen.... Kortom, we niet alleen zonde, maar we zijn zonde. Dat gaat best diep......
Het ging er bij mij niet om om het dragen van donkere kleding ter discussie te stellen.
De kern was juist dat er in middelmatige zaken dus verschillen kunnen zijn.
Dit neemt niet weg dat we er niet mee bezig behoren te zijn om altijd met de laatste mode mee te doen.
Eenvoud is in deze een juist uitgangspunt.

En Pim het is zoals je het noemt, niemand raakt zijn zondige vlees in dit leven geheel kwijt.

Gian schreef:
geledu schreef: Als het goed is heeft Gods volk een nauw leven.
Er kan dan niet veel meer door, dan zijn ze bang om Gods eer aan te tasten,
Klinkt fijntjes, maar niet echt iets waar we wat aan hebben. Datzelfde volk heeft het ook altijd over 'uurtjes van korte duurtjes'.Ik weet niet wat ze de rest van de tijd doen, maar ook Gods volk doen velerlei zonden.
Gods kinderen moet leren te leven vanuit de kruisverdienste van Christus; Ik doe de zonden niet meer, maar mijn vlees doet dat. Accepteer dat, en wees er eerlijk over naar God, maar ook naar de mens.
Is dat niet huichelachtig? Geestelijk te durven zijn, en ook vol zitten met zonden....? Zeker, maar we moeten eerlijk bekennen dat we huichelaars zijn, en ons vlees meedragen tot de dood. Des te meer reden om ons te verootmoedigen.
In de RK heb je heiligen die een overvloed aan goede werken hebben, maar ik neem aan dat Geledu het niet over Rooms volk had.
Gian , ik begrijp echt je opmerking niet van "klinkt fijntjes, maar niet echt iets waar we wat aan hebben"

Als ik in een lezing hoor (De huichelaar ontmaskerd) op http://www.de-levensbron.nl ,van Ds Simons dat er een breuk komt met het verleden, het sterven van het oude leven van vroeger , dat we niet meer mee kunnen in het schema van deze wereld, dan is dat een verwijzing naar de heiligmaking.We moeten gaan willen wat God wil.
Hij wijst er op dat we geknakt moeten worden in ons uiterlijke leven, aan de geest van de wereld. Ja we moeten gekruisigd worden aan de zonden.
En ook dat nauwe leven van Gods volk is een geschonken genade, en het is waar er ligt ook in deze niets in de mens, maar het is toch ook waar : minder zonden doen en groter zondaar worden ?

Wat heb je er op tegen tegen een ingetogen levensstijl wat voorkomt uit de liefde tot God.
Wat door ingestorte genade een levenswandel geeft die niet van de wereld is.
Zien deze mensen dat ook van hun zelf ?
Nee, als ze op zich zelf zien , dan zien ze alleen maar zonden , Paulus riep het al uit : ik ellendig mens.

Dus een Godzalig leven uit genade bij mensen die inzichzelf niets anders dan zonden zien en doen.
Unionist

Bericht door Unionist »

1Co 10:31 Hetzij dan dat gijlieden eet, hetzij dat gij drinkt, hetzij dat gij iets anders doet, doet het al ter ere Gods.
Plaats reactie